10.8 C
Chania
Tuesday, December 24, 2024

Από την Κρήτη ξεκινούν οι εκθέσεις για το Έτος Ελ Γκρέκο

Ημερομηνία:

Από το Ηράκλειο της Κρήτης, τη γενέτειρα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, ξεκινά ο ελληνικός κύκλος εκθέσεων για το Έτος Ελ Γκρέκο, με αφορμή τη συμπλήρωση, φέτος, 400 χρόνων από τον θάνατο του κορυφαίου ζωγράφου.

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 20 Ιουνίου, στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης εγκαινιάζεται η έκθεση «Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος μεταξύ Βενετίας και Ρώμης» η οποία είναι αφιερωμένη στην ιταλική περίοδο του καλλιτέχνη. Η έκθεση θα διαρκέσει ώς τις 25 Οκτωβρίου και από τις 21 Νοεμβρίου ως και την 1η Μαρτίου του 2015 θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο Μπενάκη, που τη συνδιοργανώνει μαζί με το κρητικό μουσείο.

Αντίστοιχες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στην Εθνική Πινακοθήκη, στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά-Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Παράλληλα, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο θα παρουσιαστεί η έκθεση «Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πριν από τον ElGreco». Η έκθεση, που εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, εστιάζει στην επίδραση που άσκησαν το κοινωνικό και καλλιτεχνικό περιβάλλον της Κρήτης στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του καλλιτέχνη. Θα διαρκέσει από 19 Νοεμβρίου 2014 έως 31 Μαρτίου 2015 και θα εμπλουτιστεί με μια σειρά έργων από Εφορείες Αρχαιοτήτων και δημόσια αρχαιολογικά μουσεία.

Μεταξύ αυτών ένας θησαυρός νομισμάτων από το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, ένα μετάλλιο για τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου από το Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου, η εικόνα του ζωγράφου Γεωργίου Κλόντζα (επίσης από τον Χάνδακα της Κρήτης) με θέμα την Κοίμηση της Θεοτόκου (δεύτερο μισό του 16ου αιώνα) από το μητροπολιτικό παρεκκλήσι του Ευαγγελισμού τής Παναγίας στην Κω, πλάκες από ταφικά μνημεία, πινάκια κ.ά.

Η έκθεση διαρθρώνεται σε τρεις ενότητες, που καλύπτουν χρονικά το δεύτερο μισό του 16ου αιώνα και γεωγραφικά την περιοχή της Κρήτης και της ευρύτερης ανατολικής Μεσογείου.

Εξελίσσεται σπονδυλωτά σε όλους τους διαθέσιμους χώρους περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου, με την πρώτη ενότητα, που φέρει τίτλο «H εικόνα της Κοινωνίας» να χωρίζεται σε τρεις μικρότερες: στην «Κρήτη της Βενετίας» με αναφορές στο Βασίλειο της Κρήτης, στους δρόμους του εμπορίου, στη ναυμαχία της Ναυπάκτου και στην στρατιωτική ισχύ, στην «Ύπαιθρο» που αναφέρεται στους πάροικους, τα χωριά και τους ναούς της υπαίθρου, τους φεουδάρχες και τις μονές και, τέλος, στην «Πόλη» που εστιάζει στην οχύρωση των πόλεων, το αστικό τοπίο, τη χρονογραφία του Γεωργίου Κλόντζα, τα μοναστικά τάγματα, τη θρησκεία, την αντιμεταρρύθμιση, τις κοινωνικές διαφορές, την οικοτεχνία, το χρήμα κλπ.

Η δεύτερη ενότητα έχει τίτλο «Λογιοσύνη και παραγωγή εικόνων» και θα ασχοληθεί με θέματα όπως η λογιοσύνη, η αγορά των εικόνων, τα εργαστήρια και οι ζωγράφοι, ενώ στην τρίτη ενότητα με τίτλο «Οι εικόνες» θα παρουσιαστούν οι εικόνες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου «Ο Ευαγγελιστής Λουκάς» και «Η Προσκύνηση των Μάγων» από το Μουσείο Μπενάκη, «Η Κοίμηση της Θεοτόκου» από τη Μητρόπολη Σύρου, «Ο Άγιος Ιάκωβος προσκυνητής» από το Μουσείο SantaCruz στο Τολέδο, «Ο Άγιος Ιωάννης Πρόδρομος» από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βαλένθια και «Ο Άγιος Φραγκίσκος και φρα Λεόνε» από την Πινακοθήκη της Μπρέρα στο Μιλάνο.

Η έκθεση θα πλαισιωθεί επίσης με 24 έργα από πολιτιστικούς φορείς της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Αυστρίας και από τον Ναό των Αγίων Αρχαγγέλων στο Σαράγεβο.

Πηγή: news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ