“Ταμπού” χαρακτήρισε τη συζήτηση για τοποθέτηση διοδίων για τον ΒΟΑΚ ο Υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας κ. Κεφαλογιάννης, λες και φταίει η στενοκεφαλιά των ανθρώπων αυτού του τόπου που δεν επιτρέπει να δημιουργηθεί ένας δρόμος της προκοπής στην Κρήτη.
κ. Κεφαλογιάννη, η συζήτηση περί διοδίων δεν απαγορεύεται λόγω κάποιας προκατάληψης ή οπισθοδρόμησης της Κρητικής κοινωνίας. Απαγορεύεται γιατί οι Κρητικοί εδώ και δεκαετίες πληρώνουν δυσθεώρατα ποσά σε φόρους και τέλη κυκλοφορίας δίχως αυτά τα χρήματα να επιστρέφουν πίσω στην κοινωνία.
Στην Κρήτη δεν έχουμε ούτε επαρχιακό, ούτε εθνικό δίκτυο, ούτε φωτισμό, ούτε σημάνσεις σωστές, ούτε καν σωστό καθαρισμό.
Με άλλα λόγια η συζήτηση περί διοδίων δεν είναι αποδεκτή από την Κρητική κοινωνία επειδή η Κρητική κοινωνία έχει πληρώσει όχι για έναν αλλά για πολλούς ΒΟΑΚ.
Πάντως, η τοπική κοινωνία σίγουρα συζητά για κάτι δίχως κανένα ταμπού μετά από αυτή τη δήλωση. Και αυτό που σιγοψυθιρίζεται είναι ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τις δηλώσεις Κεφαλογιάννη προσβάλλει τους Κρητικούς αφού τους καλεί να αναλάβουν πάλι όλο το βάρος αυτοί ενώ την ίδια στιγμή τους αποκαλεί στενοκέφαλους και οπισθοδρομικούς…
Άραγε, αυτή ήταν η δέσμευση Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ; Ότι οι Κρητικοί θα πληρώνουν νέα χαράτσια καθημερινά για να πηγαίνουν από τη μια μεριά του νησιού τους στην άλλη;
Σκέτη ντροπή και ξεφτίλα…
Να υπενθυμίσουμε ότι στη συνέντευξή του στο Ράδιο Κρήτη ο κ. Κεφαλογιάννης είπε για τον ΒΟΑΚ:
“Εξετάζονται όλοι οι τρόποι χρηματοδότησης. Είναι καιρός να μιλήσουμε ακόμα και θέματα ταμπού όπως είναι τα διόδια. Η δική μας κυβέρνηση λέει αλήθειες. Εξετάζουμε και αυτό το ενδεχόμενο, με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των Κρητικών και Ελλήνων φορολογουμένων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα επέβαλε «σκιώδη διόδια για 30 χρόνια»”
Τι ισχύει με τα διόδια σε άλλες χώρες της Ευρώπης
Διόδια υπάρχουν σε αρκετές χώρες, όπως στην Αυστρία, τη Γαλλία, την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία και την Τσεχική Δημοκρατία.
Στα παρακάτω κράτη ΔΕΝ υπάρχουν διόδια:
Γερμανία
Βέλγιο
Ολλανδία
Λουξεμβούργο
Δανία
Ισλανδία
Νορβηγία
Σουηδία
Μάλτα
Μαυροβούνιο
Εσθονία
Λεττονία
Λιθουανία
Σε Αυστρία, Ουγγαρία, Σλοβακία και Τσεχική Δημοκρατία ισχύει το αυτοκόλλητο που τα αγοράζεις ακόμη και από μεγάλα βενζινάδικα (όπως τα δικά μας τέλη κυκλοφορίας) και δεν υπάρχουν σταθμοί διοδίων επιπρόσθετα. (http://europa.eu/travel/index_el.htm)
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα όπου πληρώνουμε και υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας και υπέρογκα διόδια, ενώ στις υπόλοιπες χώρες όπου υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας δεν υπάρχουν διόδια ενώ εάν υπάρχουν διόδια, δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας!
Σε πολλές χώρες που εισπράττονται διόδια το ποσό μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.
Τα διόδια σταματούν μόλις γίνει απόσβεση του αυτοκινητόδρομου.
Στην Ελλάδα με τόσα που έχουμε πληρώσει η απόσβεση έχει γίνει εδώ και 30 χρόνια χωρίς όμως να έχουμε ακόμη δρόμους ενώ ούτε διαφαίνεται ότι θα σταματήσουν οι Έλληνες κάποια στιγμή να πληρώνουν διόδια!
Περιττό να αναφέρουμε την άριστη κατάσταση των ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων, στις περισσότερες χώρες, καθώς και την ύπαρξη ασφαλών και καλοσυντηρημένων παραδρόμων και εναλλακτικών διαδρομών στις χώρες όπου υπάρχουν διόδια.
Μια ματιά και στις χώρες που έχουν διόδια φανερώνει ότι η Ελλάδα (όπου ο κάθε Έλληνας πολίτης πληρώνει ΚΑΙ υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας) έχει τα ακριβότερα διόδια πανευρωπαϊκά.
Αυτό το θέμα που η συζήτησή του είναι …”ταμπού” από τους στενοκέφαλους Κρητικούς…
Δείτε τον σχετικό πίνακα με τα διόδια για Ι.Χ. ανά 100 χλμ. αυτοκινητοδρόμου.
Χώρα Ελάχιστο κόστος Ανώτατο κόστος
Βοσνία Ερζεγοβίνη |
2,90 € |
2,90 € |
|
Γαλλία |
9,53 € |
9,53 € |
|
Ελλάδα |
8,20 € |
14,00 € |
|
Μεγάλη Βρετανία |
1,17 € |
1,81 € |
|
Ιρλανδία |
6,89 € |
8,48 € |
|
Ιταλία |
9,70 € |
9,70 € |
|
Κροατία |
5,04 € |
7,65 € |
|
FYROM |
2,95 € |
3,60 € |
|
Πολωνία |
3,03 € |
27,74 € |
|
Πορτογαλία |
1,60 € |
6,11 € |
|
Σερβία |
3,11 € |
3,11 € |
|
Ισπανία |
8,98 € |
11,47 € |
|
Τουρκία |
0,28 € |
0,61 € |
|
Λευκορωσία |
4,00 € |
4,00 € |