Αιφνιδιαστικά, χωρίς οι υπεύθυνοι να έχουν παρουσιάσει το σχέδιο για το νέο λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο που από χρόνια έχουν προαναγγείλει υποσχόμενοι αναβάθμιση, καταργούνε από την τεχνολογική εκπαίδευση ειδικότητες με ζήτηση κυρίως από τον τομέα υγείας.Αυτή η κατάργηση όπως ενημερωθήκαμε από τους εκπαιδευτικούς, στα Χανιά αφορά 450 μαθητές κάθε χρόνο, που δεν θα μπορέσουν να εγγραφούν στην Α’ τάξη και 53 μόνιμους εκπαιδευτικούς που θα απολυθούν ενώ έχουν προσληφθεί με αξιοκρατικά κριτήρια που ίσχυαν ανάλογα με την περίοδο πρόσληψης. Τυχαίνει δε να πλήττονται κυρίως γυναίκες εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενες.
Ας απαντήσουν οι κυβερνώντες πού θα φοιτήσουν όλα αυτά τα δεκάδες χιλιάδες παιδιά στη χώρα. Θα φοιτήσουν λένε στα δημόσια ΙΕΚ αλλά αποκρύπτουν ότι και εκεί πρέπει να πληρώσουν και ότι τα περισσότερα δεν διαθέτουν τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους. Αγνοούν επίσης σκόπιμα ότι τα ΙΕΚ βρίσκονται σε αδυναμία να καλύψουν στο σύνολό τους τις ανάγκες που θα προκύψουν από τις προτεινόμενες καταργήσεις τμημάτων των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.
Ας απαντήσουν αν πρόκειται για σχέδιο μείωσης των εκπαιδευμένων στην τεχνολογική εκπαίδευση στη χώρα , κάτι που δεν συμβαδίζει με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές τάσεις και τις δικές μας ανάγκες, ή αν πρόκειται για σχέδιο κατάργησης της δωρεάν εκπαίδευσης και την υποκατάστασή της από την ιδιωτική.
Ας απαντήσουν επίσης γιατί καταργούν ειδικότητες με χαμηλό κόστος εργαστηρίων που τις κάνει ελκυστικές για την ιδιωτική εκπαίδευση η οποία δεν ενδιαφέρεται για τις υπόλοιπες με το υψηλό κόστος που παραμένουν στο δημόσιο. Μήπως έτσι δωρίζουν στην ιδιωτική εκπαίδευση το κομμάτι που την ενδιαφέρει, υποχρεώνοντας σε συνθήκες βαθιάς οικονομικής κρίσης τις ελληνικές οικογένειες σε μια ακόμα μεγάλη οικονομική επιβάρυνση ?
Αυτά είναι τα αποτελέσματα της περίφημης αξιολόγησης, που καταργούν ένα δημόσιο αγαθό για χιλιάδες Ελληνόπουλα, που καταργούν το δικαίωμα για μια δεύτερη ευκαιρία επανεκπαίδευσης σε χιλιάδες ανέργους, που προσθέτουν χιλιάδες ανέργους καθηγητές στις λίστες του ΟΑΕΔ, παρά το ότι αυτοί αποτελούν μόνο το 10,62% του συνόλου της δευτεροβάθμιας και σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα θα έπρεπε να αυξηθούν.
Η δημοτική μας παράταξη ζητάει από την δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο Χανίων να πάρει θέση στο πρόβλημα και δηλώνει ότι θα είναι δίπλα στους αγώνες των εκπαιδευτικών της δημόσιας τεχνολογικής εκπαίδευσης, δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, που πλήττονται από αυτές τις αλλοπρόσαλλες πολιτικές που χαρακτηρίζονται από έλλειψη σχεδιασμού και καθορίζονται από συμφέροντα, ενώ καταργούν το δικαίωμα στην δωρεάν εκπαίδευση και συνθλίβουν εργασιακά δικαιώματα.
Για την παράταξη
Βάμβουκας Τάσος