Την ελπίδα τους για τόνωση της εμπορικής κίνησης έχουν εναποθέσει οι έμποροι, στις χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινησαν χθες και στα Χανιά και θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου.
Ειδικά φέτος, ο τζίρος των εορτών συρρικνώθηκε περαιτέρω κατά 15%, γεγονός που από τη μία είναι απογοητευτικό από την άλλη φανερώνει ότι ο κόσμος δεν έχει αγορές που του είναι απαραίτητες και τις οποίες λογικά θα κάνει την περίοδο των εκπτώσεων.
Μέσα σε αυτό το κλίμα, κρίσιμες αναμένεται να είναι και οι αποφάσεις που θα λάβει σήμερα η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου, σχετικά με το άνοιγμα των καταστημάτων την ερχόμενη Κυριακή 19 Ιανουρίου που βάσει νόμου, επιτρέπεται.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Εμπορικός Σύλλογος είχε πάρει σαφή θέση υπέρ της προάσπισης της Κυριακάτικης αργίας, με κεντρικό σλόγκαν το «Ποτέ την Κυριακή» μέχρι να στηρίξει το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις ακόμα και σε μέλη της διοίκησης.
Συνεπώς, η αυριανή συνεδρίαση αναμένεται με ενδιαφέρον.
Ο Δεκάλογος των εκπτώσεων: Οδηγίες της ΕΝΚΗ
Η Ένωση Καταναλωτών Ηρακλείου – Κρήτης (ΕΝΚΗ), προσδοκά ότι οι επιχειρηματίες θα πραγματοποιήσουν γενναίες προσφορές και θα είναι μια ευκαιρία για τους καταναλωτές να καλύψουν κάποιες ανάγκες τους.
Όπως παγίως κάνουμε προτρέπουμε τους καταναλωτές να προτιμήσουν τα καταστήματα τοπικών συμφερόντων για τα ψώνια τους βοηθώντας την οικονομία μας με αυτό τον τρόπο.
Επειδή όμως πάντα χρειάζεται προσοχή και για αυτό παραθέτουμε έναν δεκάλογο οδηγό για τους καταναλωτές που θα πρέπει όσο γίνεται να τον τηρήσουν:
1. Να αγοράζουν σύµφωνα µε τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατοµικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
2. Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να µην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών, των εκπτώσεων.
3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να µην ξεχνούν ότι οι τιµές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
4. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιµή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασµατικό.
5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωµατικά κλπ.
6. Θυμηθείτε τα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
7. Να µην ξεχνούν ότι οι αγορές µε πιστωτικές κάρτες έχουν πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών.
8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιµή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν µε δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το επιτόκιο και οι τυχόν άλλες προσαυξήσεις. Η τιµή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί µε πιστωτική κάρτα.
9. Να προσέχουν να µην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
10. Να µην ξεχνούν να ζητούν την νόµιµη απόδειξη και την εγγύηση που µπορεί να συνοδεύει το προϊόν. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώµατα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εµπόρου. Εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.
Για κάθε πρόβλημα που θα παρουσιαστεί σχετικώς με αγορές στις εκπτώσεις, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην Ένωση Καταναλωτών Ηρακλείου – Κρήτης (ΕΝΚΗ Κρήτης, Ανωπόλεως 29 Πλατεία Ελευθερίας, τηλ. 2810240250 & 6982502713), ή στο νούμερο 1520 της Γ. Γραμματείας Καταναλωτή.