21.8 C
Chania
Saturday, September 28, 2024

ΕΛΜΕ Χανίων: Να αποκατασταθούν τώρα οι ζημιές και όλοι οι πληγέντες Να διασφαλισθεί η ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας και των πολιτών

Ημερομηνία:

Ανακοίνωση ΕΛΜΕ Χανίων:

Λίγες μέρες μετά τις πλημμύρες ο νομός Χανίων αλλά και όλο το νησί μετράει τις πληγές του. Τεράστιες καταστροφές με πλημυρισμένα σπίτια, χωράφια, καταστήματα αλλά και διάλυση του οδικού δικτύου, ιστορικών μνημείων και γεφυρών. Το πιο συγκλονιστικό όμως είναι ότι χάθηκαν ανθρώπινες ζωές, εντελώς άδικα. Ο νομός Χανίων είναι κομμένος στα δύο. Το μέγεθος της καταστροφής είναι πολύ μεγάλο, μεγάλες όμως είναι και οι ευθύνες του κεντρικού κράτους (όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά) αλλά και του τοπικού (Περιφέρεια, Δήμοι) για την έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων, την απουσία σχεδιασμού, την υποστελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών, τα κονδύλια που πηγαίνουν στην τουριστική προβολή και όχι σε έργα υποδομής και στις ανάγκες των κατοίκων που πληρώνουν βαρύ τίμημα. Από το 2015 υπάρχει στην Περιφέρεια Κρήτης μελέτη “Σχεδίου διαχείρισης πλημμύρας των λεκανών απορροής ποταμών της Κρήτης “. Τέσσερα χρόνια μετά τίποτα από αυτά που προβλέπονται στη μελέτη δεν έχει γίνει! Στη μελέτη αυτή σε πρώτη προτεραιότητα επικινδυνότητας ήταν και οι γέφυρες που κατέρρευσαν στα Χανιά: Ιδιαίτερη μνεία χρειάζεται να γίνει για το  ιστορικό μνημείο, τη μαρτυρική γέφυρα του Κερίτη, που αφέθηκε κυριολεκτικά στο έλεος του καιρού, καθώς οι «παρεμβάσεις» για την ενίσχυση της ξεκίνησαν μόλις μια βδομάδα πριν την κατάρρευσή της και φυσικά δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.

 Για την εμφάνιση ενός πλημμυρικού φαινομένου με τόσο καταστροφικά αποτελέσματα έπαιξαν ρόλο μία σειρά από παράγοντες που αποκρυσταλλώνουν το «αναπτυξιακό μοντέλο» που ακολούθησαν τόσο κυβερνήσεις όσο και το τοπικό κράτος. Ένα μοντέλο ανάπτυξης, που αδιαφορεί για την πολιτική προστασία και τα απαραίτητα γι αυτή έργα,  ευνοεί την άναρχη και αυθαίρετη δόμηση, που μπαζώνει τα ρέματα, καίει τα δάση, τσιμεντοποιεί τα πάντα και θυσιάζει τη φύση στο κέρδος  και τις «επενδύσεις» της λεγόμενης τουριστικής βιομηχανίας. Η κλιματική αλλαγήοι επιπτώσεις δηλαδή της αλόγιστης παρέμβασης του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον, δεν είναι μόνο εικόνα στις ειδήσεις από το λιώσιμο π.χ. των πάγων στους πόλους. Είναι και εδώ στα Χανιά και φωνάζει για την ανάγκη  αλλαγής πολιτικής και προτεραιοτήτων.

Σε όλα αυτά παράπλευρη απώλεια ήταν και παραμένει ο χώρος της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα η πρόσβαση στα σχολεία του νομού. Είναι γνωστό σε όλους ότι το οδικό δίκτυο δεν προσφέρει καμία ασφάλεια για τη διέλευση των οδηγών ,άρα και των εκπαιδευτικών που μετακινούνται καθημερινά σε 3-4 σχολεία , διανύουν πάνω από 150 χιλιόμετρα και μάλιστα χρηματοδοτούν από την τσέπη τους και τον πενιχρό μισθό τους την ίδια την εργασία τους. Ένα οδικό δίκτυο το οποίο επιεικώς χαρακτηρίζεται δρόμος είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Το επαρχιακό δίκτυο έχει σχεδόν καταρρεύσει και καμία αρμόδια υπηρεσία δεν εγγυάται- ούτε καν προφορικά- την ασφαλή διέλευση και μετακίνηση εκατοντάδων εκπαιδευτικών ,μαθητών, γονιών και εργαζόμενων. Η διέλευση για τα σχολεία των δήμων Κισσάμου και Καντάνου-Σελίνου γίνεται από το ΒΟΑΚ, περνώντας από το Σταλό, ένα σημείο που έχει κλείσει από την τροχαία ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. Τώρα ως λύση ανάγκης δίνεται το ένα ρεύμα στην κυκλοφορία με την προειδοποίηση από την τροχαία ότι η ευθύνη για ό,τι συμβεί βαραίνει τον οδηγό. Δεν μπορεί να παίζουν με τις ζωές μας! Δεν μπορεί να μας εμπαίζουν τόσοι «επίσημοι» και εκλεγμένοι φορείς, όταν δηλώνουν αναρμόδιοι. Τι φοβούνται και δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη της ασφαλούς διέλευσης των εκπαιδευτικών; Ότι μπορεί να συμβεί το μοιραίο και να βρεθούν υπόλογοι. Ως εκπαιδευτικοί δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι για εμάς η ανθρώπινη ζωή και ασφάλεια είναι υπέρτατη αξία. Δεν θα ρισκάρουμε τις ζωές της εκπαιδευτικής κοινότητας, για να ικανοποιηθούν μικροπολιτικές λογικές.

Ζητάμε:

  • από όλους τους αρμόδιους φορείς (Περιφέρεια, πολιτική προστασία, τροχαία, Δήμους) να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να μην τις μεταθέτουν ατομικά σε κάθε πολίτη. Η διέλευση από το ΒΟΑΚ στο Σταλό και στο επαρχιακό δίκτυο, ή είναι ασφαλής οπότε να δοθεί επίσημα στην κυκλοφορία, ή δεν είναι και καθένας/μια που περνάει παίζει τη ζωή του κορώνα-γράμματα. Τι σημαίνει περνάει καθένας/μια με δική του(!) ευθύνη;
  • Εκφράζουμε την μαχητική μας αλληλεγγύη σε όλους τους πληγέντες του νομού και απαιτούμε την άμεση αποζημίωση, την αποκατάσταση ζημιών.  Να αποζημιωθούν στο σύνολό τους (100%) και στο ακέραιο όσοι πλήγηκαν!
  • Να γίνουν άμεσα όλα τα αναγκαία έργα για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου.
  • Διαγραφή των χρεών σε εφορία, ΟΑΕΕ, τράπεζες για τους πληγέντες. Να σταματήσουν άμεσα οι όποιες διαδικασίες κατάσχεσης. Απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη.

Καλούμε τις Δημοτικές αρχές να αναλάβουν την ευθύνη που έχουν, ώστε τα σχολεία να είναι ασφαλή, όπως και η πρόσβαση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε αυτά. 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημοσκόπηση: Οι εκπλήξεις στις μετακινήσεις των ψηφοφόρων

Αξιοσημείωτα είναι τα ευρήματα της δημοσκόπησης της Metron Analysis για το...

Καθηγήτρια του Πολυτεχνείου Κρήτης, ξεπέρασε τις 10.000 αναφορές στο ερευνητικό της έργο σύμφωνα με το Google Scholar

Η Καθηγήτρια Διονυσία Κολοκοτσά της Σχολής Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος...