Σήμερα αναμένεται να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις σχετικά με πρόστιμα που έχουν αποσταλεί σε πάνω από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων. Απ’ ότι φαίνεται, αν και αρχικά διαφάνηκε ότι η κυβέρνηση σκεπτόταν να δώσει ένα περιθώριο στους πολίτες ώστε να διακανονίσουν το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων, τελικώς η κυβέρνηση δεν κάνει πίσω. Το μόνο που σκέφτεται είναι να προχωρήσει σε μείωση του προστίμου για τα δίκυκλα οχήματα και σε αύξηση στα φορτηγά
Ειδικότερα το ηλεκτρονικό παράβολο των 250 ευρώ που επιβάλλεται σε όλα ανεξάρτητα τα οχήματα θεωρήθηκε από τα στελέχη που συμμετείχαν σε σύσκεψη υπερβολικό για τα δίκυκλα, σε λογικά επίπεδα για τα ΙΧ και χαμηλό για τα φορτηγά.
Μάλιστα ιδιαίτερα μνεία έγινε για τα δίκυκλα και προτάθηκε η μεγάλη μείωση του προστίμου έως και 50% με αντίστοιχη αύξηση στα φορτηγά.
Ωστόσο για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση ώστε να μειωθούν τα πρόστιμα σε περίπου 300.000 ιδιοκτήτες δικύκλων που έχουν πιαστεί στην «τσιμπίδα» της ΑΑΔΕ και αντίστοιχα να αυξηθούν τα πρόστιμα για τους χιλιάδες ιδιοκτήτες φορτηγών.
Πάντως τα πρόστιμα που έχουν αποσταλεί στους ιδιοκτήτες οχημάτων οι οποίοι δεν έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους (προσωρινή ακινησία) δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να «παγώσουν» καθώς χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση και από την άλλη μεριά το κράτος θα «επιβραβεύσει» τους παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων.
Ωστόσο θα υπάρξει ειδική μέριμνα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που παρέλαβαν από λάθος του συστήματος, είτε του κράτους είτε των εταιρειών, είτε για άλλο λόγο άδικα το πρόστιμο των 250 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr στη χθεσινή σύσκεψη αποφασίστηκε να γίνει ότι είναι δυνατό από την μεριά του κράτους ώστε να μην ταλαιπωρηθούν οι πολίτες.
Ειδικότερα αποφασίστηκε σε περίπτωση που το σύστημα έχει κάνει λάθος οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα έχουν 2 μήνες περιθώριο ώστε να διορθώσουν το λάθος προσκομίζοντας τα ανάλογα έγγραφα. Η παραπάνω περίπτωση αφορά κυρίως οχήματα τα οποία έχουν διαγραφεί είτε έχουν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας, είτε δεν έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβασή τους.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για τα οχήματα που έχουν κλαπεί και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr αποφασίστηκε στη σύσκεψη να επιταχυνθεί η αποστολή των στοιχείων των οχημάτων και ιδιοκτητών που έχουν δηλώσει κλοπή στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες.
Στα κάγκελα οι εμπορίες και ενοικιάσεις ΙΧ
Στα κάγκελα έχουν ανέβει κυριολεκτικά οι ιδιοκτήτες εμποριών αυτοκινήτων αλλά και οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης ΙΧ καθώς τα πρόστιμα που καλούνται να πληρώσουν κάποιοι από αυτούς αγγίζουν ακόμη και τα 250.000ευρώ!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr εταιρεία χρνομίσθωσης κααι ενοικίασης αυτοκινήτων καλείται να καταβάλει πρόστιμα ύψους 250.000 ευρώ καθώς το σύστημα ανακάλυψε πως 1.000 οχήματα είναι ανασφάλιστα!
Από την άλλη μεριά εκαατοντάδες είναι οι εμπορίες καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι ιδιοκτήτες των οποίων καλούνται να πληρώνουν πρόστιμα από 500 έως και πάνω από 20.000 ευρώ!
Μάλιστα οι έμποροι διαμηνύουν πως δεν είναι δυνατό το εμπόρευμα που έχουν στα καταστήματά τους να πρέπει να ασφαλίζεται αφού δεν κινείται και όταν πρέπει να κινηθεί χρησιμοποιούν τις πινακίδες ΔΟΚ! Επίσης τονίζουν πως σε κανένα κράτος του κόσμου δεν πρέπει να ασφαλίζονται υποχρεωτικά τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στις εκθέσεις αυτοκινήτων…
Όμως δεν είναι μόνο οι έμποροι που καλούνται να πληρώσουν σημαντικά ποσά αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες απλοί πολίτες που βρίσκονται σε αδυναμία ακόμα και να πληρώσουν τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου τους. Όλοι αυτοί, αντί να βοηθηθούν πλέον μπαίνουν για άλλη μία φορά στο στόχαστρο του κράτους που τους τιμωρεί με πρόστιμα τα οποία, ούτως ή άλλως, αδυνατούν να πληρώσουν.
Με πληροφορίες από enikonomia.gr