12.8 C
Chania
Wednesday, November 27, 2024

Επίσκεψη Γ.Γ. Υποδομών στην Περιφέρεια Κρήτης και ανακοινώσεις για έργα υποδομών-ανάπτυξης του νησιού

Ημερομηνία:

Ανακοινώσεις που αφορούν έργα υποδομής και ανάπτυξης της Κρήτης, έγιναν σήμερα στην Περιφέρεια από τον Γεν. Γραμ. του Υπουργείου Υποδομών Γιώργο Δέδε και τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη οι οποίοι και επισήμαναν τα θετικά αποτελέσματα της καλής συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών με την Περιφέρεια Κρήτης και τους τοπικούς φορείς. Τα έργα αφορούν τον ΒΟΑΚ και την πρόταση της Περιφέρειας για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο χωρίς διόδια-με ρήτρα διαθεσιμότητας- όπως επίσης έργα ποσού άνω των 70 εκ. ευρώ που αφορούν: Λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου (μέχρι την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου), έργα οδοποιίας σε όλη την Κρήτη,  παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια στον ΒΟΑΚ αλλά και αρδευτικά έργα.

Οι  κ.κ. Δέδες και Αρναουτάκης πριν τις ανακοινώσεις-δηλώσεις στα ΜΜΕ είχαν συνάντηση παρόντος του Προέδρου της ΠΕΔ Κρήτης-Δημάρχου Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινού, του Αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου Ευριπίδη Κουκιαδάκη, του Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης Γιώργου Πιτσούλη, του Αντώνη Κοτσώνη Διευθυντή Εγγειοβελτικών Έργων του Υπ. Υποδομών, του Προέδρου του ΤΕΕ/ΤΑΚ Γιάννη Χαρωνίτη, και των συμβούλων του Γ.Γ.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες στις δηλώσεις του αφού επισήμανε την καλή συνεργασία που έχουν με τον κ. Αρναουτάκη, τους τοπικούς φορείς, αναφέρθηκε στα έργα υποδομής και ανάπτυξης του νησιού, στον ΒΟΑΚ, στο αεροδρόμιο, στα έργα οδοποιίας, στα αρδευτικά κ.α.

Ειδικότερα ο κ. Δέδες στις δηλώσεις του για τον ΒΟΑΚ είπε:

«Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει κατανοήσει πλήρως και την αναγκαιότητα αλλά και τις αναπτυξιακές δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στο νησί και στη χώρα η έναρξη κατασκευής του ΒΟΑΚ. Ήδη έχουμε το θετικό κλίμα των συναντήσεων με την ΕΤΕΠ για τη χρηματοδότηση του έργου μέσα στα πλαίσια των πληρωμών διαθεσιμότητας όπως όλοι οι φορείς συμφωνούμε, το Υπουργείο, η Περιφέρεια. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου, το αργότερο στις αρχές της ερχόμενης χρονιάς θα έχομε οριστικοποιήσει τις συζητήσεις με την ΕΤΕΠ ώστε να έχουμε γρήγορα σχέδιο κατασκευής του ΒΟΑΚ. Καταφέραμε επίσης και αυξήσαμε τη χρηματοδότηση για το Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας στα 25 εκ. ευρώ ενώ αντίστοιχα με 4 περίπου εκ. ευρώ χρηματοδοτείται η Στρατηγική Μελέτη για τον ΒΟΑΚ. Έχει γίνει μια εξαιρετική δουλειά-συνεργασία τόσο με την Περιφέρεια Κρήτης όσο και με τον ΟΑΚ και τη Γ.Γ. Υποδομών. Έτσι σήμερα είμαστε έτοιμοι αμέσως μετά την έκδοση των προτύπων τευχών δημοπράτησης από την ΕΑΑΔΗΣΥ να προχωρήσουμε στις δημοπρατήσεις των δυο μεγάλων έργων και να έχουμε αποτελέσματα.

Αεροδρόμιο Ηρακλείου:

Μέχρι την λειτουργία του αεροδρομίου Καστελίου απαιτείται οπωσδήποτε η αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου. Απαιτείται η ενίσχυση των υποδομών και της λειτουργικότητας του «Καζαντζάκη». Πρόκειται για χρηματοδότηση άνω των 10 εκ. ευρώ. Ο άμεσος στόχος είναι να έχουμε πρώτον, την εξασφάλιση μεγαλύτερου αριθμού χώρων στάθμευσης των αεροπλάνων, και δεύτερον την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Έργο που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας προσωπικά ο κ. Σπίρτζης.

Έργα μέσω ΠΔΕ

Πρόκειται για παρεμβάσεις στο νησί συνολικού προϋπολογισμού 40 εκ. ευρώ. Αφορούν τα αρδευτικά δίκτυα του Οροπεδίου Λασιθίου όπου θα χρηματοδοτηθούν με 15 εκ. ευρώ, την ενίσχυση της υφιστάμενης γέφυρας Χαμεζίου με 6 εκ. ευρώ, την ολοκλήρωση των έργων παρεμβάσεων στο φράγμα Αποσελέμη για την ύδρευση Ηρακλείου Αγ. Νικολάου με 6,6 εκ. ευρώ. Επίσης ολοκληρώσαμε τη διαδικασία για την εργολαβία της Μεσσαράς, Αγ. Βαρβάρας-Απομαρμά. Στις επόμενες ημέρες μέχρι τις 25 Οκτωβρίου αναμένουμε την υπογραφή της σύμβασης. Επίσης το οδικό έργο Πάνορμο-Εξάντι στο οποίο εκκρεμεί η γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του Κράτους και θεωρούμε ότι μέσα στο Νοέμβριο θα έχουμε επιλύσει για να προχωρήσουμε στα έργα που χρηματοδοτούνται από την προηγούμενη Προγραμματική Περίοδο».

Δηλώσεις Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης αφού αναφέρθηκε στην καλή συνεργασία με τους Υπουργούς κ.κ. Σταθάκη, Σπίρτζη και τον κ. Δέδε τόνισε τις προτάσεις αλλά και τις ενέργειες της Περιφέρειας στα έργα υποδομών, λέγοντας:

«Πάνω από όλα αυτό που μας ενδιαφέρει είναι ο ΒΟΑΚ, καταθέσαμε μια πρόταση που θεωρώ ότι είναι η μόνη ρεαλιστική, υλοποιήσιμη, για το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο με ρήτρα διαθεσιμότητας. Η εκτίμηση μας είναι ότι μετά και την σύμφωνη γνώμη της ΕΤΕΠ όπως επίσης των αρμόδιων Υπουργών του κ. Σταθάκη, του κ. Σπίρτζη μπορεί μέχρι αρχές του χρόνου να έχουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και μετά που θα γίνει η μελέτη του Στρατηγικού Σχεδιασμού. Εκτιμώ ότι θα γίνει αυτό το μεγάλο στρατηγικό έργο για το νησί. Παράλληλα μια σειρά έργων οδοποιίας που αφορούν όλο το επαρχιακό δίκτυο αλλά κυρίως με τα 25 εκ. ευρώ και ήδη οι πρώτες μελέτες είναι έτοιμες των 15 εκ. ευρώ από τον ΟΑΚ που θα δημοπρατηθούν μένουν τα υπόλοιπα 10 εκ. ευρώ για να δημοπρατηθούν και αυτά. Το οδικό έργο Χαμέζι-Σητείας που ολοκληρώνεται και μια σειρά άλλων έργων στα αρδευτικά δίκτυα στο Οροπέδιο Λασιθίου. Ο δρόμος της Μεσσαράς έχει οριστικοποιηθεί μέχρι 25 Οκτωβρίου θα έχει υπογραφεί παράλληλα ο δρόμος στην Κουντούρα έργο 5 εκ. ευρώ. Η οδική ασφάλεια με 3 εκ. ευρώ και 1 εκ. ευρώ για άλλα έργα της Περιφέρειας. Σε αυτή τη φάση είμαστε ικανοποιημένοι και ευχαριστούμε τους Υπουργούς τον κ. Σταθάκη, τον κ. Σπίρτζη τον κ. Δέδε. Μέχρι να γίνει ο ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο στο Καστέλι πρέπει να γίνει αισθητική-λειτουργική βελτίωση του αεροδρομίου «Καζαντζάκη» όπως επίσης η ασφάλεια του υφιστάμενου ΒΟΑΚ».

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στο ΣτΕ προσφεύγουν σωματεία και πολίτες για την τιμολόγηση του νερού

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν έξι ομοσπονδίες, σωματεία κ.λπ....

Πανελλήνιο ρεκόρ καταγράφηκε στις μεταμοσχεύσεις το 2024 – Πολύ υψηλά το ΠΑΓΝΗ

Πανελλήνιο ρεκόρ στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων καταγράφηκε...