Ένα σοβαρότατο πρόβλημα που έχει προκύψει στα καταστήματα εστίασης με το πουρμπουάρ και την φορολόγησή του, ανέδειξε ο αντιπρόεδρος της ομοσπονδίας εστιατορίων, Γιώργος Κουράσης.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ανέδειξε ένα σοβαρό ζήτημα που αφορά και τις επιχειρήσεις, αλλά και τον εργαζόμενο, όσον αφορά τα φιλοδωρήματα, τα οποία δίνουν οι πελάτες όταν πληρώνουν με κάρτα.
«Είναι μία παγίδα και εύκολη παράβαση για επιχείρηση αν δε τηρηθούν κάποιοι κανόνες. Το φιλοδώρημα πλέον θεωρείται μισθός από τον Αρειο Πάγο. Το πρόβλημα προέκυψε λόγω διασύνδεσης του POS με τις μηχανές. Αν για παράδειγμα ο λογαριασμός του πελάτη είναι 100 ευρώ και ο πελάτης πάει να πληρώσει 110 ευρώ, αφήνοντας φιλοδώρημα 10 ευρώ. Αυτά με οδηγία του κ. Πιτσιλή, θεωρείται εκκρεμής συναλλαγή. Δεν δημιουργεί πρόβλημα στην επιχείρηση και αυτή, στο τέλος του μήνα επιδίδει στον υπάλληλο το πρόσθετο ποσό από τα φιλοδωρήματα, παρακρατώντας τις ασφαλιστικές εισφορές. Στο τέλος του έτους, οι αμοιβές αυτές θα πρέπει να καταγράφονται στο εκκαθαριστικό ως πρόσθετες αμοιβές, το οποίο σημαίνει όμως υψηλότερη φορολόγηση για τον εργαζόμενο.
Οσον αφορά το κατάστημα, η παγίδα είναι σε περίπτωση που δεν ακολουθήσει σε κάθε φιλοδώρημα την παραπάνω διαδικασία.
«Επίσης, αν η απόδειξη είναι 100 ευρώ και με το φιλοδώρημα δίνεται ποσό 110 ευρώ, η απόδειξη του ταμείου γράφει 100 ευρώ που είναι η αξία της αγοράς του πελάτη. Αυτό δημιουργεί μία διαφορά στον τζίρο. Αν δεν ακολουθηθεί η διαδικασία που αναφέραμε νωρίτερα,στον φορολογικό έλεγχο μπορεί να αναγνωριστεί και να έρθει πρόστιμο για παράβαση στο κατάστημα από εκεί που δεν το περιμένει. Γι’ αυτό το πουρμπουάρ είναι πιο βολικό σε μετρητά. Είναι προσωπική συναλλαγή».