Η Airbnb έχτισε το πρώτο της “ξενοδοχείο”, ή μάλλον τον δικό της “χώρο κοινωνικής συνεύρεσης”, όπως τον αποκαλεί. Το νέο project της startup εταιρείας ενοικίασης ονομάζεται Samara και όπως αναφέρει ο Business Insider, αποσκοπεί στο να “εξερευνήσει νέες συμπεριφορές σχετικά με το μοίρασμα και την εμπιστοσύνη”.
Όπως γράφει ο συνιδρυτής της εταιρείας, Joe Gebbia, στο προσωπικό του blog: “Η Airbnb έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν αλλά και το πώς εμπιστεύονται αγνώστους. Η λειτουργία της δείχνει πολλά σε σχέση με το πώς βοηθά η τεχνολογία, στο πώς διευκολύνει τα πράγματα και επεξηγεί περισσότερα για τους ίδιους τους ανθρώπους και τη φύση τους.
Όταν ξεκινήσαμε την εταιρεία μας δέκα χρόνια πριν μαζί με τους Brian Chesky και Nathan Blecharczyk, στόχος μας ήταν να βοηθήσουμε τους ιδιώτες να μοιραστούν τα σπίτια τους αλλά και ένα μέρος του εαυτού τους, καθώς και το να κάνουμε το ταξίδι πιο εύκολα προσβάσιμο για ένα μεγαλύτερο κοινό. Μετά από 100 εκατομμύρια επισκέπτες σε σπίτια που φιλοξενήθηκαν, έχουμε την εμπειρία για να προχωρήσουμε”.
Η Airbnb εξετάζει νέα concept με στόχο να δημιουργήσει ενοικιαζόμενα studio που θα λειτουργούν ως κοινότητες αλληλεπίδρασης μεταξύ των ατόμων που θα πληρώνουν για να μείνουν σε αυτά. Το πρώτο “κοινωνικό κέντρο” όπως αποκαλείται, χτίστηκε στο ιαπωνικό χωριό Yoshino και μοιάζει με παραδοσιακό ξενοδοχείο ακόμη κι αν δεν περιγράφεται ως τέτοιο.Το “Yoshino Cedar House” του project Samara θα λειτουργεί σαν meeting point για την ευρύτερη κοινότητα της περιοχής η οποία θα μπορεί να φιλοξενεί εκεί τουρίστες. Είναι κοινώς μια αρχιτεκτονική δομή που αξιοποιείται από κοινού από την κοινότητα και την εταιρεία που αναλαμβάνουν τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του χώρου φιλοξενίας. Η ίδια η Airbnb δεν χρησιμοποιεί βέβαια τους όρους “hotel” ή “hostel” για να περιγράψει το έργο της καθώς διατείνεται πως πρόκειται για μια εντελώς νέα μορφή οικονομικής ανάπτυξης ιδιωτικής επένδυσης και συνεργασίας με την τοπική αρχή.
Η εταιρεία καλεί τους ενδιαφερόμενους να “μην πάτε εκεί” αλλά να “ζήσουν εκεί”. Η γη στην οποία χτίστηκε η μονάδα φιλοξενίας παραχωρήθηκε από το χωριό Yoshino. Μέρος των εσόδων από τις κρατήσεις θα πηγαίνουν στην κοινότητα του Yoshino έτσι ώστε να ενισχυθεί το μέρος. Η Airbnb επικαλείται το πρόβλημα της γήρανσης του πληθυσμού στα ιαπωνικά χωριά τα οποία και όπως αναφέρει, θέλει να βοηθήσει μέσα από τη νέα της επιχειρηματική δράση.
Παρόμοιοι χώροι θα δημιουργηθούν και σε άλλες περιοχές του πλανήτη, όπου κρίνει η Airbnb πως υπάρχει “ευκαιρία” και δυνατότητα για κάτι τέτοιο. Μένει λοιπόν να δούμε αν θα έχουμε σε λίγο καιρό στο προσκήνιο μια νέα “αλυσίδα” νέου τύπου ξενοδοχείων με ανάμειξη τοπικών φορέων.