Ιδιαίτερο ενδιαφέρον φαίνεται να δείχνει η Fraport για το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”. Μάλιστα, το ενδιαφέρον της κοινοπραξίας Frapor t- Kοπελούζου για την απόκτηση του 30% του αεροδρομίου Αθηνών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, όποτε προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, εξέφρασε ο πρόεδρος του ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος. Μιλώντας στην “Ελευθερία του Τύπου”, εκτίμησε ότι το “Ελ. Βενιζέλος” θα κοστολογηθεί ανάλογα με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (1,23 δισ. ευρώ).
Ο κ. Κοπελούζος προέβλεψε ότι θα υπάρξει μεγάλη συμμετοχή και σημαντικό διεθνές ενδιαφέρον στο διαγωνισμό για το 30% του “Ελ. Βενιζέλος”. “Η σημασία της ολοκλήρωσης της συμφωνίας για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είναι καθοριστική για όλες τις επόμενες ιδιωτικοποιήσεις καθώς δόθηκε το μήνυμα εμπιστοσύνης των Γερμανών στην προοπτική της ελληνικής οικονομίας και ανεβάζει το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα και τον πήχη για τα τιμήματα”, ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος εκτίμησε ότι το τίμημα για την 20ετή επέκταση της σύμβασης στο “Ελ. Βενιζέλος” θα ξεπεράσει τα 500.000.000 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η προκήρυξη για την 20ετή ανανέωση της αναμένεται τους επόμενους μήνες και προηγείται του διαγωνισμού για την πώληση του 30% του αεροδρομίου, η οποία τοποθετείται μέσα στο 2018.
Η επέκταση της σύμβασης για 20 ακόμα έτη (έως το 2046), είναι προαπαιτούμενο για τη δεύτερη αξιολόγηση, και έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και εντός της κυβέρνησης.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Δ.Α.Α.), κ. Παναγιώτης Ρουμελιώτης, εναντιώθηκε ανοιχτά στο ενδεχόμενο παράτασης της σύμβασης παραχώρησης του Δ.Α.Α. κατά είκοσι έτη (από το 2026 στο 2046), όπως προβλέπεται, τόσο από τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης ΣYΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, όσο και από την υφιστάμενη Σύμβαση.
Ο κ. Ρουμελιώτης, μάλιστα, χαρακτήρισε ως “σκάνδαλο” τυχόν επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ενώ δεν δίστασε να κατηγορήσει ευθέως το ΤΑΙΠΕΔ, υποστηρίζοντας ότι στο εν λόγω θέμα κινείται αυτόνομα, χωρίς να έχει λάβει εντολή από το αρμόδιο υπουργείο.
Είχε δηλώσει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό “στο κόκκινο”:
“[…] εγώ τα λέω έξω από τα δόντια. Το σκάνδαλο συνίσταται ότι με βάση την υφιστάμενη σύμβαση, εάν, για παράδειγμα, καθοριστεί ένα “χ” τίμημα για την επέκταση κατά 20 χρόνια του αεροδρομίου, θα πρέπει το Δημόσιο ως μέτοχος στο Ελ. Βενιζέλος να συμμετάσχει, δηλαδή να πληρώσει την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης κατά 20 χρόνια. Όταν το 2026 δεν θα έχει να πληρώσει τίποτα”.
Τελικώς, όπως είναι γνωστό, ο κ. Ρουμελιώτης παραιτήθηκε από τη θέση του στις 8 Ιουλίου 2016.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ήταν ο κ. Στέλιος Πιτσιόρλας, νυν υφυπουργός οικονομίας και ανάπτυξης.
emea.gr, news247.gr