11.8 C
Chania
Wednesday, December 24, 2025

Η γενναιοδωρία των ιθαγενών: Η Γερμανία δίνει στη Fraport αποζημίωση 3 ευρώ ανά επιβάτη αλλα η Ελλάδα δίνει 8 ευρώ

Ημερομηνία:

Η κρατική στήριξη από Γερμανία και Ελλάδα, με 160 και 178 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, επανέφερε τον όμιλο σε θετική τροχιά στο εξάμηνο. Αλλά από τη σύγκριση των αποζημιώσεων για τους χαμένους επιβάτες του 2020 στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και στα 14 περιφερειακά της χώρας μας προκύπτει μια περίεργη… αριθμητική.

Το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, που είναι και ιδιοκτήτης του ομίλου Fraport, διαχειριστή των 14 σημαντικότερων περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, επέστρεψε σε τροχιά κερδοφορίας το πρώτο εξάμηνο του έτους, χάρη σε έναν συνδυασμό ελέγχου στα λειτουργικά του κόστη (κατά 18%) και γενναιόδωρων ενισχύσεων που έλαβε από τη γερμανική κυβέρνηση, αλλά και από την ελληνική!

Ο όμιλος ανακοίνωσε χθες καθαρά κέρδη 15,4 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του έτους, έναντι ζημιών 231 εκατ. ευρώ που κατέγραψε το 2020, λόγω της κατάρρευσης των αερομεταφορών στη διάρκεια της πανδημίας. Παρότι η πανδημία και οι περιορισμοί εξακολουθούν να επηρεάζουν την επιβατική κίνηση, ο όμιλος Fraport είχε έσοδα 810 εκατ. ευρώ, περίπου 11% κάτω από το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020, που το μισό το είχε «καταπιεί» το πρώτο μεγάλο λοκντάουν.

Πώς συντελέστηκε το «θαύμα» της έστω συμβολικής επιστροφής της Fraport στην κερδοφορία; Πρώτα, χάρη στα 160 εκατ. ευρώ που πήρε η Fraport από το κρατίδιο της Εσης και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας για τις ζημιές του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης. Και έπειτα χάρη στην πολύ πιο γενναιόδωρη αποζημίωση που έδωσε η ελληνική κυβέρνηση για τις ζημιές της Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται, ύψους 178 εκατ. ευρώ, μόλις προ μηνός επικυρωμένη από την κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης της «γενναιοδωρίας» της κυβέρνησης Μητσοτάκη προς τη γερμανική εταιρεία αρκεί ένα στοιχείο: το 2019, που είναι η βάση σύγκρισης της ζημιάς που υπέστησαν όλα τα αεροδρόμια του κόσμου από την πανδημία, από τα 14 ελληνικά περιφερειακά που διαχειρίζεται η Fraport (Greece) διακινήθηκαν 30,1 εκατ. επιβάτες, έναντι 70,5 εκατ. που διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Το 2020 και τα μεν και το δε έχασαν το 72% της επιβατικής τους κίνησης. Για να καταλάβετε τη διαφορά, η μεν γερμανική κυβέρνηση αποζημίωσε τη Fraport με 3 ευρώ ανά χαμένο επιβάτη, η δε ελληνική με 8 ευρώ! Γιατί; Ετσι, γιατί είναι «λαρτζ»…

efsyn.gr

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Κρήτη κορυφαίος γαστρονομικός προορισμός στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τη νέα λίστα του Conde Nast Traveller,...

ΚΚΕ: “Αθλιότητα της κυβέρνησης να κλείνει τους δρόμους που οι αγρότες αφήνουν ανοιχτοί”

Κατηγορίες προς την κυβέρνηση και την αστυνομία, για το κλείσιμο των δρόμων...

Όταν η ανεξιθρησκεία κτυπούσε την πόρτα της Μεσογείου

Του Γιώργου Ουρανού Δεν γνωρίζουμε αν έχει υπάρξει ποτέ στον...