12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο

Ημερομηνία:

Η όπερα «Ελευθέριος Βενιζέλος» έρχεται στα Χανιά για μία μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο στο κοινό,  στις 26 Ιουλίου, στο Θέατρο Ανατολικής  Τάφρου.

Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής υπογράφει την πρωτοποριακή, ιστορική και πολιτική όπερα Ελευθέριος Βενιζέλος, την παραγωγή του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου, υπό τη μουσική διεύθυνση του κορυφαίου αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη.

Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο
Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο

Η παράσταση δίνεται στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Δήμου Χανίων, σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης και την Κ.Ε.Π.ΠΕ.ΔΗ.Χ.-Κ.Α.Μ. και με την υποστήριξη του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος».

Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο

Το λιμπρέτο υπογράφει ο ποιητής Σωτήρης Τριβιζάς. Τα ιστορικά στοιχεία βασίζονται στη βιογραφία «Ελευθέριος Βενιζέλος, ο άνθρωπος, ο ηγέτης» του Νικολάου Εμμ. Παπαδάκη (Παπαδή). Η όπερα Ελευθέριος Βενιζέλος έχει την υπογραφή του διεθνούς φήμης Ελβετού σκηνοθέτη Guy Montavon και τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών.

Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο
Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο

Ο συνθέτης προσεγγίζει με μια τολμηρή οπερατική σύνθεση τον μεγάλο ηγέτη της νεότερης Ελλάδας, τον Ελευθέριο Βενιζέλο, που διαμόρφωσε το σύγχρονο ελληνικό κράτος. Το δραματικό υλικό της όπερας αντλείται κυρίως από την πολυτάραχη ιστορική περίοδο 1910-1923 αναδεικνύοντας τα συγκλονιστικά ιστορικά γεγονότα της εποχής, όπως την ανόρθωση της χώρας, τους Βαλκανικούς Πολέμους, τον Εθνικό Διχασμό, τη Μικρασιατική Καταστροφή, τη συνθήκη της Λωζάνης , την ελληνοτουρκική φιλία. Οι νίκες και οι ήττες, τα μίση και τα πάθη, η ανθρώπινη πλευρά και οι έρωτες του ευφυούς, οραματιστή, τολμηρού Κρητικού και παγκόσμιας ακτινοβολίας ηγέτη, παρελαύνουν σε μια καταιγιστική μουσική σύνθεση και φωτίζουν μια ολόκληρη και πολυτάραχη εποχή. Ένα έργο επίκαιρο όσο ποτέ, καθώς ο απόηχος της θεματολογίας του φτάνει έως το σήμερα (2023, εκατό χρόνια από τη συνθήκη της Λωζάνης).

Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο

Με το έργο αυτό ο Δημήτρης Μαραμής ολοκληρώνει την κρητική τριλογία του: Ερωτόκριτος, Καπετάν Μιχάλης, Ελευθέριος Βενιζέλος και τις αντίστοιχες εννοιολογικές θεματικές: έρωτας και όνειρο, ελευθερία κι επανάσταση, όραμα και ηγεσία.

Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο

Συμμετέχουν τέσσερις σημαντικοί και καταξιωμένοι λυρικοί ερμηνευτές: Άγγελος Χονδρογιάννης (μπασοβαρύτονος), Αντώνης Κορωναίος (τενόρος), Μαρία Κόκκα (σοπράνο), Αγγελική Καθαρίου (μετζοσοπράνο), καθώς και το Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου, υπό τη διεύθυνση του Γιάννη Κιαγιαδάκη. Τα σκηνικά–κοστούμια υπογράφει η Άννα Μαχαιριανάκη.

Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής έχει διαγράψει σημαντική πορεία και έχει σημειώσει καλλιτεχνικές επιτυχίες με τα μεγάλης έκτασης σύγχρονα μουσικο-θεατρικά του έργα:

Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο

Ερωτόκριτος (ανάθεση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, 2017), Στοιχειωμένοι (ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, 2019), Καπετάν Μιχάλης (ανάθεση της Περιφέρειας Κρήτης/παραγωγή ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, 2021) και το λαϊκό ορατόριο Παλιγγενεσία (ανάθεση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για τον εορτασμό της ελληνικής επανάστασης του 1821).

Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο

Έχει λάβει αναθέσεις από πολιτιστικούς οργανισμούς όπως η Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, η Καμεράτα-Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών («Ελληνικό Σχέδιο»), το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, ενώ έχει παρουσιάσει έργα του στις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ελβετία και το Βέλγιο. Από το 2018 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δελφών «Το Λάλον Ύδωρ».

Η όπερα “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Χανιά, για μια μοναδική παράσταση, με ελεύθερη είσοδο

Συντελεστές:

Σύνθεση: Δημήτρης Μαραμής

Μουσική Διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης

Λιμπρέτο: Σωτήρης Τριβιζάς

Σκηνοθεσία – Φωτισμοί: Guy Montavon

Σκηνικά – Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη

Ιστορικός Σύμβουλος: Νικόλαος Εμμ. Παπαδάκης (Παπαδής)

Διανομή:

Ελευθέριος Βενιζέλος: Άγγελος Χονδρογιάννης

Κωνσταντίνος Α’, Κεμάλ Ατατούρκ: Αντώνης Κορωναίος

Έλενα Σκυλίτση, Μαρία Κατελούζου: Μαρία Κόκκα

Πηνελόπη Δέλτα: Αγγελική Καθαρίου

Υπουργός του Βενιζέλου: Ορέστης Κουσαθανάς

David Loyd George: Λευτέρης Παπαγγελής

Woodrow Wilson: Γιάννης Κιαγιαδάκης

Georges Clemenceau: Μάνος Ζουμπουλάκης

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών

Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου

Διεύθυνση χορωδίας: Γιάννης Κιαγιαδάκης

Μουσική Διδασκαλία Μονωδών: Δημήτρης Βεζύρογλου

Μουσική Διδασκαλία Χορωδών: Ευγενία Ψαρουδάκη

Οργάνωση Παραγωγής: Μαριάννα Πεχυνάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικολής Αβραμάκης

Βοηθός Σκηνογράφου- Ενδυματολόγου: Nan Teague

Εικαστική Απόδοση Σκηνικού: Ανδρέας Καμπάς

Κατασκευή Σκηνικών: Γιάννης Αγγουρίδης

Κατασκευή Κοστουμιών: Πένυ Τσομπανάκη – Nan Teague

Οδηγός σκηνής: Καλλιόπη Γερμανού

Μετάφραση Λιμπρέτου: Λένα Καπέλλου

Επιμέλεια Υποτιτλισμού: Έλντα Κλαδάκη

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ