“Δηλώνουμε ότι ο αγώνας για την προάσπιση της δημόσιας περιουσίας, που σώθηκε τα τελευταία μνημονιακά χρόνια χάρις στα κινήματα των πολιτών και των τοπικών παραγωγικών και δημόσιων φορέων, θα συνεχιστεί” αναφέρουν σε κοινή τους δήλωση η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ,η ΚΟΙΝΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΩΝ και η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:
“Η κυβέρνηση, πριν ακόμα ολοκληρωθούν οι ψηφοφορίες για τις νέες μνημονιακές συμφωνίες στη Βουλή, προχώρησε σε δηλώσεις άμεσης ιδιωτικοποίησης / εκποίησης σημαντικών δημόσιων ακινήτων και οργανισμών: 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ελληνικό, ΕΥΔΑΠ, παρά το ότι παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα νομιμότητας, διαδικαστικών εκκρεμοτήτων και το τίμημα είναι εξευτελιστικό σε σχέση με την πραγματική τους αξία.
Υπενθυμίζουμε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις που προχώρησαν ήδη μέσω ΤΑΙΠΕΔ υπήρξαν σκανδαλώδεις. Για παράδειγμα, η εκποίηση των 28 δημοσίων κτιρίων έφτασε μετά από παρεμβάσεις πολιτών στην εισαγγελέα διαφθοράς, ασκήθηκε δίωξη κατά στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ για απιστία κατά του δημοσίου σε βαθμό κακουργήματος και επιδικάστηκε πρόστιμο 600 εκ ευρώ. Επίσης, η ιδιωτικοποίηση του Αστέρα Βουλιαγμένης σταμάτησε γιατί το ΣτΕ δεν έκανε δεκτό το ΕΣΧΑΔΑ.
Η σπουδή που επιδεικνύει η κυβέρνηση στην ικανοποίηση υπερεθνικών και εθνικών μεγάλων οικονομικών συμφερόντων που εκπροσωπούν οι δανειστές, με παραχωρήσεις της δημόσιας περιουσίας, ως εάν αυτή να αποτελεί ιδιοκτησία της, οδηγεί σε κατάφορη παραβίαση των νόμων του κράτους και επιβεβαιώνει ότι η χώρα μας έχει απολέσει μέρος της κυριαρχίας της.
Σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση ότι θα προχωρήσουν άμεσα. Η ΕΥΔΑΠ δεν μπορεί να πουληθεί γιατί υπάρχει αρνητική απόφαση του ΣτΕ με μη ανατρέψιμη επιχειρηματολογία. Η σύμβαση ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development για το Ελληνικό είναι παράνομη και, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να περάσει ελεγκτικό συμβούλιο και να εγκριθεί από τη Βουλή. Σχετικά με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η ιδιωτικοποίησή τους είναι ένα τεράστιο οικονομικό σκάνδαλο, πλήττει σοβαρά τις κοινωνίες των νησιών και την τουριστική οικονομία, οδηγεί σε κλείσιμο τα μικρά αεροδρόμια που σήμερα συντηρούνται από τα οικονομικά εύρωστα και εγείρει μείζονα ζητήματα εθνικής ασφάλειας. Ανάλογα σοβαρά προβλήματα αφορούν και τις άλλες ιδιωτικοποιήσεις.
Δηλώνουμε ότι ο αγώνας για την προάσπιση της δημόσιας περιουσίας, που σώθηκε τα τελευταία μνημονιακά χρόνια χάρις στα κινήματα των πολιτών και των τοπικών παραγωγικών και δημόσιων φορέων, θα συνεχιστεί. Γνωρίζουμε ότι τώρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα νέο ισχυρότερο ταμείο υφαρπαγής της δημόσιας περιουσίας, η δημιουργία του οποίου παραβιάζει την εθνική και λαική κυριαρχία. Όπως όμως δηλώνει ο Μάικλ Χάντσον, καθηγητής οικονομικών και σύμβουλος πολλών κυβερνήσεων: “Σήμερα η Ελλάδα δεν έχει τα αναγκαία έσοδα να αποπληρώσει τα δάνεια της. ‘Eτσι της λένε. Εάν δεν έχετε να πληρώσετε, να δώσετε την περιουσία σας. Όμως, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο κανένα κυρίαρχο κράτος δεν μπορεί να στερηθεί την περιουσία του. Εδώ δεν είναι μόνο το ότι γίνεται υπέρβαση της δημοκρατίας αλλά απορρίπτεται ο ίδιος ο ορισμός του κυρίαρχου κράτους σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο. ‘Αρα είναι κάτι πολύ πιο σοβαρό από μια επίθεση στη δημοκρατία, είναι ένας διευρωπαικός πόλεμος”