12.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Κρήτη: Οι απόφοιτοι ΤΕΙ ζητούν την αντιστοίχιση των πτυχίων 400.000 φοιτητών ΑΕΙ – ΤΕΙ

Ημερομηνία:

Το θέμα της αντιστοίχισης των πτυχίων 400.000 φοιτητών των ΤΕΙ, ζητά με επιστολή του ο Σύλλογος Αποφοίτων και Φοιτητών ΤΕΙ Κρήτης.

Πρόκειται για μια επιστολή που απευθύνεται σε όλους τους βουλευτές, σε φορείς, στο υπουργείο Παιδείας, καθώς και στην Πρυτανεία του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστήμιου (πρώην ΤΕΙ Κρήτης) με την οποία καλεί την τελευταία να βγάλει επίσημη ανακοίνωση για το ζήτημα, αφού δεν έχει μπει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Στην επιστολή πιο αναλυτικά αναφέρονται τα εξής:

“Με την αναδιοργάνωση της ανώτατης εκπαίδευσης το 2018 και 2019 μέσω των ν.4521/2018, ν.4559/2018, ν.4589/2019 και ν.4610/2019, καθιερώθηκε ένας ενιαίος τομέας ανώτατης εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, στην προαναφερθείσα αναδιοργάνωση ο Τεχνολογικός Τομέας των Α.Ε.Ι. (δηλαδή τα πρώην Α.Τ.Ε.Ι.), καταργήθηκαν και εντάχθηκαν στον Πανεπιστημιακό Τομέα με αποτέλεσμα είτε αυτά να απορροφηθούν σε υπάρχοντα Πανεπιστήμια είτε να μετατραπούν σε Πανεπιστήμια (π.χ. ΠΑ.Δ.Α. – ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.).

Έχουμε αναφέρει σε παλιότερα δελτία τύπου που ανακοινώσαμε ως σύλλογος πως η εν λόγω αναδιοργάνωση αν και ήταν πλήρως εναρμονισμένη στο ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων (αφού καθιέρωσε έναν ενιαίο τομέα ανώτατης εκπαίδευσης), δεν προέβλεψε τίποτα για τους αποφοίτους των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.), αφήνοντας 400.000 πολίτες σε αναμονή με πτυχία από τμήματα και ιδρύματα που δεν υπάρχουν πλέον πουθενά στον νέο ακαδημαϊκό χάρτη.

Σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η κυρία Ελένη Βατσινά, βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ., νομού Ηρακλείου με θέμα  «Αντιστοίχιση πτυχίων των αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα (Τ.Τ.) (Τ.Ε.Ι.) με τα αντίστοιχα ή συναφή τμήματα των νέων ακαδημαϊκών δομών», στις 19/01/2024 (Επίκαιρες Ερωτήσεις Πρώτου Κύκλου – Άρθρα 130 § 2 και 3 και 132 §  2 ΚτΒ) και που συζητήθηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο στις 02/02/2024 (πριν από περίπου έναν (1) μήνα), η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα.Ζέττα Μακρή, απάντησε σε αυτήν με την κατηγορηματική δέσμευση του Υπουργού κυρίου Κυριάκου Πιερρακάκη περί άμεσης επίλυσης του ζητήματος. Πιο αναλυτικά, η Υφυπουργός κ. Μακρή ανέφερε στην πρωτολογία της ότι μεταφέρει την κατηγορηματική δέσμευση του Υπουργού Παιδείας κυρίου Κυριάκου Πιερρακάκη ότι το θέμα αυτό λύνεται, ότι το επεξεργάζεται ειδική επιτροπή και είναι θέμα πολύ λίγου χρόνου για να λυθεί. Ενώ στην δευτερολογία της ανέφερε ότι είναι ζητήματα που δημιούργησαν προηγούμενες κυβερνήσεις και ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σκοπεύει να τα λύσει, με την κ. Βατσινά να τονίζει την σημασία επίλυσης του ζητήματος καθότι πέραν του ότι οι απόφοιτοι των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.) διαθέτουν πτυχία φάντασμα δεν διαθέτουν και τα ανάλογα εργασιακά δικαιώματα που θα έπρεπε να είχαν ως απόφοιτοι ιδρυμάτων Α.Ε.Ι.

Εμείς ως Σύλλογος Αποφοίτων και Φοιτητών Τ.Ε.Ι. Κρήτης, οφείλουμε να επικροτήσουμε τις εν λόγω δηλώσεις που ανακοίνωσε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Μακρή. Παρ’ όλα αυτά, οφείλουμε να αναφέρουμε πως ότι έχουμε κάνει αρκετές προσπάθειες για να έρθουμε σε επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού χωρίς να έχουμε λάβει καμία συγκεκριμένη απάντηση. Συγκεκριμένα ο σύλλογος μας στις 24/10/2023 (πριν περίπου 5 μήνες) κοινοποίησε επιστολή στον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Πιερρακάκη όπου σε αυτήν καταθέσαμε αίτημα για τηλεδιάσκεψη με τον ίδιο. Επιπλέον, έχουμε έρθει σε επικοινωνία και με το πολιτικό γραφείο του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, όπου μας ανέφεραν πως αρμόδιος για το εν λόγω ζήτημα είναι ο κ. Οδυσσέας Ζώρας που είναι Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης όπου θα μας προωθήσουν σε αυτόν. Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε λάβει απάντηση για το ενδεχόμενο τηλεδιάσκεψης με τον κ. Ζώρα έτσι ώστε να ενημερωθούμε σε ποιο πλαίσιο θα κινηθεί η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο για την επίλυση του ζητήματος.

Άξιο αναφοράς είναι πως κατά καιρούς έχουμε λάβει στήριξη από όλους τους τοπικούς κυβερνητικούς βουλευτές νομού Ηρακλείου όπως από τον κ.Σενετάκη, τον κ.Κεφαλογιάννη και τέλος τον κ.Αυγενάκη όπου με προσπάθειες τους μας έφεραν σε επικοινωνία με υπεύθυνους παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Σημαντικό επίσης να αναφέρουμε πως συνολικά στο Ελληνικό Κοινοβούλιο έχουν κατατεθεί αρκετές επίκαιρες ερωτήσεις για το εν λόγω ζήτημα και συγκριμένα με τις:

Υπ’ αριθμόν 576/15-1-2024 – Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού Ηρακλείου της Κ.Ο. “ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ” κυρίας Ελένης Βατσινά προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: «Αντιστοίχιση πτυχίων των αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα (Τ.Τ.) (Τ.Ε.Ι.) με τα αντίστοιχα ή συναφή τμήματα των νέων ακαδημαϊκών δομών»

Υπ’ αριθμόν 577/17-3-2023 – Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Σερρών της Κ.Ο. “ΕΛΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ” κυρίου Κωνσταντίνου Μπούμπα προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Αντιστοίχιση πτυχίων των αποφοίτων πρώην ΑΕΙ ΤΤ (ΤΕΙ) με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών».

Υπ’ αριθμόν 4570/25-02-2021 – Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου της Κ.Ο. “ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ” κυρίου Βασίλειου Κεγκέρογλου προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Στον αέρα εκατοντάδες, χιλιάδες πτυχιούχοι των πρώην Τ.Ε.Ι. χωρίς εργασιακά επαγγελματικά δικαιώματα και χωρίς διαδικασίες αντιστοίχισης των πτυχίων τους με τα πτυχία αντίστοιχων ή συναφών τμημάτων των Πανεπιστημίων».

Αναφορικά με το ζήτημα, στην απερχόμενη κοινοβουλευτική τετραετία, έχει τοποθετηθεί η πλειοψηφία των κοινοβουλευτικών κομμάτων στο Ελληνικό Κοινοβούλιο με χαρακτηριστικά παραδείγματα:

ΚΚΕ (ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις». 19/4/2019).

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ (Αριθμ. Πρωτ. ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 4570, Ημερομ. Κατάθεσης 25/2/21).

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ (Αριθμ. Πρωτ. ΑΝΑΦΟΡΩΝ 2089, Ημερομ. Κατάθεσης 24/3/21).

ΣΥΡΙΖΑ (Αριθμ. Πρωτ. ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 8825, Ημερομ. Κατάθεσης 8/9/21).

ΜΕΡΑ 25 (Αριθμ. Πρωτ. ΑΝΑΦΟΡΩΝ 2082, Ημερομ. Κατάθεσης 8/4/22).

Πέραν των παραπάνω, είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως σε ανάλογες διαδικασίες μετεξέλιξης, αλλαγής ή ακόμη και αναδιοργάνωσης ενός ακαδημαϊκού ιδρύματος, υπήρξε ανάλογος νόμος που επέτρεπε την αντιστοίχιση των πτυχίων των αποφοίτων των εν λόγω ιδρυμάτων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν:

με το Ν. 1865/1989, προβλέφθηκε η διαδικασίας μετατροπής των πτυχίων Κ.Α.Τ.Ε.Ε. σε Τ.Ε.Ι..

η περίπτωση της Α.Σ.Ο.Ε.Ε. (Ανώτατη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών), Ανώτατης Γεωπονικής Σχολής, Παντείου Σχολής Πολιτικών Επιστημών και Α.Β.Σ.Π. (Ανώτατης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιώς), για τις οποίες το π.δ. 377/1989 προέβλεψε την ισοτιμία και αντιστοίχιση των πτυχίων τους αντιστοίχως με τα νέα πτυχία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Παντείου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

καθώς και η περίπτωση των Εθνικών Ακαδημιών Σωματικής Αγωγής (ΕΑΣΑ) που λειτουργούσαν ως Ανώτερες Σχολές εποπτευόμενες από την Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τις οποίες προβλέφθηκε διαδικασία ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων τους με τα νέα πτυχία των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.), δυνάμει της υπ’ αριθ. Β1/421/1986 (ΦΕΚ 344 Β’) που κυρώθηκε με το άρθρο 7 του Ν. 1674/1986.

Επί τέσσερα (4) συνεχόμενα έτη βιώνουμε μια αυθαίρετη και άδικη διάκριση καθότι ο τρόπος με τον οποίο καταργήθηκαν τα Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.) ήταν ανυπόστατος αφού η κατάργηση τους δεν έγινε για την για την «αναβάθμιση» τους σε κάτι ανώτατο καθότι αυτά ανήκαν ήδη στην ανώτατη εκπαίδευση εδώ και 20 χρόνια μέσω του ν.2916/2001 «ΦΕΚ 114/Α/11-6-2001 – Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης και ρύθμιση θεμάτων του τεχνολογικού τομέα αυτής».

Επιπλέον η εν λόγω διάκριση είναι ενάντια στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων καθότι είμαστε απόφοιτοι σχολών τετραετούς φοίτησης, 240 Δ.Μ. (ECTS) που στο εξωτερικό αναγνωριζόμαστε ως απόφοιτοι τμημάτων Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων Επιστημών.

Οφείλουμε να επικροτήσουμε την κυβέρνηση, και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τις δεσμεύσεις επίλυσης που ανακοίνωσαν για το ζήτημά μας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, όμως αυτές για να γίνουν πράξη θα πρέπει να είναι ουσιαστικές και να περιλαμβάνουν έναν ειλικρινή διάλογο με τους Συλλόγους Αποφοίτων Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.) και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επίλυσης. Ζητούμε απ’ το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, να έρθει σε έναν διάλογο με τον Σύλλογό μας και να μας ανακοινώσει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την επίλυση του ζητήματος μας.

Τέλος καλούμε τους αποφοίτους όλων των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.) να συσπειρωθούν στον Σύλλογό μας καθώς και την ορθή τους ενημέρωση, τόσο για τα δικαιώματα μας όσο και για τις κινήσεις μας οι οποίες έχουν ως μοναδικό σκοπό την δικαίωση των αποφοίτων του πρώην Τ.Ε.Ι. Κρήτης καθώς και συνολικά όλων των αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ,Ε,Ι.). Τέλος μπορείτε να ενημερωθείτε για τις δράσεις μας στον ιστότοπό μας https://teiunion.gr/thread/.

Μετά τιμής,

Αλέξανδρος Μπριτζολάκης – Πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων & Φοιτητών Τ.Ε.Ι. Κρήτης».

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...