17.8 C
Chania
Friday, November 15, 2024

“Μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν είμαστε «πειραματόζωα» ούτε αναλώσιμοι! Πάνω απ’ όλα η υγεία μας”

Ημερομηνία:

Με ανακοίνωσή τους οι “Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ” αναφέρουν τα εξής:

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την εκ περιτροπής έναρξη των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου στις 11 Μαΐου, ενώ για τις άλλες τάξεις του Λυκείου και για το Γυμνάσιο στις 18 Μαΐου. Επίσης καλεί με παράτυπο τρόπο, με έγγραφο της  Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ τους καθηγητές να επιστρέψουν στα σχολεία την Τετάρτη 6/5, ενώ η αντίστοιχη ΠΝΠ αναστολής λειτουργίας λήγει 10/5. Τα σχολεία έκλεισαν από τις 11 Μαρτίου με την παραδοχή ότι υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για διασπορά του Covid19 στα παιδιά, που ως ασυμπτωματικός φορέας, μπορεί να μεταφέρει τον ιό. Τα σχολεία είναι χώρος μαζικής συνεύρεσης πληθυσμού και οι κίνδυνοι μετάδοσης του ιού είναι μεγάλοι.

Είναι σαφές ότι δεν έχουν εκλείψει οι λόγοι που έκριναν αναγκαίο το κλείσιμο των σχολείων. Η κυβέρνηση, για δυο μήνες επέλεξε το μοντέλο της κοινωνικής αποστασιοποίησης, των απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συνάθροισης και την «ατομική ευθύνη». Δεν πήρε σχεδόν κανένα μέτρο για τη θωράκιση του «τραυματισμένου» και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δημόσιου συστήματος υγείας, εκτός από ελάχιστες προσλήψεις 300 επικουρικών και άνοιγμα μόνο 200 ΜΕΘ. Αρνήθηκε στα δημόσια ΑΕΙ να παράγουν μαζικά τεστ και μάλιστα σχεδόν δωρεάν, επιλέγοντας να πριμοδοτήσει τις ιδιωτικές δομές με 30 εκατ. Πολύ περισσότερο δεν πήρε κανένα μέτρο για την ενίσχυση και επέκταση της πρωτοβάθμιας υγείας με στελέχωση προσωπικού και του αναγκαίου υλικοτεχνικού εξοπλισμού, ενώ άφησε ακάλυπτους τους υγειονομικούς με σοβαρές συνέπειες στην υγεία τους.

Στην επόμενη φάση μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς θα αποτελέσουν τη διευρυμένη ομάδα για να μετατραπούν σε πειραματόζωα, με όλες τις παράπλευρες απώλειες, για την εφαρμογή τμηματικά ανοσίας αγέλης, μιας και τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν πείθουν για την ασφαλή παραμονή και εργασία στο χώρο του σχολείου.

Την ώρα που η επιστημονική κοινότητα διερευνά τον βαθμό νοσηρότητας των παιδιών και τον ρόλο τους στη διασπορά του ιού διατυπώνοντας αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις, ο εκπρόσωπος του υπουργείου υγείας προσπάθησε να καθησυχάσει γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ την ίδια ώρα ομολογούσε την αβεβαιότητα που υπάρχει σε σχέση με τα μέχρι τώρα συμπεράσματα των επιστημόνων. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τονίζει ότι δεν είναι γνωστός ο βαθμός μετάδοσης του ιού από τα παιδιά, ανησυχεί για το άνοιγμα των σχολείων στην Ευρώπη, ενώ στη Γερμανία αυτό επανεξετάζεται. Η χρήση μάσκας ορίζεται στα σχολεία προαιρετική, όταν επιβάλλεται σε όλους τους κλειστούς χώρους με πρόστιμο 150 ευρώ. Όταν στα μαγαζιά σε 20 τ.μ. μπορούν να βρίσκονται 4 άτομα, πόσων τετραγωνικών μέτρων πρέπει να είναι η αίθουσα για να χωρέσει 15 μαθητές και έναν εκπαιδευτικό;

Προκύπτουν αβίαστα και τα εξής ερωτήματα: Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους είναι αναλώσιμοι και δε χρειάζεται να εφαρμοστούν για αυτούς τα αυστηρά μέτρα ατομικής προστασίας που ισχύουν σε όλες τις άλλες περιπτώσεις; Γνωρίζουν στο υπουργείο ότι είναι ανέφικτη η αποτροπή του συγχρωτισμού των παιδιών, ιδιαίτερα κατά τα διαλείμματα; Ότι υπάρχουν μαθητές που μετακινούνται με αστικά ή λεωφορεία του ΚΤΕΛ, το ίδιο και πολλοί εκπαιδευτικοί; Ότι πολλοί εκπαιδευτικοί είναι μεγάλης ηλικίας ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, και μάλιστα ότι οι άνω των 60 κινδυνεύουν 4 φορές περισσότερο από τα παιδιά να κολλήσουν τον ιό, κατά τον εκπρόσωπο του υπουργείου υγείας; Γνωρίζουν ότι  όχι μόνο δεν επαρκούν οι καθαρίστριες για τις αυξημένες ανάγκες καθαρισμού και απολύμανσης των σχολείων αυτή την περίοδο, αλλά ούτε σε ομαλές συνθήκες; Ότι σε πολλά σχολεία οι υποδομές υγιεινής, τουαλέτες και βρύσες είναι ανεπαρκείς σε σχέση με τον αριθμό των παιδιών; 

Θα διενεργηθούν μαζικά τεστ για τη διάγνωση του ιού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μιας και δεν υπάρχει η πραγματική εικόνα για τους ασυμπτωματικούς φορείς; Με ποιον τρόπο θα μετακινηθούν μαζικά εκπαιδευτικοί, χιλιάδες αναπληρωτές με διασφάλιση και της δικής τους υγείας και των άλλων και πού θα διαμείνουν; Αλήθεια, οι απόντες μαθητές θα παρακολουθούν το μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση από την τάξη, όπως δήλωσε η υπουργός παιδείας; Η τηλεκπαίδευση αποδεικνύεται το προοίμιο για την είσοδο «του μεγάλου αδελφού» στα σχολεία. Αυτή είναι μια απαράδεκτη εξέλιξη που δεν πρέπει να συμβεί! Ευθύνες για αυτή την εξέλιξη έχουν πολιτικές και συνδικαλιστικές συλλογικότητες οι οποίες ανοιχτά και αβίαστα στήριξαν την τηλεκπαίδευση του υπουργείου.

Εκτός από το παράνομο της καταπάτησης των προσωπικών δεδομένων των εμπλεκόμενων, που έγινε και με την τηλεμεταφορά γνώσης που ψευδεπίγραφα ονόμασαν εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς τεκμηρίωση, αναλυτικά προγράμματα, εγκεκριμένο παιδαγωγικά υλικό κλπ, τώρα έχουμε προσπάθεια επέκτασης μέσα στις σχολικές τάξεις, του πανοπτικού της ταξικής επιβολής, ως κρατική πολιτική, για να αιτιολογηθούν οι ανεπάρκειες και η περιφρόνηση στη Δημόσια υγεία και παιδεία από την κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση διακηρύττει σε όλους τους τόνους ότι προτεραιότητά της είναι η διενέργεια των πανελλαδικών εξετάσεων. Για άλλη μια φορά, η κυβέρνηση εμπαίζει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κρύβει το γεγονός ότι από δική της ευθύνη υπάρχουν αρκετά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στα οποία δεν έχει καλυφθεί σε κάποια μαθήματα ούτε αυτή η ύλη που έχει ανακοινωθεί, λόγω καθυστέρησης συμπλήρωσης κενών, αλλά και δεν μειώνει την ύλη και πάλι, όπου χρειάζεται. Επιπλέον, προτιμά να ρισκάρει ανθρώπινες ζωές για να μη θίξει το «ιερό δισκοπότηρο» των πανελλαδικών εξετάσεων.

Είναι φανερό ότι στη φάση αυτή επιλέγεται το μοντέλο της ανοσίας της αγέλης παράλληλα με την «ατομική ευθύνη», από τη στιγμή που θα αποφασίζουν οι ίδιοι οι γονείς για το αν θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Γονείς που με φόβο πηγαίνουν στη δουλειά τους γιατί κι εκεί δεν υπάρχει καμία μέριμνα και έλεγχος για τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, όπως αποκαλύφθηκε και από τον τραγικό απολογισμό της πανδημίαςΌλα όσα υποκριτικά ακούστηκαν στην προηγούμενη φάση για την αξία της υγείας και της ανθρώπινης ζωής, υποχωρούν μπροστά στην προτεραιότητα επαναφοράς των εργαζομένων στο χώρο εργασίας για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των επιχειρήσεων, μεταξύ αυτών και των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. 

Η απάνθρωπη ρήση του Σόιμπλε «Όταν ακούω ότι όλα υποχωρούν μπροστά στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, πρέπει να πω ότι αυτό δεν είναι απόλυτο» και οι ανήθικες πολιτικές του ισχυρών της γης, ο νόμος της φυσικής επιλογής και της εξόντωσης των ευπαθών και των αδυνάτων, που είναι τροχοπέδη για την κερδοφορία των επιχειρήσεων,  γίνονται κοινός τόπος και στην Ελλάδα. Πολιτικές σκοπιμότητες επιβάλλουν τη δημιουργία εικόνας επιστροφής στην «κανονικότητα»,  μπροστά στη μεγάλη ύφεση της οικονομίας που αναμένεται, τα νέα μνημόνια και τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα για τα οποία ήδη έχουν θέσει τις βάσεις με την καταβαράθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων το τελευταίο δίμηνο.

Οι σκοπιμότητες αυτές καθόρισαν το άνοιγμα των σχολείων, στο τέλος μάλιστα της σχολικής χρονιάς, και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, τις οποίες δεν μπορεί να καλύψει η εκ περιτροπής λειτουργία των τμημάτων που στην καλύτερη περίπτωση θα φτάσει στις εννέα μέρες μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Η κυβέρνηση, αντί να πάρει ουσιαστικά μέτρα για ασφαλή λειτουργία των σχολείων την περίοδο του κορωνοϊού, προωθεί για ψήφιση νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα! Και δε μετανιώνει για αυτή την τακτική.

Στην πρόσφατη συνάντηση μελών των ΔΣ ΟΛΜΕ και ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, που η κυβέρνηση θέλησε να χρησιμοποιήσει ως άλλοθι διαλόγου για να ισοφαρίσει επικοινωνιακά τις αντιδημοκρατικές και αντιλαϊκές της πρακτικές, το ΥΠΑΙΘ όχι μόνο υπερθεμάτισε της τακτικής να ανοίξουν όπως-όπως Γυμνάσια και Λύκεια, ώστε να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της οικονομικής ανασυγκρότησης και της επιβολής νέων μέτρων, δίνοντάς τους μια ψεύτικη έγκριση των υγειονομικών αρχών που η ίδια διαφεντεύει, αλλά και επανέλαβε το γνωστό μότο ότι το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που η κατάθεσή του επίκειται, είναι το πρόγραμμα της ΝΔ «λέξη προς λέξη για το οποίο εκλέχτηκε», παίρνοντας όμως, στην πραγματικότητα, μόνο το 23%,  των ψήφων του πληθυσμού.

Στην κατεύθυνση του νεοφιλελεύθερου ολοκληρωτισμού κυβερνήσεων, Ε.Ε., ΟΟΣΑ, ΣΕΒ το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο έρχεται να σαρώσει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, αλλά και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών, είναι ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων των πολιτικών των προηγούμενων    κυβερνήσεων ΝΔ/  ΠΑΣΟΚ/ΣΥΡΙΖΑ και περιλαμβάνει:  Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων με βάση προαγωγής 10 για όλες τις τάξεις, τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, η εισαγωγή «κόντρα μαθήματος» στις ομάδες προσανατολισμού, επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για τους μαθητές, νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων», αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης, εσωτερική και εξωτερική, από τον Σεπτέμβρη του 2020, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, αύξηση του αριθμού των προτύπων, μείωση κατά το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ λόγω ηλικιακού ορίου 17 έτη στις εγγραφές, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία. Ποινές τουλάχιστον 2ετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές, μείωση μετεγγραφών και εισακτέων από του χρόνου στα ΑΕΙ, ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα κλπ.

  • Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός και αν δε διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, τα σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσουν. Η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να ικανοποιήσει ΤΩΡΑ όλα τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, τα οποία δεν αποτελούν προϋπόθεση μόνο για το άνοιγμα των σχολείων άμεσα, αλλά και για τη λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβρη με μέτρα που πρέπει να παρθούν από τώρα και είναι ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί η υγεία του λαού.
  • Δωρεάν μαζική παροχή μασκών, αντισηπτικών, διαγνωστικών τεστ, τεστ αντισωμάτων, θερμομετρήσεις, προσλήψεις καθαριστριών, τήρηση των αποστάσεων που καθορίστηκαν για όλους τους κλειστούς χώρους.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί και προσλήψεις αναπληρωτών τώρα, ανανέωση με 12μηνες συμβάσεις για τους αναπληρωτές 30/6, λιγότεροι μαθητές σε όλα  τα τμήματα, εξασφάλιση αιθουσών και όλων των απαραίτητων σοβαρών σύγχρονων κτιριακών και άλλων υποδομών.
  • Να παρθούν πίσω τώρα όλες οι άτυπες (ή τυπικές αν γίνουν) εντολές του ΥΠΑΙΘ για ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος από τις σχολικές τάξεις από υπολογιστές, κινητά, κάμερες. Απαιτούμε παιδαγωγική ελευθερία στην τάξη και δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων! Όχι στην «εθελοντική» απάτη της τηλεκπαίδευσης.
  • Να δοθούν ειδικές άδειες ευπαθών ομάδων, οι οποίες πρέπει να διευρυνθούν και για άλλα νοσήματα (χαπ, άσθμα κ.ά.) και οι άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους συναδέλφους. Να δοθούν και στους αναπληρωτές ΕΣΠΑ άδειες ειδικού σκοπού χωρίς να πληρώνουν, όπως οι υπόλοιποι αναπληρωτές και μόνιμοι. Οι εκπαιδευτικοί, που θα μετακινηθούν προς στα σχολεία τους από άλλες περιοχές πρέπει να απαλλάσσονται, όπως γινόταν μέχρι σήμερα για όλους τους εργαζόμενους, για εύλογο χρονικό διάστημα από κάθε είδους καθήκοντα.
  • Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων των υγειονομικών, που θα δίνουν για πολύ καιρό ακόμα τη μάχη για τη Δημόσια υγεία. Καθοριστική ενίσχυση του ΕΣΥ, μαζικούς μόνιμους διορισμούς υγειονομικού προσωπικού, 2000 ΜΕΘ ΚΑΙ 1500 ΜΑΦ, επίταξη όλου του ιδιωτικού τομέα υγείας κ.ά.
  • Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης μέσα στη λαίλαπα της πανδημίας. Οι ΕΛΜΕ να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Να οργανώσουν την απάντηση του κλάδου ενιαία κατά του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου.
  • Να συνεδριάσουν όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων και να αποφασίσουν ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσουν τα σχολεία είναι να έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Σε περίπτωση που αυτά δεν υπάρχουν, να γίνουν διαμαρτυρίες από τους ΣΔ, γονείς, μαθητές και ΕΛΜΕ στις οικείες ΔΔΕ και ΠΔΕ.
  • Με τα πρωτοβάθμια εκπ/κά σωματεία, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα έχει αρχίσει να αντιδρά και θα συνεχίσει να αντιδρά απέναντι σε αυτό το οπισθοδρομικό, εκδικητικό και εξεταστικολάγνο ν/σ. Ήδη έγιναν οι πρώτες διαμαρτυρίες την Πέμπτη, 16/4 και ακολούθησαν μαζικές δράσεις στις 24/4 και 30/4 σε όλη τη χώρα. Ταυτόχρονα πολλές ΕΛΜΕ συμμετείχαν στις μαζικές κινητοποιήσεις για την υγεία 7/4 και 28/4, τα εργασιακά 14/4, και την Εργατική Πρωτομαγιά, που προσπάθησε να απαγορεύσει η κυβέρνηση.
  • Επιδιώκουμε, στη συνέχεια, να υλοποιηθεί μια σειρά αγωνιστικών κινητοποιήσεων με πολύμορφες δράσεις, συνεντεύξεις τύπου, ενημερώσεις, αφισοκολλήσεις, πανό κ.ά. και με νέα πανελλαδική κινητοποίηση Πέμπτη ή Παρασκευή για να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, να παρθούν μέτρα υγειονομικής προστασίας και παιδαγωγικής ελευθερίας, χωρίς ζωντανή αναμετάδοση στα σχολεία.

Σε συντονισμό ΕΛΜΕ & ΣΕΠΕ, ΟΛΜΕ & ΔΟΕ, γονείς και μαθητές, πανεπιστημιακοί και φοιτητές, να προχωρήσουν με αγωνιστική αλληλεγγύη, στο δρόμο του παρατεταμένου αγώνα. Κινητοποιήσεις κάθε βδομάδα σε όλη τη χώρα σε Βουλή, Υπουργείο, ΥΜΑΘ, ΠΔΕ, ΔΔΕ κλπ, με σαφή στόχο να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ της χώρας στα προαύλια των σχολείων από 11 έως 15 Μάη και γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ στις 16 Μάη, για απόφαση για 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση. Να επισημάνουμε, τέλος, ότι για το ζήτημα της αξιολόγησης τόσο των σχολείων, όσο και των εκπαιδευτικών, υπάρχουν αποφάσεις από 77 σωματεία, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, που θα πρέπει να ενισχυθούν και να τα ενεργοποιήσουν ακόμη περισσότερο. Συνολικά, με συντονισμένες κι οργανωμένες δράσεις μπορούμε να τα καταφέρουμε και να έχουμε νικηφόρους αγώνες για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση!

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ