13.8 C
Chania
Thursday, December 11, 2025

Με ηλεκτρονικά και σκιώδη διόδια θα λειτουργήσει ο Βόρειος Οδικός Άξονας

Ημερομηνία:

Με ηλεκτρονικά και σκιώδη διόδια θα λειτουργήσει ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης ώστε το έργο να δώσει το απαιτούμενο «μαξιλάρι» εσόδων στον μελλοντικό παραχωρησιούχο που έχει να αντιμετωπίσει τους χαμηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης που υπολογίζεται να ξεπεράσει το 1,7 δισ. είναι προ των πυλών με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να επιμένει στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών στις 8 Μαΐου.

Όπως εξήγησε χθες ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα εφαρμόσει για πρώτη φορά στην χώρα μας τα σκιώδη διόδια, τα οποία λέγονται έτσι γιατί δεν φαίνονται.

Στην πραγματικότητα, η πολιτεία θα επιδοτεί το αντίτιμο του διοδίου μόνο όμως για τους χρήστες που περνούν το δρόμο και πληρώνουν (και όχι όπως σε άλλες συμβάσεις παραχώρησης που η επιδότηση καλύπτει και μηδενικές διελεύσεις).

Αυτό γίνεται για να ισορροπήσει το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου καθώς ο ΒΟΑΚ είναι ένα περίπλοκο και σύνθετο έργο, που λόγω των περιορισμένων μετακινήσεων μεταξύ διαφορετικών νομών, δεν παράγει έσοδα από διελεύσεις.

Τα διόδια στον ΒΟΑΚ θα είναι ηλεκτρονικά, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν θα σταματά σε μετωπικούς σταθμούς διοδίων που δεν θα υπάρχουν αλλά θα καταγράφεται στην είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να χρεώνεται ηλεκτρονικά για να πληρώσει το ανάλογο αντίτιμο.

Όπως εξήγησε χθες ο κ. Καραγιάννης, οι μετακινήσεις μεταξύ Χανίων και Ηρακλείου είναι κυρίως τοπικού χαρακτήρα καθώς οι δύο πόλεις προσεγγίζονται χωριστά είτε με πλοίο ή με αεροπλάνο. «Ως εκ τούτου οι μετακινήσεις είναι λίγες. Εάν ήταν περισσότερες, δε θα χρειαζόμαστε σκιώδη διόδια» είπε.

Επειδή επομένως τα έσοδα από τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης δεν επαρκούν για την πληρωμή των δανείων και την συντήρηση του έργου, υπάρχει η πρόβλεψη, το δημόσιο να καταβάλλει ένα επιπλέον διόδιο πάνω σε αυτό που πληρώνει ο χρήστης και αυτό είναι το σκιώδες.

Το ύψος αυτού του ποσοστού της επιδότησης αλλά και η οικονομική προσφορά σε σχέση με την κρατική χρηματοδότηση αποτελούν στοιχεία του διαγωνισμού.

Τα διόδια θα καλύψουν όλο το Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο μήκους 107 χιλιομέτρων, τον οποίο το Δημόσιο χρηματοδοτεί με 800 εκατ. ευρώ (600 εκατ. ευρώ ΕΣΠΑ και 200 Ταμείο Ανάκαμψης).

Τα διόδια θα είναι αναλογικά, κάτι το οποίο επανέλαβε χθες η πολιτική ηγεσία θα λειτουργήσει και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους. Μάλιστα για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων το υπουργείο έχει εξασφαλίσει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.

newmoney.gr

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χωρίς συμφωνία η συνάντηση αγροτοκτηνοτρόφων με την Κυβέρνηση

Χωρίς «λευκό καπνό» ολοκληρώθηκε η σύσκεψη στο Μέγαρο Μποδοσάκη...

Ο αόρατος κόσμος γύρω από την κτηνοτρόφια: 60+ επαγγέλματα που δεν βλέπουμε

Πίσω από κάθε μονάδα εκτροφής λειτουργεί ένα ευρύ, τεχνικό...

Στέλιος όπως η Κορίνα στη Γαύδο: Το «πάμε και όπου βγει» δεν μπορεί να μένει ατιμώρητο

Της Ευαγγελίας Καρεκλάκη Όταν επαναλαμβάνονται λάθη και παραλείψεις, τότε, δυστυχώς,...