12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Μπαράζ παρεμβάσεων Νότη Μαριά στην Ευρωβουλή κατά της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport

Ημερομηνία:

Μπαράζ παρεμβάσεων από τον Ανεξάρτητο Ευρωβουλευτή Καθηγητή Νότη Μαριά  χθες (15/02/2017) και σήμερα (16/02/2017) στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο κατά της παραχώρησης των 14 Ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport.

Μιλώντας χθες κατά τη συζήτηση για τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής επισήμανε στην παρευρισκόμενη Ευρωπαία Επίτροπο κα Cretu  ότι «η ημικρατική γερμανική εταιρία Fraport αγόρασε αντί πινακίου φακής 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα. Σύμφωνα με όσα υπέγραψε έπρεπε να καταβάλει 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ αλλά ήδη πήρε προίκα 520 εκατομμύρια ευρώ μια και στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων έχουν εκτελεστεί έργα ΕΣΠΑ αυτή τη στιγμή τα οποία αξίζουν 520 εκατομμύρια ευρώ. Οι κανονισμοί των Διαρθρωτικών Ταμείων, το ξέρετε πολύ καλά, απαγορεύουν την ιδιωτικοποίηση έργων ΕΣΠΑ τουλάχιστον για 10 χρόνια. Άλλωστε αυτό απαγορεύεται και από το Άρθρο 107 της Συνθήκης περί κρατικών ενισχύσεων. Στη συνέχεια η Fraport ενέταξε το σχέδιό της στο σχέδιο Γιούνκερ όπου θα πάρει μία επένδυση ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ. Στη συνέχεια επιδιώκει δάνεια 300 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από την EBRD και ταυτόχρονα με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Θαυμάστε λοιπόν πως αξιοποιεί μια εταιρία τα Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία και με αέρα κοπανιστό παίρνει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα. Θέλω μια απάντηση στο θέμα αυτό. Θα παραμείνω μέχρι το τέλος της συζήτησης γιατί είναι παράνομο αυτό που γίνεται. Δεν μπορεί έργα ΕΣΠΑ να ιδιωτικοποιούνται».

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που είχε ως αντικείμενο τη στρατηγική για τις αερομεταφορές στην Ευρώπη ο Νότης Μαριάς είπε: «Η νέα στρατηγική για τις αερομεταφορές πρέπει να στοχεύει στην ενίσχυση της βιομηχανίας και του τουρισμού. Αυτό σημαίνει κυρίως μέτρα κατά των μονοπωλιακών καταστάσεων όπως αποτελεί η περίπτωση της Fraport στην οποία παραχωρήθηκαν αντί πινακίου φακής 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα. Και μάλιστα παραχωρήθηκαν με προίκα μια και στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων και Σκοπέλου εκτελούνται έργα ΕΣΠΑ ύψους 520 εκατομμυρίων ευρώ γεγονός που απαγορεύεται από τους κανονισμούς της Ε.Ε.».

Και ο Νότης Μαριάς συνέχισε: «Επισημαίνεται ότι η Fraport εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και αεροδρόμια στα Βαλκάνια. Δεδομένου ότι μέτοχος της Fraport είναι η Lufthansa καθίσταται σαφές ότι η Fraport έχει πλέον μονοπωλιακή θέση στην Ελληνική αγορά μετατρέποντας την Ελλάδα σε γερμανικό τουριστικό προτεκτοράτο».

Και ο Νότης Μαριάς κατέληξε: «Πρόκειται για μία αποικιοκρατικού τύπου παραχώρηση Ελληνικής δημόσιας περιουσίας σε γερμανική κρατική επιχείρηση στο πλαίσιο των μνημονιακών επιταγών. Πρόκειται για παραχώρηση η οποία διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και θέτει κρατικές υπηρεσίες στην υπηρεσία της Fraport, όπως δηλαδή συμβαίνει με την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ. Υποστηρίζω κύριε Πρόεδρε την τροπολογία για την κατάργηση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport».

Επισημαίνεται ότι κατά τη σημερινή ψηφοφορία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο πιστός στην παραπάνω δέσμευσή του ο Νότης Μαριάς υπερψήφισε την παραπάνω τροπολογία για κατάργηση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, τροπολογία η οποία έλαβε 120 ψήφους υπέρ, και 417 κατά ενώ 4 Ευρωβουλευτές απείχαν.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ