Ένα περίεργο τηλεφώνημα δέχτηκε ο εκδότης της εφημερίδας “Αγώνας της Κρήτης” κ. Νίκος Αγγελάκης. Μία “εταιρεία” υποσχόταν ψώνια 3 μηνών από σούπερ μάρκετ . Μόνο που αποδείχτηκε… απάτη.
Οι απάτες στην εποχή μας φαίνεται ότι πολλαπλασιάζονται. Χρησιμοποιούν παλιά κόλπα αλλά πολλές φορές και τις νέες τεχνολογίες για να ξεγελάσουν τους πολίτες. Κάποιες φορές τα καταφέρνουν. Άλλες φορές όχι.
Στο τηλέφωνο που δέχτηκε ο εκδότης της εφημερίδας μας οι απατεώνες προσπαθώντας να εκμεταλλευθούν το τεράστιο πρόβλημα ακρίβειας που υπάρχει, του έταξαν… τσάμπα προμήθεια προϊόντων από σούπερ μάρκετ για 3 μήνες. Το μόνο που θα έπρεπε να κάνει θα ήταν να τηλεφωνήσει στο 9019015914 για να δώσει τα στοιχεία του.
Οι περισσότεροι αντιλαμβάνονται την παραπλάνηση και το κλείνουν. Άλλοι για να το ψάξουν καλύτερα, ρίχνουν μια ματιά στο διαδίκτυο και βρίσκουν πως το νούμερο που τους έδωσαν αντιστοιχεί σε υπηρεσίες πληροφόρησης (παντώς αντικειμένου) με χρέωση. Ακόμα και περί αστρολογίας…
Υπάρχουν όμως και μερικοί ανυποψίαστοι πολίτες που καλούν στα συγκεκριμένα νούμερα και περιμένοντας να μάθουν πώς θα εξαργυρώσουν τις προσφορές που κέρδισαν έχουν χάσει αρκετά χρήματα καθώς για κάθε λεπτό στη γραμμή πέφτουν ανά τετράδα τα ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα, η γραμμή ανήκει στην εταιρεία LEXITEL και έχει τεράστιο κόστος αφού η κλήση από σταθερό κοστίζει 3,91 ευρώ ανά λεπτό ενώ από κινητό 4,17 ευρώ ανά λεπτό. Ουσιαστικά καλείς σε γραμμή υψηλή χρέωση. Το μόνο που πρέπει να πετύχουν μετά οι απατεώνες είναι να σε κρατήσουν όσο παραπάνω χρόνο γίνεται σε αυτή τη γραμμή.
Σύμφωνα με αναφορές πολιτών στη σελίδα white-pages.gr όσοι την πατάνε και καλούν μπαίνουν σε γραμμή αναμονής και μετά απαντούν σε αυτοματοποιημένα μηνύματα με αποτέλεσμα να ξοδεύουν πάρα πολύ χρόνο στη γραμμή. Σημειώνουμε ότι τα περιστατικά που έχουν καταγραφεί είναι ήδη πολλά και αφορούν όλα την τελευταία περίοδο όπου παρουσιάζεται μεγάλο πρόβλημα με την ακρίβεια.
Άραγε, για ποιο λόγο, εφόσον υπάρχουν τόσες πολλές καταγγελίες επιτρέπεται σε αυτούς τους απατεώνες να συνεχίζουν τη δράση τους;
Τι λέει η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Σε παλιότερη ανακοίνωσή της η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ανέφερε ότι προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα εξαπάτησης πολιτών και απώλεια χρημάτων μέσω των λογαριασμών τηλεφώνου, επισημαίνονται τα ακόλουθα:
Οι τηλεφωνικές κλήσεις προς αριθμούς υψηλής χρέωσης και η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) (http://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/FAQS/Faq_YPP.html) συνεπάγονται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα).
Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο.
Σε περίπτωση που δέχεστε ενοχλήσεις από Παρόχους Υ.Π.Π. για λόγους προώθησης Υ.Π.Π., ή έχετε εγγραφεί σε Υ.Π.Π. χωρίς τη συγκατάθεσή σας, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).
Αν θεωρείτε ότι μέσω κάποιας Υ.Π.Π. απειλήθηκε ή διακυβεύθηκε το απόρρητο των επικοινωνιών σας, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (www.adae.gr).
Επίσης, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (www.eett.gr) για την εξέταση καταγγελιών που αφορούν την εξασφάλιση της ορθής ενημέρωσης των καταναλωτών για τις Υ.Π.Π. και τον έλεγχο της χρέωσης των καταναλωτών, όταν δεν λαμβάνουν υπηρεσία, εφόσον έχετε ήδη απευθυνθεί στους Παρόχους Υ.Π.Π., αλλά δεν έχει βρεθεί λύση στη μεταξύ σας διαφωνία.