22.8 C
Chania
Friday, September 20, 2024

Νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Κυριακή για το τραγικό δυστύχημα στον ΒΟΑΚ στο ύψος του Γαλατά

Ημερομηνία:

Το Σωματείο Επισιτισμού Ν. Χανίων καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου στον κόμβο του Γαλατά, καταγγέλλοντας την τραγική απώλεια ζωής νέων εργαζομένων στον τουρισμό. Το Σωματείο επισημαίνει ότι το δυστύχημα δεν ήταν απλώς ένα ατύχημα, αλλά αποτέλεσμα της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου, των εξαντλητικών ωραρίων εργασίας και της έλλειψης μέτρων ασφαλείας.

Οι εργαζόμενοι στον τουρισμό, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, αναγκάζονται να εργάζονται υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, καλύπτοντας πολλές ώρες υπερωρίας και χωρίς επαρκή ασφάλιση. Το Σωματείο ζητά την ανάληψη ευθυνών από την κυβέρνηση και τις τοπικές αρχές, την άμεση βελτίωση του οδικού δικτύου και την εφαρμογή μέτρων που θα προστατεύσουν την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων στον τουρισμό.

Πιο αναλυτικά, στο κάλεσμα αναφέρονται τα εξής:

Το Σωματείο Επισιτισμού Ν. Χανίων καλεί  σε συμβολική κινητοποίηση την Κυριακή 22/9 και ώρα 17:30 το απόγευμα στον κόμβο του Γαλατά.

Έχουν περάσει 40 μέρες μετά, και ακόμα δεν υπάρχει απάντηση από τους αρμόδιους φορείς  για τις ενέργειες που έχουν γίνει για να χαρακτηριστεί το δυστύχημα εργατικό. Οι καταγγελίες που φτάνουν στο Σωματείο δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι δούλευαν από το μεσημέρι της προηγούμενης ημέρας και σχόλασαν το πρωί του Σαββάτου. Δεν θα σταματήσουμε να απαιτούμε έτσι ώστε να γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις για να αναγνωριστεί το δυστύχημα ως εργατικό και να αποδοθούν ευθύνες όπου χρειάζεται για τις ατέλειωτες ώρες και συνθήκες εργασίας.

Το Σωματείο Επισιτισμού Ν. Χανίων καταγγέλλει την πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ, όλων των κυβερνήσεων που πέρασαν διαχρονικά αλλά και των τοπικών αρχών που έχουν την ευθύνη για την άθλια κατάσταση που βρίσκεται τόσο ο ΒΟΑΚ, αλλά και το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, με  συνέπεια εδώ και δεκαετίες να θρηνούμε τον χαμό νέων παιδιών στην άσφαλτο της Κρήτης. Ακόμα και ο νέος ΒΟΑΚ, σχεδιάζεται με βάση τις απαιτήσεις και τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Η κατασκευή, η διαχείριση και η λειτουργία του, θα  πληρωθεί ακριβά από τον ίδιο τον λαό, με  τις κρατικές ενισχύσεις που θα κατευθυνθούν στους κατασκευαστικούς ομίλους και τα διόδια που θα επιβληθούν.

Για το συγκεκριμένο τραγικό περιστατικό οι ευθύνες είναι ακόμα μεγαλύτερες αφού οι νέοι συνάδελφοι επέστρεφαν μετά από την εργασία τους σε κέντρο δεξιώσεων. Είναι φανερό ότι πρόκειται για ένα ακόμα εργατικό δυστύχημα και τα αίτια δεν πρέπει να αναζητηθούν μόνο στην κακιά στιγμή ή στην κακή κατάσταση του οδικού δικτύου. Πλέον διαφαίνονται ξεκάθαρα  οι ευθύνες τόσο της σημερινής κυβέρνησης αλλά και όλων των προηγούμενων, για την συνεχή υποστελέχωση, την απαξίωση των ελεγκτικών μηχανισμών , το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων ,του σταθερού χρόνου εργασίας.

Το “θαύμα” του τουρισμού που κάθε χρόνο σπάει τα ρεκόρ κερδοφορίας βασίζεται σε αμέτρητες ώρες εργασίας, με εντατικούς ρυθμούς, καλύπτοντας δύο και τρία πόστα, πολλές φορές χωρίς ρεπό, ασφάλιση , πληρωμή των υπερωριών. Αυτά είναι τα αποτελέσματα του αντεργατικού θεσμικού πλαισίου που διαμόρφωσαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, με την ουσιαστική κατάργηση του 5μερου, του 8ωρου, το τσάκισμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την υποβάθμιση των ελεγκτικών   μηχανισμών, την επιβολή μιας πραγματικής εργασιακής ζούγκλας στους χώρους δουλειάς. Οι εποχιακά εργαζόμενοι δουλεύουν όσο χρειαστεί για να καλύψουν μέσα στην σαιζόν τα έξοδα μιας ολόκληρης χρονιάς καθώς τον χειμώνα τους περιμένει το πενιχρό ταμείο ανεργίας, με την ακρίβεια να τσακίζει το εισόδημα τους. Αποτελεί πρόκληση ακόαμ μέχρι και σήμερα να ρίχνεται το φταίξιμο αποκλειστικά στην ατομική ευθύνη του οδηγού ή στην νοοτροπία των οδηγών στην Κρήτη, την ίδια ώρα που χιλιάδες εργαζόμενοι επιστρέφουν σπίτι τους εξαντλημένοι μετά από ατελείωτες ώρες δουλειάς, παίζοντας την ζωή τους κορώνα γράμματα, σε ένα δρόμο που δεν πληρεί κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της ανθρώπινης ζωής εδώ και 50 χρόνια.

Δεν μπορούμε άλλο να περιμένουμε λύσεις από αυτούς που μας έχουν κάνει λάστιχο τα ωράρια εργασίας κάθε σεζόν, μας έχουν βάλει να δουλεύουμε ήλιο με ήλιο χωρίς καμία ασφάλιση και χωρίς να τηρούνται οι Κλαδικές Συμβάσεις Εργασίας αλλά  και χωρίς να έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες υποδομές για την ασφαλής μεταφορά μα από και προς τους χώρους εργασίας.

Η μόνη λύση είναι η οργάνωση στο Σωματείο και ο αγώνας για σύγχρονα δικαιώματα που να καλύπτουν τις ανάγκες μας στο σήμερα αλλά και ο αγώνας για σύγχρονες υποδομές που θα διασφαλίζουν την ασφαλή μεταφορά μας στον χώρο εργασίας μας.

Διεκδικούμε:

  • Άμεσα να δηλωθεί το δυστύχημα ως εργατικό και να γίνουν όλες οι απαραίτητες έρευνες των αιτιών και συνθηκών υπό τις οποίες συνέβη.
  • Πλήρης στελέχωση όλων των ελεγκτικών μηχανισμών του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ασφάλειας στην εργασία και εργασιακών σχέσεων), του ΕΦΚΑ και του Τμήματος Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής. Να ενταθούν οι έλεγχοι σε κάθε χώρο δουλειάς.
  • Έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, δωρεάν από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία, χωρίς παραχωρήσεις σε ιδιώτες, πρόσθετη φορολογία και διόδια.
  • Άμεσα μέτρα για την οδική ασφάλεια τόσο στο ΒΟΑΚ , όσο και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο και αναβάθμισή του σύμφωνα με τις ανάγκες. Άμεσα να εγκατασταθεί φωτισμός, μπάρες,  σήμανση σε επικίνδυνα σημεία, διαπλάτυνση όπου χρειάζεται με προτεραιότητα την οδική ασφάλεια και όχι το κέρδος.
  •  Πρόβλεψη για μαζική, δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των εργαζομένων τόσο στον Βόρειο Άξονα και αλλού δωρεάν με ευθύνη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και του κράτους.
  • Επέκταση μέχρι το πιο μικρό χωρίο των Δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με συχνή ανταπόκριση για την προσιτή, γρήγορη και φθηνή μετακίνηση, με ευθύνη του τοπικού και κεντρικού κράτους.
  • Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι που καταργούν τη μόνιμη και σταθερή δουλειά (νόμος Αχτσιόγλου-Βρούτση, Χατζηδάκη, Γεωργιάδη).
  • Τήρηση του 5θημερου- 8ωρου – 40ωρου με δύο συνεχόμενα ρεπό. Να εφαρμοστεί απαρέγκλιτα παντού και υποχρεωτικά στον Επισιτισμό η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
  • Διασφάλιση μέσα από τις Συλλογικές Συμβάσεις όλων των επιδομάτων, των δώρων, των αδειών, ωραρίων, των αποζημιώσεων απόλυσης, της επαναπρόσληψης των εποχικών συναδέλφων και όλων των όλων των προηγούμενων συλλογικών ρυθμίσεων.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ