Για μία ακόμη φορά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), επικαλούμενο την ελληνική νομοθεσία, γνωμοδότησε αρνητικά στο αίτημα της Minoan Lines, θυγατρικής του Ομίλου Grimaldi, να δρομολογήσει με καθεστώς έκτακτης δρομολόγησης πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά από τον Ιούνιο του 2014 μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου του ιδίου έτους.
Το θέμα εξετάσθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του ΣΑΣ, στη διάρκεια της οποίας παραβρέθηκαν εκπρόσωποι τόσο της Minoan Lines όσο και της ΑΝΕΚ που εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη γραμμή με δύο πλοία και δεν θα ήθελε βέβαια να τη «μοιράζεται» με κάποια άλλη εταιρεία.
Με την αναγγελία του θέματος με αριθμό 23 στη συνεδρίαση του ΣΑΣ, ο εκπρόσωπος της Minoan Lines πήρε το λόγο και ανέφερε ότι η Minoan Lines έχει καταθέσει αίτηση για τακτική δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Ικαρος Παλλάς» από την επόμενη δρομολογιακή περίοδο (Νοέμβριος 2014-Οκτώβριος 2015) η οποία παραμένει σε ισχύ.
Παράλληλα όμως ζητά την έκτακτη δρομολόγηση του προαναφερόμενου πλοίου από τον Ιούνιο του 2014 μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου, με σκοπό την εξυπηρέτηση με ένα σύγχρονο πλοίο της δυτικής Κρήτης και της αγοράς του Ρεθύμνου.
Αμέσως μετά πήρε το λόγο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ ο οποίος επιτέθηκε κατά της Minoan Lines και κυρίως του μητρικού Ομίλου Grimaldi λέγοντας χαρακτηριστικά ότι στόχος του ιταλικού Ομίλου δεν είναι η κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών στη γραμμή, αλλά να κυριαρχήσει στην Αδριατική, να εξοντώσει την ΑΝΕΚ και να διαλύσει την ελληνική ακτοπλοΐα.
Στο σημείο αυτό παρενέβη ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας Αθανάσιος Μπούσιος που προεδρεύει στο ΣΑΣ και ζήτησε να αποφεύγονται από τους ομιλητές σκληρές εκφράσεις. Ο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ επέμεινε λέγοντας πως ο στόχος αυτός είναι εμφανής από το γεγονός ότι ενώ ο Ομιλος Grimaldi λίγες ημέρες πριν δήλωνε ότι τα πλοία στις γραμμές της Αδριατικής είναι πολλά, ο ίδιος έφερε ένα ακόμη πλοίο.
Ο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ σημείωσε ακόμη ότι καταχρηστικά επανέρχεται η Minoan Lines με το συγκεκριμένο αίτημα, αφού δύο φορές στο παρελθόν το ΣΑΣ το απέρριψε, ενώ χαρακτήρισε προσχηματικό το επιχείρημα της κάλυψης ακτοπλοϊκών αναγκών οι οποίες δεν υπάρχουν.
Στη συζήτηση παρενέβη και πάλι άλλος εκπρόσωπος της Minoan Lines, ο οποίος χαρακτήρισε ως απαράδεκτα τα όσα ακούσθηκαν για την Αδριατική και πρόσθεσε ότι η έκτακτη δρομολόγηση δεν συνδέεται με την Αδριατική αλλά με την κάλυψη των αναγκών στη δυτική Κρήτη, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του Ρεθύμνου και την καλύτερη εξυπηρέτηση του τουριστικού ρεύματος.
Το πλοίο είναι υπερσύγχρονο, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Minoan Lines, και θα αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στη γραμμή των Χανίων, η οποία κάποια Σάββατα δεν εξυπηρετήθηκε ως έπρεπε.
Ο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ πήρε και πάλι το λόγο για να υποστηρίξει ότι μόνο ένα Σάββατο δεν είχε δρομολόγιο η γραμμή των Χανίων, συμπλήρωσε ότι η εταιρεία έχει καταθέσει αίτημα για αντικατάσταση του πλοίου «Λατώ» με το πολύ πιο σύγχρονο «Olympic Champion». Κατέληξε λέγοντας ότι η γραμμή έχει ετήσιο τζίρο περί τα 30 εκατ. ευρώ και όποιος αποδείξει ότι ένα πλοίο που θα έχει 10 εκατ. ευρώ έσοδα από τη γραμμή θα είναι βιώσιμο, ας το δρομολογήσει.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι η απόφαση του ΣΑΣ ήταν σχεδόν ομόφωνη καθώς μόνο ένα μέλος του ψήφισε λευκό. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο υπουργός Ναυτιλίας είναι αυτός που αποφασίζει μετά από γνωμοδότηση του ΣΑΣ.
Πηγή: naftemporiki.gr | Λάμπρος Καταγεώργος