15.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Ο πόλεμος Ομίλου Γκριμάλντι και Μινωικών εναντίον της ΑΝΕΚ καθήλωσε το πλοίο Ολύμπικ Τσάμπιον στην Πάτρα;

Ημερομηνία:

Τίποτα δεν έχει αλλάξει έως αυτή τη στιγμή σχετικά με τη ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ Lines Olympic Champion που μένει καθηλωμένη στο λιμένι της Πάτρας μετά την προσωρινή απαγόρευση απόπλου που επέβαλε το λιμεναρχείο, λόγω της ειδοποίησης συντηρητικής κατάσχεσης που είχε επιδώσει η Helenic Sea Ways και ο Όμιλος Γκριμάλντι, για οφειλές 2,5 εκ. ευρώ από ναυλώσεις της εταιρείας. Να σημειώσουμε ότι μεγαλομέτοχος στη Hellenic Seaways είναι και η ΑΝΕΚ Lines αλλά και η Τράπεζα Πειραιώς!

Η κίνηση του Ομιλου Γκριμάλντι προφανώς έγινε εις γνώση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η κρητική εταιρεία και με σκοπό να πλήξει περαιτέρω την αξιοπιστία της. Άλλωστε, ο “πόλεμος” για τον έλεγχο της Αδριατικής κυμαίνεται εδώ και πολλά χρόνια.

Να υπενθυμίσουμε ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά πολλές φορές στο αίτημα των Μινωικών Γραμμών για να εισέλθουν στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς ενώ χαρακτηριστική είναι και η επίθεση εκπρόσωπου της ΑΝΕΚ ο οποίος σε συνεδρίαση του ΣΑΣ τον Δεκέμβριο του 2013 είχε πει ότι: στόχος του ιταλικού Ομίλου δεν είναι η κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών στη γραμμή, αλλά να κυριαρχήσει στην Αδριατική, να εξοντώσει την ΑΝΕΚ και να διαλύσει την ελληνική ακτοπλοΐα.  

Τον Οκτώβρη του 2014 ο κ. Γκριμάλντι επανήλθε στο ζήτημα τονίζοντας ότι “μπορώ να βάλω πλοίο στη γραμμή όποτε θέλω”.

Πιο συγκεκριμένα στο ετήσιο διεθνές συνέδριο του ομίλου Γκριμάλντι είχε δηλώσει:

“Εκκρεμεί δικαστήριο στις Βρυξέλλες και θα δούμε πώς θα κινηθούμε. Εχω ελευθερία να δρομολογήσω τη γραμμή όποτε θέλω. Γιατί να ζητήσω άδεια;”.

H σύγκρουση στην Αδριατική και ο ρόλος της Hellenic Seaways

Για τη σύγκρουση του Όμιλου Γκριμάλντι με την ΑΝΕΚ στη γραμμή της Αδριατικής αλλά και την κοινή συμμετοχή τους στη Hellenic Seaways είχε γράψει αναλυτικά και η Dealnews:

H επιχειρηματική διαμάχη ANEK- Minoan Lines για την επικράτηση στα Xανιά, δεν είναι παρά ένα μόνο κομμάτι στο παζλ της κόντρας διαρκείας που έχουν οι δύο ακτοπλοϊκές μεταξύ τους.

Πίσω από αυτήν «κρύβεται» και ο αγώνας για τον έλεγχο της γραμμής Πάτρας- Aγκόνας. Eκεί όπου η ANEK σε κοινοπραξία με τον όμιλο Attica από τη μια πλευρά και ο όμιλος Grimaldi με την Minoan από την άλλη, «διασταυρώνουν τα ξίφη» τους.

H «μάχη» της Iταλίας είναι κρίσιμη. H ANEK με τα πλοία της KRHTH I και KRHTH II συνδέει την Πάτρα με την, γειτονική στην Tεργέστη, Bενετία, ενώ τον περασμένο Oκτώβριο ο όμιλος Grimaldi, με μια επίσης ανταγωνιστική κίνηση στρατηγικής, ανακοίνωσε πως τα πλοία του που έφταναν μέχρι πρότινος ως την Aγκόνα θα πηγαίνουν και αυτά πλέον ως την Tεργέστη. Σημειώνεται πως η ANEK προσπάθησε στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και μείωσε πολύ τα κόστη λειτουργίας της, χωρίς ωστόσο να φτάσει στο επίπεδο των γραμμών Grimaldi, καθώς υπάρχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα πλοία που φέρουν την ιταλική σημαία.

H κόντρα μεταξύ των δύο εταιριών έχει όμως, και άλλη «πηγή», σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα. Tην Hellenic Seaways, όπου είναι και οι δύο μέτοχοι με αντικρουόμενα συμφέροντα και διαφορετικές απόψεις για τον τρόπο διοίκησης της εταιρίας.

Mάλιστα, ο Eμανουέλε Γκριμάλντι (ο όμιλός του κατέχει το 33,5% των μετοχών της Hellenic Seaways) πέρυσι το καλοκαίρι αμφισβήτησε ανοιχτά την διοίκηση και ζήτησε την αλλαγή της, ενώ η ANEK από την πλευρά της υποστήριζε πως απώτερος στόχος του Iταλού εφοπλιστή με την «επίθεση» που εξαπέλυσε κατά του Γιάννη Σ. Bαρδινογιάννη και των στενών συνεργατών του, δεν είναι άλλος από το να πιέσει την χανιώτικη εταιρία να αποχωρήσει από τις γραμμές της Aδριατικής προς όφελος των Mινωικών Γραμμών.

Διαβάστε περισσότερα για την πολεμική “συνύπαρξη” Ομίλου Γκριμάλντι και ΑΝΕΚ στη Hellenic Seaways πατώντας ΕΔΩ.

Το πλοίο έχει ακινητοποιηθεί από την Πέμπτη στο παλιό λιμάνι της Πάτρας ενώ αν και γίνονται προσπάθειες για την όσο πιο γρήγορη διευθέτηση του ζητήματος, η ΑΝΕΚ δεν έχει εκδώσει έως τώρα κάποια ανακοίνωση.

Έως ότου βρεθεί λύση οι επιβάτες της γραμμής Πάτρα – Ιταλία εξυπηρετούνται με άλλο πλοίο της εταιρείας.

Αποζημίωση €300.000 κατέβαλε η Aigaion στην ΑΝΕΚ

Εν τω μεταξύ, σε μία άλλη εξέλιξη, αποζημίωση ύψους 300.000 ευρώ κατέβαλε η AIGAION Ασφαλιστική Α.Ε. στην Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ) για την κάλυψη της μηχανικής βλάβης που παρουσίασε το πλοίο “LATO” της εταιρίας.

Το ποσό καταβλήθηκε άμεσα και εντός των προβλεπόμενων χρόνων, υπογραμμίζει η ασφαλιστική. Όπως επισημαίνει, με την υψηλή εξειδίκευση, την τεχνογνωσία της και τη λειτουργική της οργάνωση στον κλάδο των ναυτασφαλίσεων, η AIGAION αποδεικνύει έμπρακτα τη δυνατότητα της να αποζημιώνει έγκαιρα, χωρίς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, τους πελάτες της. Ανάλογη ήταν η ανταπόκριση της εταιρίας και στο αίτημα της ΑΝΕΚ, που αποπληρώθηκε ταχύτατα μόλις ολοκληρώθηκε ο διακανονισμός της ζημιάς.

Σημειώνεται ότι η AIGAION παρέχει την ασφάλιση Hull & Machinery σχεδόν για κάθε τύπο πλοίου της εμπορικής και επιβατηγού ναυτιλίας, ενώ η σημαντική αντασφαλιστική της κάλυψη, της επιτρέπει να δέχεται προς ασφάλιση οποιοδήποτε μέγεθος και τύπο πλοίου χωρίς περιορισμούς ναυσιπλοΐας.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ