Η υπόθεση του Αποπηγαδίου αλλά και όλης της Κρήτης με τις ανεμογεννήτριες της γαλλικής πολυεθνικής EDF θα γίνει γνωστή σε Σουηδία και Δανία μέσω των προβολών του ντοκιμαντέρ “Σταγώνες” της δημοσιογράφου και ερευνήτριας Νέλλης Ψαρρού.
Η Νέλλη Ψαρρού, τα τελευταία χρόνια της κρίσης, ζει στα Χανιά. Έντονα δραστήρια και μέσα στα κινήματα, αυτό είναι το 2ο ντοκιμαντέρ της μετά το πολύ πετυχημένο “Golfland?” το οποίο ανέλυε τι ακριβώς συμβαίνει πίσω από τις μεγάλες επενδύσεις για δημιουργία γηπέδων γκολφ και στην Κρήτη.
Ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των δύο ντοκιμαντέρ, πέρα από την Κρήτη, είναι το πολύτιμο νερό. Με επίκεντρο πλέον το νερό, και τις πολλές περιπέτειες του στην Ελλάδα τους καιρούς των πολλαπλών μνημονίων, μιλά στο δεύτερο ντοκιμαντέρ της.
Όπως σημείωνε και σε σχετικό κείμενο: “Η ιδιωτικοποίηση του νερού είναι ο πιο ορατός και άμεσος κίνδυνος που διατρέχει τη ζωή και την ευημερία μας, ειδικά σε μια συγκυρία όπου όλα τα βασικά αγαθά μπαίνουν στο στόχαστρο της ιδιωτικής κερδοσκοπίας. Η άμεση πώληση των πηγών και των δικτύων διαχείρισης νερού είναι η εμφανής ιδιωτικοποίηση, με συνέπειες που μπορεί κανείς ίσως να φανταστεί. Αυτό που είναι λιγότερο προφανές και λείπει από τη σχετική συζήτηση είναι η έμμεση ιδιωτικοποίηση των υδάτων. Πρόκειται για μια διαδικασία που περνά αθέατη σχεδόν από δίπλα μας εδώ και δεκαετίες, με συνέπειες τόσο ολέθριες για την υγεία που θίγουν και την ίδια την επιβίωσή μας. Αυτές, τις ορατές και μη πλευρές της ιδιωτικοποίησης του νερού, θα αναδείξουμε μέσα από το νέο μας ντοκιμαντέρ.”
Ο πόλεμος του νερού συμβαίνει και στην Κρήτη. Μεγάλο τμήμα του ντοκιμαντέρ είναι αφιερωμένο στον αγώνα των πολιτών στο Αποπηγάδι στο Δήμο Καντάνου Σελίνου ενάντια στη μέγα – επένδυση της γαλλικής πολυεθνικής EDF για δημιουργία φάρμας ανεμογεννητριών στα βουνά μας.
Μέσω της περιγραφής των γεγονότων στο Αποπηγάδι δίνεται ουσιαστικά η ιστορία της αντίστασης των πολιτών πολλών περιοχών της Κρήτης ενάντια στο σχέδιο για μετατροπή της Κρήτης σε μία τεράστια “μπαταρία”.
Όμως, ίσως ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι η συγκεκριμένη επένδυση, σύμφωνα με την έρευνα της δημοσιογράφου, δεν είναι πραγματικά “φιλική προς το περιβάλλον” αφού πέραν όλων των άλλων αρνητικών συνεπειών, αποτελεί και μία ουσιαστική απειλή για τα υδατικά αποθέματα των Χανίων και όλου του νησιού.
Η ιστορία αυτή είναι άγνωστη σε πολλούς Έλληνες, πόσο μάλλον στους κάτοικους της Σουηδίας και της Δανίας. Εκεί δηλαδή που θα βρεθεί η Νέλλη Ψαρρού, καλεσμένη συλλογικοτήτων και φορέων που είδαν τη δουλειά της και ήθελαν να προβληθεί στις χώρες τους ώστε να ενημερωθεί το κοινό.
Από τις 7 έως τις 17 Νοεμβρίου θα βρίσκεται εκεί, προκειμένου να συμμετάσχει στις προβολές και συζητήσεις που θα γίνουν και να ενημερώσει για την πολιτική κατάσταση στην Ελλαδα σήμερα. Το ντοκιμαντέρ αυτο, ύστερα από ένα κύκλο προβολών που το έκαναν γνωστό στην Ελλάδα -προβολές που ακόμα συνεχίζονται με αμείωτη ένταση- συνεχίζει την ενημέρωση για την ιδιωτικοποίηση του νερού στην Ελλάδα του μνημονίου και στο εξωτερικό, και μετά από τη Σουηδία και τη Δανία αναμένεται να ταξιδέψει και σε άλλες χώρες.
Συγκεκριμένα, οι προβολές που θα γίνουν είναι οι εξής:
- Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου στις 6:30μμ, στην Ελληνική Κοινότητα Στοκχόλμης, Σουηδία
Κυριακή, 9 Νοεμβρίου, στις 5μμ, στο πολιτικό στέκι Kafe 44 από την ομάδα “Sunday Group”, Στοκχόλμη, Σουηδία - Τρίτη, 11 Νοεμβρίου, στις 5:30μμ, στο κοινωνικό κέντρο Kontrapunkt, Μάλμε, Σουηδία.
- Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, στις 7μμ, στο κοινωνικό κέντρο Støberiet (Nørrebro district ), Κοπενχάγη, Δανία
- Δευτέρα 17 Νοεμβρίου, στις 6μμ, στο στέκι Cyklopen, από την ομάδα “Solidarity Monday”.
Να σημειώσουμε ότι το ντοκιμαντέρ είναι ελεύθερα αναρτημένο στο διαδίκτυο και με αγγλικούς υπότιτλους ενώ μπορείτε να το δείτε και από εδώ:
[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=2cthF1XWEgM”]
Εσείς, μπορείτε να στηρίξετε αυτή την προσπάθεια, που χρηματοδοτείτε μόνο από τους πολίτες, επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα του ντοκιμαντέρ και προσφέροντας ένα μικρό ποσό.
Ή, μέσω τραπεζικού λογαριασμού εδώ:
Τράπεζα Πειραιώς
αρ. λογαριασμού:
6832 123 205 445
ΙΒΑΝ GR47017 1832 00068321 2320 5445
Αιτιολογία: “Σταγώνες”