Σε περίοδο ριζικών ανακατατάξεων έχει εισέλθει ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών. Ηδη δύο μεγάλες επιχειρηματικές συμφωνίες ανακοινώθηκαν μέσα σε διάστημα επτά ημερών, ενώ «στα σκαριά» βρίσκονται αρκετές ακόμη.
Στις 22 Νοεμβρίου μπήκαν οι υπογραφές στη συμφωνία ανάμεσα στην εταιρία Σκλαβενίτης και τη Makro Cash & Carry Greece για την εξαγορά τη δεύτερης από την πρώτη αντί 65 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρία Σκλαβενίτης έπειτα από διαπραγματεύσεις μηνών, φαίρεται να έχει κλείσει και το deal για την εξαγορά από τον Βερόπουλο του 60% της κρητικής αλυσίδας Χαλκιαδάκης.
Η εταιρία Σκλαβενίτης με την εξαγορά αρχικά των Makro και στη συνέχεια της αλυσίδας Χαλκιαδάκης αποκτά πλέον επιχειρηματική δραστηριότητα από τη Θράκη μέχρι την Κρήτη. Με την εξαγορά της Makro συναντά στο πεδίο της χονδρικής τους ανταγωνιστές της από τη λιανική: την ΕΝΑ (της ΑΒ), τη Metro (συμφερόντων Παντελιάδη), την Terra Market (του Μαρινόπουλου), τον Μασούτη, την Bazaar, τον Γαλαξία και τη Spar (Βερόπουλος).
Με τρεις κινήσεις, όλες μέσα στο 2014, η εταιρία επεκτείνει τον ανταγωνισμό με τους άλλους «παίκτες» της αγοράς σε δύο ακόμη επίπεδα: στην περιφέρεια και στην κατηγορία του Cash & Carry. Παράλληλα, ο Σκλαβενίτης μέσα στο 2015 ετοιμάζεται να λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα στην Κόρινθο.
Η εταιρεία «Χαλκιαδάκης» δραστηριοποιείται στον χώρο των σούπερ μάρκετ από το 1980, ενώ το 1994 εισήχθη στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Βερόπουλου, ο οποίος κατέχει το 60%. Το δίκτυό της αποτελείται από 38 καταστήματα, εκ των οποίων 5 υπέρ μάρκετ, 20 σούπερ μάρκετ, 1 cash & carry και 7 «καταστήματα γειτονιάς» (convenience stores).
Το 2013, οι συνολικές πωλήσεις της ανήλθαν σε 132,5 εκατ. ευρώ από 130,9 εκατ. ευρώ το 2012, σημειώνοντας αύξηση 1,22%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη διπλασιάστηκαν και έφθασαν στα 4,53 εκατ. ευρώ από 2,22 εκατ. ευρώ το 2012. Ανάλογη αύξηση είχαν και τα κέρδη προ φόρων, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 4,49 εκατ. ευρώ το 2013 από 2,16 εκατ. ευρώ το 2012.
sofokleous.in.gr