Ανακοίνωση σχετικά με την κατανομή των παιδιών σε αμιγή τμήματα πρωινό και ολοήμερο και την εναλλαγή στην βάρδια των νηπιαγωγών που διδάσκουν στα ολοήμερα, εξέδωσε ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών ν. Χανίων
Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση:
«To Δ.Σ. σε συνεδρίαση του στις 5-9 αποφάσισε με πλειοψηφία, να καλέσει τους Συλλόγους Διδασκόντων των Νηπιαγωγείων, να καταθέσουν πρακτικά Συλλόγων Διδασκόντων για την κατανομή των παιδιών με παιδαγωγικά κριτήρια σε αμιγή τμήματα πρωινό και ολοήμερο, όπου αυτό είναι δυνατό και εναλλαγή στη βάρδια των νηπιαγωγών που διδάσκουν στο ολοήμερο τμήμα μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Θεωρούμε καθοριστικής σημασίας- ειδικά και μετά την έκδοση του Π.Δ.79/17- την απόφαση υλοποίησης δράσεων για τον αγώνα που δίνουμε για δεύτερη συνεχή χρονιά, μετά την επιτυχημένη προσπάθεια που έγινε από τον Σύλλογό μας αλλά και από Συλλόγους σε όλη την Ελλάδα την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Η περσινή εμπειρία απέδειξε ότι η λειτουργία τωνν ηπιαγωγείων με βάση τις Υ.Α για την κατανομή των τμημάτων και τις σταθερές βάρδιες των νηπιαγωγών, δημιούργησε πολλά προβλήματα, στην υλοποίηση του προγράμματος, αφού αποσυνδέθηκε πλήρως το πρωινό από το ολοήμερο, στην καθημερινή ρουτίνα των παιδιών αλλά και στην ισότιμη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη σχολική ζωή.
Με βάση την απόφαση της 86ης Γ.Σ. Αντιπροσώπων της ΔΟΕ για την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση η οποία διαμορφώθηκε από ισχυρή πλειοψηφία συνέδρων στην οποία αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα παρακάτω αιτήματα:
– Την απόσυρση της Υ.Α για το νέο ενιαίου τύπου Ολοήμερο νηπιαγωγείο.
– Διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα του παιδαγωγικού προγράμματος του Ολοήμερου νηπιαγωγείου.
– Ενδυνάμωση του αντισταθμιστικού ρόλου του Ολοήμερου νηπιαγωγείου.
Καλούμε τη ΔΟΕ να καλύψει νομικά και συνδικαλιστικά τους συναδέλφους για αντίσταση με κινηματικές διαδικασίες πέρα από την προσφυγή που κατέθεσε στο ΣΤΕ.
Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως:
Η αμιγής και σταθερή σύνθεση τμήματος είναι παιδαγωγικά κατάλληλη για τα παιδιά αυτής της ευαίσθητης ηλικιακής ομάδας 4-6 χρόνων, γιατί τους προσφέρει σταθερότητα ως προς το χώρο και τα πρόσωπα (αφού τα παιδιά δεν θα είναι υποχρεωμένα να αλλάζουν ομάδα και αίθουσα στο απογευματινό πρόγραμμα και στην Πρόωρη Υποδοχή). Επίσης η αμιγής σύνθεση τμημάτων διευκολύνει την ομαλή προσαρμογή των παιδιών μειώνοντας το άγχος αποχωρισμού από την οικογένεια .
– Η δυνατότητα ανάπτυξης ενός ενιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος με συνέχεια και συνάφεια καθόλη τη διάρκεια της παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο λειτουργεί ως ισχυρός παράγοντας για την αντισταθμιστική αγωγή και εκπαίδευση που παρέχεται σε αυτό.
Ως προς την εναλλαγή των νηπιαγωγών στη βάρδια δημιουργεί ισότιμες συνθήκες εργασίας , συνεργασία μεταξύ των νηπιαγωγών , ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με συνέχεια, συνολική εικόνα για τα παιδιά της τάξης , συμμετοχή στις δράσεις του σχολείου .»