15.8 C
Chania
Tuesday, December 16, 2025

Οι έξι μειοδότες για τον επιβατικό σταθμό στο λιμάνι της Σούδας

Ημερομηνία:

Συνολικά έξι εταιρείες κατέθεσαν προσφορές για την κατασκευή του νέου επιβατικού λιμανιού στη Σούδα Χανίων. Το έργο υλοποιείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 12,41 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Build, πρώτος μειοδότης αναδείχθηκε η Έκτερ με έκπτωση 10% και ακολούθησαν η GDM Assets ΑΕ με 3,11%, η Triton ACT με 3,05%, η Αρχιμήδης ΑΤΕ με 2,34%, η ΑΤΕΣΕ με 2,12% και η Έλικα ΑΤΕΕ με 0,52%.

Η αποσφράγιση των προσφορών πραγματοποιήθηκε στις 7 Ιανουαρίου, ημερομηνία η οποία ήταν και η καταληκτική για την κατάθεση των προσφορών από πλευράς των ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών εταιρειών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση του έργου έχει οριστεί για τις 30 Ιουνίου του 2026. Φορέας ευθύνης για την υλοποίησή του είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και φορέας υλοποίησης η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών. Τον διαγωνισμό για το έργο «έτρεξε» το προηγούμενο διάστημα το ΤΑΙΠΕΔ, μέσω της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας.

Η κατασκευή του, εφόσον ολοκληρωθούν όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες με την έγκριση της σύμβασης και από το Ελεγκτικό Συνέδριο (και εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις), αναμένεται να ξεκινήσει το αργότερο τον προσεχή Απρίλιο. Πρόκειται για την ενδιάμεση φάση κατασκευής του επιβατικού λιμένα Σούδας. Το κτίριο θα τοποθετηθεί στη βόρεια πλευρά του λιμανιού, σύμφωνα με το επικαιροποιημένο master plan του λιμένα Σούδας και αποτελεί την πρώτη φάση του συνολικού έργου που είναι προγραμματισμένο να υλοποιηθεί.

Τι θα περιλαμβάνει το έργο κατά την ολοκλήρωσή του Το έργο όταν θα ολοκληρωθεί θα περιλαμβάνει την κατασκευή ενός σύγχρονου τερματικού σταθμού που οργανώνεται σε τρεις κύριες περιοχές:

  • τη βάση, που αποτελεί ένα ευκρινές πεδίο διαχωρισμού των ισόγειων λειτουργιών ενός τερματικού σταθμού. Οργανώνεται σε έναν εσωτερικό δρόμο κινήσεων και γύρω από το υπερκείμενο εσωτερικό αίθριο, έχοντας άμεση αντιληπτική του χώρου.
  • το κέλυφος, που αποτελεί μια κοίλη ανάπτυξη μιας ενιαίας γραμμικής κτιριακής δομής, ως ένας ενιαίος εσωτερικός χώρος, στραμμένος στο λιμάνι. Περιλαμβάνει εσωτερικό μεσοπάτωμα, με χρήση αναψυκτήριου και με άμεση πρόσβαση από τη στάθμη ισογείου, χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία της αναμονής.
  • το belvedere, ως ένα υπαίθριο δώμα εκτόνωσης του ορόφου, μόνον για τους επιβάτες αναχώρησης, ανοιχτό στη θέα και στον κόλπο, ελεγχόμενης ροής και πρόσβασης, ως δυνατότητα αξιοποίησης του οπτικού πεδίου του λιμανιού.

constructionmag.gr

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ