11.8 C
Chania
Thursday, December 26, 2024

Οι λόγοι που οδήγησαν στην αποχώρηση των Μινωικών Γραμμών από τα Χανιά και οι επόμενες κινήσεις τns ΑΝΕΚ

Ημερομηνία:

Εδώ και δεκαετίες, η «μάχη» της Κρήτης στην ακτοπλοΐα έκρυβε μεγάλο επιχειρηματικό ενδιαφέρον.  Εδώ και ένα μήνα, η αποχώρηση των Μινωικών Γραμμών από τα Χανιά είναι γεγονός, ενώ όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να συμπεριληφθούν άμεσα στα νέα δρομολόγια της εταιρίας, η οποία κοιτάει κυρίως την Ιταλία και το Ηράκλειο.

Την ίδια στιγμή η έλλειψη ανταγωνισμού φαίνεται πως εκτόξευσε τις τιμές των εισιτηρίων από Πειραιά για Χανιά, μία γραμμή για χαμηλά βαλάντια.  Σύμφωνα με στοιχεία από ταξιδιωτικά πρακτορεία, πέρσι η τιμή για οικονομική θέση στα Χανιά στην καρδιά του Αυγούστου ήταν στα €39, ενώ πλέον κάθοδος στο πανέμορφο χανιώτικο λιμάνι είναι στα €48.

Τα ναύλα

Μικρή είναι η αύξηση και στο λιμάνι του Ηρακλείου, όπως δηλαδή και σε όλα τα εισιτήρια της χώρας, με διαφορές στα €2 με €8.  Ο ανταγωνισμός των δύο εταιριών παραμένει, έτσι, η αύξηση που σημειώθηκε ήταν στα €42 από τα €38 για τη μία εταιρία και σταθερά στα €36 για τη δεύτερη.

Το αίτημα της μη εκτέλεσης του δρομολογίου από και προς τα Χανιά έως την 31 Οκτωβρίου 2023 που κατέθεσε η Minoan Lines εγκρίθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ το «ΚΥΔΩΝ» θα μεταδρομολογηθεί στις γραμμές της Αδριατικής.

Παρά την αρχική «τιτάνια» μάχη να μπει το πλοίο στη γραμμή πριν μερικά χρόνια, το 2018, η αποχώρηση ήταν αρκετά σιωπηλή.  Όπως αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, τα Χανιά εμπορικά είναι ένα δύσκολο λιμάνι, καθώς δύο εταιρίες είναι πολλές για να δραστηριοποιούνται με κέρδος και βιωσιμότητα, αλλά μία εταιρία δεν θεωρείται αρκετή, ενώ υπάρχει πάντα το ρίσκο η σημαντική αυτή γραμμή να μείνει ακάλυπτη.

Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι, ο οποίος έχει τον έλεγχο των Μινωικών, είναι από τους βασικούς διεκδικητές του λιμανιού του Ηρακλείου.  «Ξεκάθαρα ενδιαφερόμαστε για το λιμάνι του Ηρακλείου, όπως ενδιαφερθήκαμε για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και κερδίσαμε το διαγωνισμό.  Το ίδιο θα κάνουμε και με το Ηράκλειο, θα συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό, και ελπίζω να κάνουμε την καλύτερη προσφορά», είχε πει πρόσφατα.

Με βάση την επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας για τα καλοκαιρινά δρομολόγιά της στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, δεν προκύπτει κάποια αναφορά που να φανερώνει έστω και πρόθεση της εταιρίας για τη δρομολόγηση πλοίου της στη συγκεκριμένη γραμμή.  Ιδιαίτερο ακόμη ενδιαφέρον δείχνει να έχει και το εμβόλιμο δρομολόγιο που αφορά στη γραμμή Κρήτη – Μήλος, για το οποίο από φέτος η σύνδεση θα γίνεται από το λιμάνι του Ηρακλείου και όχι από τα Χανιά, όπως ήταν τα δύο προηγούμενα χρόνια.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η επιμονή των εταιρειών να περιορίζουν την ικανότητα των καταναλωτών να επισκευάζουν τα προϊόντα τους | Βίντεο

Η εταιρεία John Deere, κορυφαίος κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, εφαρμόζει...

Χρονιά αποφάσεων για τις εξορύξεις στην Κρήτη το 2025

Εντός του 2025, πιθανόν κατά τους πρώτους μήνες του...

Αθωωτική η απόφαση του τουρκικού δικαστηρίου για την 56χρονη από το Ρέθυμνο

Εκδικάστηκε η υπόθεση της ρεθυμνιώτισας, Αγαθής Μαρκοπούλου, η οποία κατηγορούνταν για...