12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Οι νέες αγορανομικές και υγειονομικές διατάξεις, αλλάζουν τα πάντα !

Ημερομηνία:

Τα υπουργεία Ανάπτυξης και Υγείας ανακοίνωσαν μια σημαντική, οριζόντια παρέμβαση για την διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας, την άρση εμποδίων στη λειτουργία των επιχειρήσεων, την τόνωση του ανταγωνισμού και την προστασία του καταναλωτή.
Πρόκειται για τους νέους Κανόνες Διακίνησης / Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) και τη νέα Υγειονομική Διάταξη που τίθενται σε ισχύ το συντομότερο. Με το νέο θεσμικό πλαίσιο για τη διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών και τη λειτουργία καταστημάτων τροφίμων:

-Καταργούνται παρωχημένες ρυθμίσεις /παρεμβάσεις του κράτους στη λειτουργία της αγοράς που έχουν ξεπεραστεί από τις εξελίξεις.

-Καταργούνται ρυθμίσεις που διατηρούσαν κλειστές αγορές εμποδίζοντας την είσοδο νέων ανταγωνιστών.

-Διασφαλίζεται η προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή και της δημόσιας υγείας με την εφαρμογή όλων των κοινοτικών κανόνων και των ειδικών νομοθεσιών που αναφέρονται στα θέματα αυτά.

-Παρέχονται, ειδικά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, νέες δυνατότητες να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό, με την απελευθέρωση της δυνατότητας να εμπλουτίσουν την ποικιλία των προσφερομένων προϊόντων που διαθέτουν στην κατανάλωση.

Ειδικότερα, με τη νέα Υγειονομική Διάταξη που έχει ήδη υπογραφεί από τον υπουργό Υγείας και τίθεται άμεσα σε ισχύ, μεταξύ άλλων:

-Καταργούνται οι προϋποθέσεις ύπαρξης ελάχιστων τετραγωνικών μέτρων και οι πρόσθετες άδειες προκειμένου να επιτραπεί η διάθεση επιπλέον κατηγοριών τροφίμων από τα καταστήματα. Με τον τρόπο αυτό οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποκτούν τη δυνατότητα να διευρύνουν τη γκάμα των προϊόντων που διαθέτουν (συνεπώς και το πελατολόγιό τους), δυνατότητα την οποία κατά τεκμήριο είχαν μέχρι σήμερα οι μεγάλες επιχειρήσεις που διέθεταν τους ανάλογους χώρους πώλησης. Με άλλα λόγια ένα κρεοπωλείο θα μπορεί, χωρίς περιττές άδειες και γραφειοκρατία να διαθέτει τυροκομικά προϊόντα, ένα καφεκοπτείο ή ένα ζαχαροπλαστείο ξηρούς καρπούς, κλπ. με μοναδική προϋπόθεση, σε κάθε περίπτωση, να διασφαλίζεται η υγιεινή και ασφάλεια των προϊόντων.

– Οι επιχειρήσεις θα ελέγχονται για την διάθεση ασφαλών τροφίμων στον καταναλωτή και όχι για τυπικές προϋποθέσεις που δεν είχαν καμία σχέση με τη Δημόσια Υγεία.

– Ενισχύεται η εφαρμογή ευέλικτων και αποτελεσματικών συστημάτων αυτοελέγχου, ανάλογα με την δυναμικότητα των επιχειρήσεων.

Οι κανόνες ΔΙΕΠΠΥ είχαν τεθεί προ ημερών σε δημόσια διαβούλευση, η οποία ολοκληρώθηκε με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή των φορέων της αγοράς. Όλες οι προτάσεις που κρίθηκε ότι υπηρετούν το γενικό στόχο υιοθετήθηκαν και ενσωματώθηκαν στο κείμενο που παρουσιάζουμε σήμερα.

Η φιλοσοφία των ρυθμίσεων είναι και σε αυτήν την περίπτωση η διευκόλυνση της λειτουργίας των επιχειρήσεων, η τόνωση του ανταγωνισμού, ο εκσυγχρονισμός / απλοποίηση της νομοθεσίας και η προστασία του καταναλωτή. Οι νέοι κανόνες προβλέπουν, μεταξύ άλλων ότι:

– Στον τιμοκατάλογο όλων των καταστημάτων δεν θα αναγράφεται μόνο η τελική τιμή αλλά αναλυτικά η καθαρή τιμή, ο ΦΠΑ, οι επιβαρύνσεις και το τελικό κόστος. Ειδικά στα καταστήματα εστίασης – αναψυχής, η υποχρέωση αυτή επεκτείνεται τόσο στους τιμοκαταλόγους, όσο και στις αποδείξεις.

– Οι επαγγελματίες (π.χ. συνεργεία αυτοκινήτων, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κλπ.) θα πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές προκαταβολικά για το εκτιμώμενο κόστος της εργασίας που ζητείται, ανεξαρτήτως του ποιος θα την αναλάβει.

– Ελαττώνονται τα επιτρεπόμενα βάρη των υλικών συσκευασίας ώστε ο καταναλωτής να επιβαρύνεται λιγότερο για τη συσκευασία στην τιμή του προϊόντος.

– Κανένα προϊόν δεν θα προσφέρεται και δεν θα χρεώνεται στα καταστήματα εστίασης χωρίς προηγούμενη συναίνεση του καταναλωτή (όπως π.χ. εμφιαλωμένο νερό, ψωμί, κλπ.)

– Τα καυσόξυλα θα πωλούνται με τον όγκο (κυβικά μέτρα) και όχι με το βάρος.

– Λαμβάνονται μέτρα για τον έλεγχο των αντλιών υγρών καυσίμων και την αντιμετώπιση της καταδολίευσης. Δηλαδή της χρέωσης στον καταναλωτή μεγαλύτερης ποσότητας καυσίμου από αυτήν που πράγματι παρέλαβε.

– Καταργείται πλήθος απηρχαιωμένων περιορισμών και υποχρεώσεων που δεν έχουν εδώ και χρόνια καμία σχέση με την πραγματικότητα της αγοράς αλλά προκαλούσαν ωστόσο πρόσθετο διοικητικό /γραφειοκρατικό βάρος στις επιχειρήσεις. Ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η υποχρέωση των αρτοποιών να διαθέτουν αποθέματα ασφαλείας σε αλάτι και να λειτουργούν μια φορά το μήνα κλιβάνους για ψήσιμο φαγητών, η υποχρέωση των εξαγωγέων να δηλώνουν στην Αστυνομία τις ποσότητες προϊόντων που προορίζονταν για εξαγωγή αλλά δεν εξήχθησαν, η υποχρέωση των εξοχικών παραλιακών κέντρων να διαθέτουν μπύρα, κρασί, κλπ. μόνο εάν ο πελάτης είναι υποχρεωμένος να παραγγείλει φαγητό και η απαγόρευση της πώλησης φύλλων καπνού από τις 10 το βράδυ μέχρι την ανατολή του ηλίου!

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ