H Κρήτη των 600 χιλιάδων μόνιμων κατοίκων είχε 70 νεκρούς από τροχαία στους δρόμους των πόλεων, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και στον ΒΟΑΚ.
Θλιβερό ρεκόρ καταρρίπτει η Κρήτη στα θανατηφόρα τροχαία σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παρά το γεγονός ότι τα ποσοστά των θανατηφόρων τροχαίων στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. – ακόμα και στην Ελλάδα – καταγράφουν μείωση ή στασιμότητα, στην Κρήτη η χρονιά που πέρασε αλλά κι αυτή που διανύουμε αποδεικνύονται δραματικές, εξαιτίας των νεκρών που συνεχίζουν να πληθαίνουν στους δρόμους.
Όπως προκύπτει από την σύγκριση των θανατηφόρων τροχαίων της Κρήτης με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε η Κομισιόν για τα τροχαία, ο μέσος όρος των θανάτων από τροχαία στην ΕΕ το 2015 ήταν 51,5 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους. Η Ελλάδα, που βρίσκεται στην πολύ κακή έβδομη θέση του σχετικού καταλόγου πίσω μόνο από χώρες του λεγόμενου πρώην ανατολικού μπλοκ, είχε 74 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους τη χρονιά που πέρασε.
Την ίδια περίοδο, η Κρήτη των 600 χιλιάδων μόνιμων κατοίκων είχε 70 νεκρούς από τροχαία στους δρόμους των πόλεων, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και στον ΒΟΑΚ. Με βάση τη στατιστική αναλογία, το νησί θα έπρεπε να περιορίζεται στον αριθμό των 35-40 νεκρών, ακολουθώντας την στατιστική εικόνα που παρουσιάζει η χώρα. Αντί για αυτό όμως, η αύξηση που καταγράφεται είναι πολύ μεγαλύτερη, με το Ηράκλειο να έχει 27 νεκρούς, τα Χανιά 19, το Λασίθι 16 και το Ρέθυμνο 8.
Όλα αυτά όταν, παρά τους τόσους νεκρούς, η δημιουργία ενός σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη δεν προχωρά, μετά και τη μη ένταξη των έργων στο ΒΟΑΚ στο πακέτο Γιούνκερ.