Θερμός προμηνύεται ο Αύγουστος σε 7 ελληνικά αεροδρόμια, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία των προγραμματισμένων πτήσεων που επεξεργάζεται η OAG Schedules Analyser, θα έχουν πολύ περισσότερες πτήσεις απο τον περυσινό Αύγουστο. Μάλιστα, τα 7 αεροδρόμια βρίσκονται στην πρώτη 8άδα των αεροδρομίων της Ευρώπης με το υψηλότερο ποσοστό αύξησης στις προγραμματισμένες πτήσεις.
Τα στοιχεία προέρχονται από μια επιλογή 18 αεροδρομίων της Ευρώπης στη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο, την Ελλάδα και τη Μάλτα τα οποία προσανατολίζονται ιδιαίτερα στην κίνηση του εισερχόμενου τουρισμού.
Σαφέστατα προκύπτει η διαπίστωση οτι ο θόρυβος περί Grexit των τελευταίων μηνών δεν επηρέασε καθόλου τις προγραμματισμένες πτήσεις για τη χώρα μας.
Τα ελληνικά αεροδρόμια είναι τα μισά από τα αεροδρόμια επιλογής, παρόλ’ αυτά, κατακλύζουν την πρώτη οκτάδα, καταλαμβάνοντας 7 θέσεις μέσα σε αυτήν ως εξής: Στην κατάταξη του Αυγούστου, το αεροδρόμιο που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση τουριστικών αφίξεων για φέτος είναι το αεροδρόμιο Χανίων (+36,3% συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2014), και ακολουθούν τα αεροδρόμια της Σαντορίνης (+29,7%), της Βάρνας (+19,6%), της Ρόδου (+18,6), της Ζακύνθου (+18,1%), Μυκόνου (17,1%), Ηρακλείου (16,8%) και η πρώτη οκτάδα κλείνει με το αεροδρόμιο Κεφαλονιάς (15,5%).
Δείτε τον πίνακα:
Παρά την αυξανόμενη αστάθεια σχετικά με την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, οι βρετανοί τουρίστες φαίνεται να αναγνωρίζουν τη χώρα ως έναν ασφαλή και ελκυστικό προορισμό, ειδικά για τις διακοπές στα νησιά όπου ο τουρισμός είναι ο βασικός μοχλός των τοπικών κοινωνιών.
Η αλλαγή άλλωστε στην ισοτιμία της αγγλικής λίρας με το ευρώ κατά τη διάρκεια των τελευταίων 2 ετών, προσφέρει ένα επιπλέον κίνητρο για τους βρετανούς να ταξιδέψουν σε χώρες εντός ευρωζώνης φέτος.
Όσον αφορά την κίνηση από το Ην. Βασίλειο, η ελληνική αγορά κατά το μεγαλύτερο μέρος της πρώτης δεκαετίας της νέας χιλιετίας παρουσίαζε σταδιακή κάμψη, ενώ ανάκαμψη ξεκινά να καταγράφεται το 2011.
Πέρυσι, η κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Ην. Βασιλείου είχε αύξηση της τάξης του 13%, σε επίπεδα δηλαδή του 2004. Συγκρίνοντας την ελληνική αγορά, η οποία ήταν σχετικά ώριμη το 2000, με τις πέντε μη ευρωπαϊκές χώρες που κυριαρχούνται από τη τουριστική διακίνηση επιβατών (Αίγυπτος, Κένυα, Μαρόκο, Τυνησία και Τουρκία), δείχνει πώς η Τουρκία, η οποία το 2000 είχε το ένα τρίτο του μεγέθους της ελληνικής αγοράς, την υπερκέρασε μόλις 10 χρόνια αργότερα. Η αγορά της Αιγύπτου είχε επίσης γρήγορη ανάπτυξη, τουλάχιστον μέχρι το 2010, οπότε η πολιτική κατάσταση της χώρας φαίνεται πως επηρέασε κατά κάποιο τρόπο την ελκυστικότητά της ως τουριστικού προορισμού.
Ο ευμετάβλητος χαρακτήρας των αγορών αυτών γίνεται εύκολα αντιληπτή αν, αντί για πραγματικούς αριθμούς επιβατών, χρησιμοποιήσουμε ευρετήριο δεδομένων χρησιμοποιώντας το 2000 ως έτος εκκίνησης. Είναι ευκολότερο να αναγνωρίσει κανείς την κορύφωση και την πτώση της ζήτησης, ανάλογα με τους εξωτερικούς παράγονες όπως η πολιτική αστάθεια και οι τρομοκρατικές συγκρούσεις επηρεάζουν κάθε περιοχή.