Οι τοπικοί φορείς της Κρήτης δε μένουν με σταυρωμένα χέρια και έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατεία με στόχο να σταματήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου των Χανίων.
Στο ΣτΕ προσέφυγαν όλοι οι μαζικοί φορείς των νομών Χανίων και Ρεθύμνου και πιο συγκεκριμένα οι Δήμοι Χανιών, Πλατανιά, Κισσάμου, Αποκορώνου, Σφακιών, Καντάνου-Σελίνου, Γαύδου, Ρεθύμνου, Αμαρίου, Μυλοποτάμου, Αγίου Βασιλείου και Ανωγείων, αλλά και η περιφερειακή ενότητα Χανιών και Ρεθύμνου, οι Δικηγορικού Σύλλογοι Χανίων και Ρεθύμνου, καθώς και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανιών και Ρεθύμνου.
Στο κείμενο της προσφυγής ζητείται η ακύρωση της απόφασης της διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων με την οποία παραχωρήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους μέσω συμβάσεων (διοίκησης, διαχείρισης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης) όλων των κρατικών αεροδρομίων και ειδικά αυτό του αεροδρομίου των Χανιών Κρήτης.
Όπως υποστηρίζουν, με την ιδιωτικοποίηση δημιουργείται ιδιωτικό μονοπώλιο που θα οδηγήσει σε αύξηση στο κόστος αερομεταφορών, και στην τιμή των εισιτηρίων, ενώ θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση της Κρήτης.
Οι προσφέυγοντες επικαλούνται την παραβίαση θεμελιωδών συνταγματικών διατάξεων, όπως η οικονομική ελευθερία και η δημόσια ασφάλεια, ενώ επίσης τεκμηριώνονται ζητήματα παραβίασης του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Όμως πιο σημαντικό είναι ότι σύμφωνα με την προσφυγή που κατατέθηκε, το επενδυτικό σχήμα που κέρδισε τον διαγωνισμό, δηλαδή η γερμανική Frapport – Slentel LTD, έχει ως βασικούς μέτοχους το Γερμανικό Δημόσιο κι αυτό δεν επιτρέπεται.
Πιο συγκεκριμένα, στη γερμανική Fraport συμμετέχουν το κρατίδιο της Έσσης με 30%, η δημοτική επιχείρηση Φρανκφούρτης με 20% ενώ σημαντικό στοιχείο είναι επίσης ότι ποσοστό κατέχει και η η αεροπορική εταιρεία Lufthansa δημιουργώντας σύγκρουση συμφερόντων.
Με άλλα λόγια, μία εταιρεία του γερμανικού δημοσίου στην οποία συμμετέχει και μεγάλη γερμανική αεροπική εταιρεία, αγοράζει ένα αεροδρόμιο του ελληνικού δημοσίου το οποίο είναι στρατιωτικό και για το οποίο υπάρχουν διμερείς συμφωνίες μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ για τη χρήση του.
Επίσης, η ίδια εταιρεία έχει στην ιδιοκτησία της άλλα, ανταγωνιστικά αεροδρόμια.
Όπως υποστηρίζουν οι φορείς υπάρχει σωρεία παραβιάσεων της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο σκέλος εκείνο που αφορά την διαδικασία των διαγωνισμών, την διαφάνεια και την ίση μεταχείριση, όπως παραβιάζεται ακόμη και σωρεία συνταγματικών διατάξεων.