Με νέο κείμενο που έδωσαν στη δημοσιότητα η συλλογικότητα “Ποδηλάτρεις” απαντά στο Δήμαρχο Χανίων για τα περί “ανωνυμότητας” της συλλογικότητας”, Κανονισμών που δεν τηρούνται, ποδηλατόδρομουν που δε γίνεται να κατασκευαστούν.
Διαβάστε:
Οι ποδηΛάτρεις είναι μια συλλογικότητα που αγωνίζεται για τα δικαιώματα των πεζών και των ποδηλατών, κυρίως για το δικαίωμα στην ζωή και την σωματική ακεραιότητα όταν κυκλοφορούμε. Δεν είμαστε αντίπαλοί σας, ούτε έχουμε προσωπική έχθρα, ούτε αντιπολιτευτική παράταξη είμαστε, οπότε μην μας απαντάτε γενικόλογα ότι «δεν γίνεται για τεχνικούς λόγους». Στην επιστολή μας εκθέσαμε κάποια προβλήματα με απόλυτα συγκεκριμένα στοιχεία.
Ξανά:
⦁ Ανώνυμοι: Δεκατέσσερα χρόνια στα Χανιά, οι ποδηΛάτρεις δεν είναι ούτε άγνωστοι, ούτε ανώνυμοι. Θυμάστε που μας είχατε συναντήσει προεκλογικά στο χώρο συνάντησής μας; Αν μας ξεχάσατε, ευχαρίστως να σας συναντήσουμε εκ νέου.
⦁ Κανονισμοί: Μπράβο σας που είχατε «θάρρος να περάσετε κανονισμό». Όμως οι κανονισμοί που δεν τηρούνται δεν έχουν αντίκρυσμα. Πρόταση: Να επικεντρωθούν σε ωριαία βάση οι έλεγχοι πιλοτικά σε δύο τρία «χτυπητά» σημεία, όπως π.χ. στο συνεχιζόμενο αίσχος της Νταλιάνη και μόλις γίνει συνείδηση ότι θα υπάρχει επαναλαμβανόμενος έλεγχος και «φτιάξει το πράγμα» το επεκτείνετε σιγά σιγά.
⦁ Σκαλίδη: Ποιοί αόριστοι λόγοι δεν επιτρέπουν ποδηλατόδρομο στην οδό Σκαλίδη; Παραθέσαμε αριθμούς: Φάρδος της Σκαλίδη μέχρι την οδό Πειραιώς 13.62m – 14.13m. Φάρδος της Γιάνναρη: 13.05m – 13.80m. Γιατί δεν χωράει στην φαρδύτερη Σκαλίδη ό,τι χωράει στην Γιάνναρη; Τί δεν καταλαβαίνουμε;
⦁ Ζιγκ Ζάγκ: Οι μηχανικοί σας θα ξέρουν καλύτερα ότι οι οδηγίες του υπουργείου για τους ποδηλατόδρομους προτρέπουν στην συντομότερη χωρίς παρακάμψεις και χωρίς ανηφόρες διαδρομή (κεφ. 2.3.2.2). Την επιλογή του ζιγκ ζαγκ κατέβα Χάληδων, ανέβα Μουσούρων δεν θα την προτιμήσει κανείς. Αν χρησιμοποιούσατε ποδήλατο θα το γνωρίζατε κι εσείς!
⦁ Πειραιώς: Αντικρούουμε τους ισχυρισμούς σας: η ισχύουσα νομοθεσία (κεφ. 3.2.3 και σχήμα 3-10) μια χαρά επιτρέπει στο πλάτος της Πειραιώς ποδηλατόδρομο όμοιο με αυτόν που σχεδιάζεται στην Τζανακάκη. Άλλωστε έχετε σχεδιάσει χώρο στάθμευσης ΙΧ (2m πλάτος). Ο ποδηλατόδρομος του 1.5m δεν χωράει;
⦁ Φιλική πολιτική προς το ποδήλατο, ισχυρίζεστε ότι έχετε, αλλά στις αναπλάσεις της Αποκορώνου και της Περίδου δεν εντάξατε ποδηλατόδρομο και τώρα έχετε σωρεία παρκαρισμένων που φρακάρουν την κίνηση. Γιατί;;; Είμαστε βέβαιοι ότι κι εσείς συμμερίζεστε την αγωνία μας όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα και συμφωνείτε πως οι ποδηλατόδρομοι προσφέρουν κάποια προστασία.
⦁ Ρέθυμνο: Κύριε Δήμαρχε, οι ποδηΛάτρεις υπάρχουν από το 2004. Και ήδη από τότε, 14 χρόνια πριν, υπήρχαν οι πρώτοι ποδηλατόδρομοι στο Ρέθυμνο. Όπως γράφετε «ενσωματώθηκαν στον σχεδιασμό». Εδώ υπάρχει καν σχεδιασμός, έστω και τώρα; Μήπως τον ξεκινήσατε εσείς μόλις αναλάβατε, μιας και ήταν «πρώτη προτεραιότητα» σας το κυκλοφοριακό;;;;;; Τι ακριβώς περιμένετε τέσσερα χρόνια για την «πρώτη» προτεραιότητα;
Αναμένουμε με διάθεση εποικοδομητική τις συγκεκριμένες απαντήσεις και πρωτοβουλίες σας.
ποδηΛάτρεις
*Τεχνικές Οδηγίες για Υποδομές Ποδηλάτων, Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εφημερίδα της Κυβέρνησης, Τεύχος Β, Νοεμβριος 2015