17.8 C
Chania
Thursday, November 14, 2024

Πολλοί τουρίστες, λίγα λεφτά: Nησιά με 100% πληρότητα, αλλά χωρίς ζωή

Ημερομηνία:

Η καλοκαιρινή περίοδος έχει ένα συνώνυμο: τις διακοπές σε νησί. Τα ελληνικά νησιά αποτελούν τον απόλυτο προορισμό με τη ζήτηση για το 2016 να εμφανίζεται αυξημένη. Τα φετινά στοιχεία δείχνουν ότι σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 50% στις κρατήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Σύμφωνα με τα δεδομένα της travelplanet24, για την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου 2016, παρουσιάστηκε εντυπωσιακή αύξηση με τα πλοία να ταξιδεύουν γεμάτα ενώ ως δημοφιλέστεροι προορισμοί αναδείχθηκαν η Μύκονος, η Πάρος, η Τήνος, η Νάξος η Σύρος και φυσικά η Σαντορίνη.

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι οι Σποράδες και τα Επτάνησα ή η Κρήτη δεν έχουν επισκεψιμότητα. Αντιθέτως, σχεδόν όλα τα νησιά φιλοξενούν πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών με τη διαφορά ότι, για παράδειγμα στην Κρήτη και την Κέρκυρα, επιλέγονται τα αεροπορικά μέσα. Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ κατά τον Ιούλιο του 2016, προκύπτει ότι διακινήθηκαν στα ελληνικά αεροδρόμια 8.479.942 εκατομμύρια επιβάτες (αύξηση 7,9% επιβατών εσωτερικού και αύξηση 9,7% επιβατών εξωτερικού), δηλαδή συνολική αύξηση 9,3%. Η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση για τον Ιούλιο καταγράφεται στα αεροδρόμια Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας.

Ενώ σε κάθε περίπτωση ακτοπλοϊκές και αεροπορικές εταιρείες δηλώνουν αύξηση του επιβατικού κοινού, μια βόλτα στους δρόμους και τα σοκάκια πολλών νησιών μαρτυρά κάτι τελείως διαφορετικό: Δεν έχουν κόσμο στα καλντερίμια, τις αγορές και τα αξιοθέατα. Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης δηλώνουν ότι τα πράγματα είναι «χλιαρά», ενώ οι έμποροι λιανικής μιλούν για πτώση του τζίρου τους που δεν οφείλεται στο ότι οι τουρίστες «βλέπουν αλλά δεν αγοράζουν» αλλά στο γεγονός ότι δεν υπάρχει κίνηση-κινητικότητα των επισκεπτών.

Ποιοι είναι οι λόγοι που συμβαίνει αυτό;

Καταρχάς, οι Έλληνες παραθεριστές έχουν μειώσει αρκετά τη διάρκεια παραμονής στα νησιά. Ενώ πριν μια δεκαετία, κάποιος διέμενε τουλάχιστον έξι με οκτώ ημέρες στον καλοκαιρινό προορισμό, πλέον η παραμονή έχει συρρικνωθεί στις τρείς με τέσσερις ημέρες. Με άλλα λόγια, ο κόσμος πηγαινοέρχεται, αλλά δεν μένει για πολύ ώστε να προκύψουν έσοδα, επαγωγικά.

Δεύτερον, όσον αφορά τον τουρισμό από το εξωτερικό αλλά και την κατηγορία των οικογενειών με μικρά παιδιά (ανεξάρτητα απ’ το αν προέρχονται από το εσωτερικό ή όχι), προτιμούν τη διαμονή σε ξενοδοχεία all inclusive. Τα all inclusive καταλύματα, είναι μεγάλες μονάδες που παρέχουν όλες τις υπηρεσίες εντός των χώρων του ξενοδοχείου. Η διαμονή περιλαμβάνει το μπάνιο στις πισίνες ή ενδεχομένως την παραλία μπροστά από το ξενοδοχείο, όλα τα γεύματα και ενδιάμεσα σνακ, δραστηριότητες για όλες τις ηλικίες, παιδαγωγούς για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών, γυμναστική και αθλητικά γήπεδα, υπηρεσίες ομορφιάς και χαλάρωσης καθώς και διάφορα μπαρ για τη  βραδινή διασκέδαση.

Παλαιότερα, τα εν λόγω καταλύματα ήταν αρκετά ακριβά αφού τέτοια «πακέτα» σε υψηλή ποιότητα, κόστιζαν πολύ. Πλέον όμως οι τιμές τους είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές με αποτέλεσμα τα all inclusive να έχουν γίνει δημοφιλή. Επιλέγοντας κανείς αυτού του είδους τη διαμονή, πολλές φορές δεν μπαίνει στη διαδικασία να βγει από το ξενοδοχείο και να επισκεφθεί την εκάστοτε πόλη και τα μαγαζιά της.

Τέλος, ένας επίσης σημαντικός λόγος που η κίνηση στους δρόμους των νησιών έχει περιοριστεί είναι η ενοικίαση σπιτιών για όλη την καλοκαιρινή σεζόν. Είτε μέσω των υπηρεσιών τύπου Airbnb, είτε δια της απλής αναζήτησης στο διαδίκτυο και τις αγγελίες, μεγάλη μερίδα του κόσμου, ως επί το πλείστον παρέες νέων αλλά και ζευγάρια και οικογένειες, βρίσκουν ότι συμφέρει να νοικιάσουν ένα σπίτι ή μια βίλα σε νησί για τη σεζόν και να μοιραστούν τα έξοδα αναλόγως με τα άτομα, επεκτείνοντας έτσι την παραμονή τους, διευρύνοντας ουσιαστικά την περίοδο των διακοπών. Στα περισσότερα νησιά, βρίσκει κανείς πολυτελή ή και πιο απλά σπίτια για όλα τα βαλάντια, καθώς είναι αρκετοί αυτοί που διαθέτουν τις εξοχικές κατοικίες τους προς ενοικίαση. Με την κατανομή των εξόδων και τη σχέση κόστους και διάρκειας διακοπών να ισορροπεί, είναι πολλοί εκείνοι που καταφεύγουν σε αυτήν τη λύση. Το αποτέλεσμα βέβαια είναι να περνούν όλη την ημέρα στο σπίτι και την παρακείμενη παραλία, το φαγητό να είναι επίσης αποκλειστικά «σπιτικό» ενώ οι παρέες συγκεντρώνονται και διασκεδάζουν… εντός!

Οι παραπάνω λόγοι, συντελούν στο να έχουμε πολλά νησιά γεμάτα από κόσμο, αλλά να φαίνονται άδεια και χωρίς τη συνηθισμένη «ζωή» στους δρόμους και τα καταστήματα.

Fortunegreece.com

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημοσκόπηση Opinion Poll: Πάνω από 20% το ΠΑΣΟΚ στην εκτίμηση ψήφου – Πέμπτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ

Νέα δεδομένα δημιουργούνται στο πολιτικό σκηνικό μετά τη νέα...