Έτοιμες για νέες αυξήσεις στα εισιτήρια φαίνεται πως είναι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες το αμέσως προσεχές διάστημα, οι οποίες μπορεί να φτάνουν ακόμα και το 10% σε σχέση με τις υπάρχουσες τιμές των εισιτηρίων. Ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, έχει θέσει το θέμα της επιβάρυνσης του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες του ΑΠΕ – ΜΠΕ, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εμφανίζονται έτοιμες να αυξήσουν από 7% έως 10% τις τιμές στα εισιτήρια τους. Οι εταιρίες δηλώνουν προβληματισμένες από τη νέα επιβάρυνση στο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων, μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (από το 3,5% στο 0,5%) από 01/01/2020, κατά εφαρμογή σχετικού κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ.
Στελέχη των ναυτιλιακών εταιριών δήλωσαν ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών και πριν από το κλείσιμο της χρονιάς, ήταν κοντά στα 575 ευρώ ανά τόνο, όταν το αντίστοιχο καύσιμο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης έχει θέσει το θέμα της επιβάρυνσης του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών. Το θέμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι υπό εξέταση καθώς υπάρχει ενδοιασμός ως προς το γεγονός ότι αν παρθεί μία απόφαση για μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να υπάρξει συνολικά για όλες τις μεταφορές κάτι που θα αυξήσει το συγκεκριμένο κόστος.
Σημειώνεται ότι οι εταιρείες με τη εφαρμογή του νέου κανονισμού στα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και παλαιού τύπου καύσιμα (3,5%, η 1,5% σε θείο) αρκεί να έχουν εγκαταστήσει συστήματα που θα τα καθαρίζουν (scrubbers).