13.8 C
Chania
Tuesday, December 24, 2024

«Πρωτιά» θανάτου στα τροχαία δυστυχήματα για την Κρήτη

Ημερομηνία:

Μια ακόμη χρονιά θανάτου που πέρασε ήταν για την Κρήτη το 2015 , μία ακόμη χρονιά που ξεκληρίστηκαν δεκάδες οικογένειες στην άσφαλτο, μία ακόμη χρονιά που το νησί κατάφερε και πάλι να φθάσει στην κορυφή της μακάβριας λίστας των νεκρών που πέφτουν θύματα στον βωμό της ασφάλτου τερματίζοντας  πρώτο σε  σύνολο  13 περιφερειών της χώρας  μετρώντας συνολικά 70 νεκρούς .

Τα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το neakriti.gr μαρτυρούν την τραγικότητα της κατάστασης που βιώνει εδώ και χρόνια το νησί μας αναγκάζοντας οικογένειες να ντυθούν στα μαύρα για τον χαμό των δικών τους ανθρώπων, την ώρα που στους  δρόμους  της Κρήτης  στήνεται καρτέρι του θανάτου για ανυποψίαστους  οδηγούς .

Και όλα αυτά με το δεδομένο μάλιστα ότι και η τωρινή χρονιά ξεκίνησε με τον χειρότερο τρόπο  έχοντας καταγραφεί μέχρι στιγμής 5 θάνατοι με τα Χανιά να κρατάνε τα σκήπτρα με 2 νεκρούς και να ακολουθεί το Ρέθυμνο με 2.

Η εικόνα των νεκρών στην άσφαλτο της Κρήτης

Για το 2015 ο αριθμός των νεκρών για τη χρονιά που πέρασε, άγγιξε συνολικά τους 70 . Από τους οποίους οι 62 άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο και οι υπόλοιποι 8 στα νοσοκομεία της Κρήτης . Από αυτούς 53 ήταν οδηγοί, 9 επιβάτες  και 8 πεζοί .

Το νησί θρήνησε το χαμό 60 ανδρών και 10 γυναικών ,εκ των οποίων υπήρξε καταγραφή πολύ μικρών ηλικιακά ομάδων . Συγκεκριμένα 4 άτομα ήταν ηλικίας 0-17 ετών,13 άτομα (18-25ετών)19 άτομα (36-55)και 19 άτομα (55 και άνω) .

Που σημειώθηκαν τα περισσότερα δυστυχήματα

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα σημειώθηκαν σε επαρχιακούς δρόμους αγγίζοντας σε σύνολο τα 46 , ακολουθεί ο περιβόητος ΒΟΑΚ με 13 δυστυχήματα και τέλος τραγικά τροχαία συνέβησαν και μέσα στις πόλεις φθάνοντας τα 11.

Ποιος νομός κρατάει τα σκήπτρα

Σε επίπεδο  νομών ,το Ηράκλειο καταλαμβάνει την πρωτιά με 27 τροχαία και ακολουθούν τα Χανιά με 19 , το Λασίθι με 16 όπου θα πρέπει να επισημανθεί ότι  η περυσινή χρονιά για την Ανατολική Κρήτη χαρακτηρίστηκε ως η χειρότερη από το 2000 και τέλος το Ρέθυμνο με 8 τροχαία .

Με ποια οχήματα χάνουν την ζωή τους οι συνάνθρωποι μας

Αναφορικά με τα οχήματα στην κορυφή βρίσκονται τα μηχανοκίνητα (36) και ακολουθούν  με τον αριθμό να προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία καθώς  η άσφαλτος αποδείχτηκε θανάσιμη παγίδα σε 28 μηχανές. Επίσης θανατηφόρα σημειώθηκαν με την εμπλοκή 2 φορτηγών ,2 γουρούνων, ενός τρακτέρ και ενός ποδηλάτου.

«Είναι η χειρότερη χρονιά για την Κρήτη από το 2008 , από την έναρξη της κρίσης,»δηλώνει στο neakriti.gr, ο Γιάννης Λιονάκης , πρόεδρος του συλλόγου πρόληψης τροχαίων ΕΣΥ ΠΡΩΤΑ, κληθείς να σχολιάσει τα νούμερα πίσω από τα οποία και κρύβονται δεκάδες τραγικές  ανθρώπινες ιστορίες . «Η κατάσταση δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό είτε  μιλάμε για υποδομές , είτε για συντήρηση των οχημάτων ,είτε για την οδηγική συμπεριφορά, είτε για την ενίσχυση της αστυνόμευσης . Θα αποτελεί αγαθή συγκυρία να υπάρξουν καλά αποτελέσματα από εδώ και στο εξής στην πολύπαθη άσφαλτο του νησιού μας»υπογραμμίζει με έμφαση ο Γιάννης Λιονάκης.

«Η δική μας προσοχή  όταν οδηγούμε , η βασική τήρηση των κανόνων του ΚΟΚ, αλλά κυρίως ο σεβασμός πρώτα προς τον εαυτό μας και μετά προς τον συνάνθρωπο,» αποτελούν για τον κ. Λιονάκη τα κυρίαρχα  συστατικά για να θέσουμε την βάσεις εμείς ως οδηγοί για ένα ασφαλές ταξίδι ακόμη και αν οι υποδομές και τρίτοι παράγοντές δεν συντελούν εξ ολοκλήρου προς αυτήν την κατεύθυνση . Η ιδέα δεν αφορά εμένα ή δεν έτυχε ή δεν θα τύχει σε εμένα είναι βασικοί παράγοντες εκδήλωσης ενός τροχαίου.

neakriti.gr

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ