15.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

“Πρόσκληση” πήρε η Κρήτη για το… πάρτι των 500 δισ. ευρώ

Ημερομηνία:

Στο χάρτη των μεγάλων χρηματοδοτήσεων από κοινοτικά κονδύλια ξαναβρίσκεται η Κρήτη αφού στο νέο σχέδιο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών περιλαμβάνονται όλα τα μεγάλα έργα υποδομής του νησιού!Αυτή είναι μια καλή είδηση! Στο χάρτη των μεγάλων χρηματοδοτήσεων από κοινοτικά κονδύλια ξαναβρίσκεται η Κρήτη αφού στο νέο σχέδιο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών περιλαμβάνονται όλα τα μεγάλα έργα υποδομής του νησιού! Για την ακρίβεια επανεντάσσονται τα μεγάλα έργα που στο αρχικό σχέδιο δεν ήταν καθώς φαινόταν ότι προωθούνταν μόνο το λιμάνι του Ηρακλείου.

Με την ένταξη όλων των μεγάλων έργων υποδομής στην πραγματικότητα η Κρήτη όχι μόνο θα λάβει τεράστιες ενισχύσεις από κονδύλια που εγκρίνονται, αλλά και να σπάσει την «απομόνωσή» της από τον πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να αναδειχθεί σε στρατηγικό – γεωπολιτικό κόμβο, καθώς και σε οικονομική πύλη για την είσοδο προϊόντων από τις αγορές της Ασίας . Και αναφερόμαστε σε ένα σχεδιασμό που σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχει ένα πακέτο της τάξης των 500 δισ ευρώ!

Τα καλά νέα έρχονται από το  Συνέδριο των Ευρωπαϊκών Περιφερειών που έγινε στη Βρετάνη και συμμετείχε η Κρήτη. Η είδηση επιβεβαιώνεται και από τον περιφερειακό σύμβουλο κ. Αλεξάκη ο οποίος επισημαίνει ότι ο κ. Herald Ruijters ο οποίος είναι Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών (DG MOVE) k. Herald Ruijters εισηγήθηκε αυτό το θέμα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο κι έγινε αποδεκτό.

Το αρχικό σχέδιο των Διευρωπαικών Δικτύων Μεταφορών, (ΤΕΝ-Τ στην ευρωπαϊκή ορολογία) κατά την κατάρτισή του από τις υπηρεσίες της Κομισιόν δεν περιείχε τα λιμάνια, αεροδρόμια, και τον ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ της Κρήτης.

Το θέμα έγινε ευρέως γνωστό στις αρχές του χρόνου και ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών, διότι αυτά τα μεγάλα και πραγματικά σπουδαία και μακρόχρονα έργα δεν θα μπορούσαν ποτέ να ολοκληρωθούν  πάρα μόνο με εθνικούς πόρους που αυτή ειδικά την περίοδο δεν υπάρχουν! Κατά τη  διαδικασία επεξεργασίας των ΤΕΝ-Τ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προσετέθη το Λιμάνι του Ηρακλείου στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών μετά και από παρέμβαση τότε Γ. Κουμουτσάκου, εισηγητή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ) της έκθεσης για τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Τώρα φαίνεται ότι οι συντονισμένες προσπάθειες της ελληνικής πλευράς απέδωσαν και η Κομισιόν έκανε την οριστικοποίηση των Δικτύων υπό μορφή Χαρτών και Κειμένου, περίπου τον Ιούνιο 2013.

Τώρα οι νέοι χάρτες περιλαμβάνουν :

– το λιμάνι και αεροδρόμιο Ηρακλείου στην CORE κατηγορία των ΤΕΝ-Τ

– το λιμάνι και αεροδρόμιο Χανίων στην COMPREHENSIVE κατηγορία των ΤΕΝ-Τ

– το αεροδρόμιο Σητείας στην COMPREHENSIVE κατηγορία των ΤΕΝ-Τ

– Ο ΒΟΑΚ και ο δρόμος Ηράκλειο – Αγ. Δέκα – Ιεράπετρα στην COMPREHENSIVE κατηγορία των ΤΕΝ-Τ

Η επίσημη δημοσιοποίηση των χαρτών θα γίνει σε 2 μήνες.

“Ναι, είναι έτσι και είναι σπουδαία νέα  που μεταφέρθηκαν από τον κ. Herald Ruijters ο οποίος ειναι Προιστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών (DG MOVE) k. Herald Ruijters εισηγήθηκε αυτό το θέμα σε πανευρωπαικό επίπεδο “τόνισε ο κ.Γ.Αλεξάκης και πρόσθεσε ότι μιλούμε ουσιαστικά για το σπουδαιότερο πρότζεκτ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με χρονικό ορίζοντα το 2050, περίοδο κατά την οποία θα απαιτηθούν, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, ως και 500 δισ. ευρώ για την υλοποίησή του!

“Βέβαια η χρηματοδότηση αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό καθώς θα απαιτηθεί η κινητοποίηση τεράστιων ιδιωτικών κεφαλαίων. Ωστόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να διαθέσει ως και 50 δισ. ευρώ για τον σκοπό αυτόν” τόνισε.

Πηγή: cretalive.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ