Το μέτρο της μάσκας στα σχολεία θα είναι υποχρεωτικό, όμως τα προβλήματα που αναμένεται να δημιουργήσει στη διδασκαλία, ειδικά στις μικρότερες τάξεις, αναμένεται να είναι μεγάλο.
Ένα βασικό ζήτημα το οποίο δε συζητιέται αρκετά, και δεν έχει σχέση με το κατά πόσο μπορούν μικρά παιδιά να εφαρμόσουν σωστά το μέτρο της μάσκας, έχει να κάνει με τη σημασία που έχει για ένα παιδί να βλέπει το πρόσωπο του δασκάλου για να κατανοεί αν έχει κάνει κάτι λάθος ή σωστά.
Σειρά ερευνών αποδεικνύουν ότι τα παιδιά μέσα από το διάβασμα του προσώπου μαθαίνουν πώς πρέπει να αντιδράσουν. Και ειδικά στις μικρές ηλικίες όπου αυτή η δυνατότητα αναπτύσσεται, είναι κρίσιμο τα παιδιά να βλέπουν τα πρόσωπα και να επικοινωνούν μέσω των εκφράσεων του προσώπου τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους. Μέσω της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας, αυτή η δυνατότητα χάνεται, κάνοντας πολύ πιο δύσκολη τη δυνατότητα διδασκαλίας.
Και βεβαίως, υπάρχουν και παιδιά που δεν μιλούν αρκετά καθαρά. Η επικοινωνία με αυτά τα παιδιά γίνεται ευκολότερη όταν μπορείς να βλέπεις το πρόσωπο και να διαβάζεις εκφράσεις αλλά και τα χείλη. Με τη μάσκα αυτή η δυνατότητα χάνεται.
Τώρα, φαντασθείτε ότι αυτά τα πολύ πρακτικά και ουσιαστικά ζητήματα αφορούν τάξεις με 25 μαθητές, με διαφορετικές ανάγκες, ικανότητες, προβλήματα και δεξιότητες, στα οποία θα πρέπει ο δάσκαλος να λειτουργεί και ως αυτός που επιβάλλει το μέτρο του να φορούν τη μάσκα.
Θα τα δούμε όλα στην πράξη, αυτό είναι σίγουρο, όμως ο προβληματισμός για το ρεαλιστικό του μέτρου που αποφασίστηκε είναι πέρα για πέρα βάσιμος.