Τη στιγμή που η ΔΕΔΑ πήρε έγκριση από τη ΡΑΕ για ένα «πρόγραμμα μαμούθ» σε 7 περιφέρειες της χώρας (Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδος, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος, Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας), δεν συμβαίνει το ίδιο με τα σχέδια για την κατασκευή Απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής βάσει του Πλαισίου Ανάπτυξης Απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής με χρήση Συμπιεσμένου/Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΦΕΚ Β’ 3334/10.08.2018) σε μια σειρά δήμους των Περιφερειών Κρήτης, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου.
Λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις της ΔΕΔΑ σχετικά με το κόστος του επενδυτικού της πλάνου, καθώς και τις εκτιμήσεις της για τις προβλεπόμενες καταναλώσεις για τα έτη 2018-2022 και τα έσοδα που θα αποκτηθούν από τις διανεμόμενες ποσότητες, η ΡΑΕ έκρινε ότι για τις περιπτώσεις αυτές δεν πληρούται το κριτήριο της οικονομικής αποτελεσματικότητας.
Ειδικότερα, η ΔΕΔΑ είχε προτείνει για την Περιφέρεια Κρήτης την κατασκευή συνολικά 60.000 μέτρων Δικτύου Χαμηλής Πίεσης, στους δήμους Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου και Αγίου Νικολάου.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΔΕΔΑ, τα σχετικά έργα θα κοστίσουν στους καταναλωτές του Δικτύου Διανομής 5.022.144 ευρώ, αλλά θα φέρουν μόνο 180 νέες συνδέσεις, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται το κριτήριο της οικονομικής αποτελεσματικότητας του νέου έργου.
Για την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου η ΔΕΔΑ είχε προτείνει την κατασκευή συνολικά 27.000 μέτρων Δικτύου Χαμηλής Πίεσης, στους δήμους Μυτιλήνης, Βαθέως (Σάμου) και Χίου.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΔΕΔΑ, τα σχετικά έργα θα κοστίσουν στους καταναλωτές του Δικτύου Διανομής 2.326.608 ευρώ, αλλά θα φέρουν μόνο 135 νέες συνδέσεις, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται το κριτήριο της οικονομικής αποτελεσματικότητας του νέου έργου.
Για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου η ΔΕΔΑ είχε προτείνει την κατασκευή συνολικά 9.000 μέτρων Δικτύου Χαμηλής Πίεσης, στο δήμο Ρόδου.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΔΕΔΑ, τα σχετικά έργα θα κοστίσουν στους καταναλωτές του Δικτύου Διανομής 775.536 ευρώ, αλλά θα φέρουν μόνο 45 νέες συνδέσεις, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται το κριτήριο της οικονομικής αποτελεσματικότητας του νέου έργου.
Βάσει της απόφασης της ΡΑΕ, η ένταξη των έργων στις περιφέρειες Κρήτης, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου θα επανεξεταστεί κατά την έγκριση του επόμενου Προγράμματος Ανάπτυξης του Δικτύου Διανομής Λοιπής Ελλάδος.