Σε σκληρούς τόνους απάντησε η Γραμματεία Ηρακλείου του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στο μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Τερζάκη περί «επιστροφής στην κανονικότητα». Η συγκεκριμένη δήλωση είχε γίνει με αφορμή κοινή ανακοίνωση των ΝΟΔΕ Κρήτης στην οποία γινόταν αναφορά για 2.000 ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία της Κρήτης.
Το ΠΑΜΕ από την πλευρά του χαρακτηρίζει «απαράδεκτη και προκλητική» τη δήλωση του κ. Τερζάκη τονίζοντας ότι μέσα στο καλοκαίρι «ωράρια, μειώθηκε το ωρολόγιο πρόγραμμα στο γυμνάσιο, κόπηκαν οι ώρες των εργαστηρίων, μειώθηκαν οι ώρες ή καταργήθηκαν και τελείως ειδικότητες και συγχωνεύτηκαν τμήματα»
Γράφει αναλυτικά το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών το οποίο καλεί σε συμμετοχή στην 24ώρη πανελλαδική απεργία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση την Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη::
Τουλάχιστον απαράδεχτη και προκλητική μπορεί να χαρακτηριστεί το χθεσινό μήνυμα (7/9) του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης (Π.Δ.Ε) κ. Τερζάκη που αναφέρει πως «κερδήθηκε ένα στοίχημα 30ετίας για τα σχολεία» καθώς με τους διορισμούς αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν την Τρίτη 6/9 «επέστρεψε η κανονικότητα στην πρωτοβάθμια, όλα τα σχολεία και τα τμήματα τη Δευτέρα 12/9 θα υποδεχτούν τα παιδιά και από την Τρίτη ξεκινούν τα μαθήματα».
Η τοποθέτηση αυτή έρχεται ως συνέχεια της προχθεσινής ανακοίνωσης του υπουργείου Παιδείας με την οποία πανηγύριζε την πρόσληψη 5.179 αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αναφέροντας ότι πρόκειται για το «μεγαλύτερο αριθμό προσλήψεων για την πρώτη φάση την τελευταία 6ετία», πριν μάλιστα από την έναρξη των σχολείων, συγκρίνοντας με την απαράδεκτη κατάσταση των προηγούμενων ετών.
Στην ουσία, το υπουργείο και οι Π.Δ.Ε ως υλοποιητές της αντιλαϊκής-αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του, επιχειρεί να κρύψει ότι με μία σειρά ρυθμίσεων φέρνει τη λειτουργία των σχολείων στα μέτρα της μνημονιακής πολιτικής. Με τις Υπουργικές Αποφάσεις και τις Τροπολογίες για το Ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, την Ειδική Αγωγή, το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνάσιου, τους περιορισμούς στις ειδικότητες των ΕΠΑΛ και τις ομάδες προσανατολισμού, η κυβέρνηση επιδιώκει να «εξαφανίσει» τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, να εμφανίσει ότι υπάρχουν πλεονάσματα και υπεραριθμίες!! Την ίδια στιγμή μάλιστα που πέρυσι με βάση το υπουργείο υπήρχαν πάνω από 25.000 κενά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Να πως προκύπτει και η σιγουριά του ΠΔΕ πως η χρονιά θα ξεκινήσει με όλους τους εκπαιδευτικούς στα σχολειά. Μέσα στο καλοκαίρι αυξήθηκαν τα ωράρια, μειώθηκε το ωρολόγιο πρόγραμμα στο γυμνάσιο, κόπηκαν οι ώρες των εργαστηρίων, μειώθηκαν οι ώρες ή καταργήθηκαν και τελείως ειδικότητες και συγχωνεύτηκαν τμήματα…..ώστε να μας περισσεύουν κιόλας.
Ταυτόχρονα, οι 20.000 μόνιμοι διορισμοί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. αποδείχτηκαν απάτη. Αντί να γίνουν μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά η κυβέρνηση εξαφανίζει τα κενά και ψαλιδίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Υπουργός Παιδείας στη συζήτηση στη Βουλή την Τετάρτη 31/8 δήλωσε: «Δεν θα φορτώνουμε προγράμματα δήθεν για να μαζεύουμε κόσμο, να κάνουμε προσλήψεις εις βάρος της μόρφωσης και εις βάρος της ψυχικής ηρεμίας των παιδιών»!!!
Από πού και ως που τα σχολεία παραφορτώνονται με εκπαιδευτικούς όταν μόνο την περσινή χρονιά 3000 κενά, με βάση το ίδιο το Υπουργείο, έμειναν ακάλυπτα; Από πού και ως πού τα σχολεία παραφορτώνονται με εκπαιδευτικούς όταν στην Ειδική Αγωγή το 70% των αναγκών καλύπτεται με αναπληρωτές και υπάρχουν συνάδελφοι που για 15 χρόνια προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές;
Τι είναι εις βάρος των μαθητών;
-Να έχουν όλα τα παιδιά Δάσκαλο και Νηπιαγωγό, Ειδικό Εκπαιδευτικό, Γυμναστή, Μουσικό, Εικαστικό, Θεατρολόγο, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό, Εκπ/κο παράλληλης στήριξης;
-Να υπάρχει καθηγητής Φυσικής, Χημείας, Φιλόλογος κ.α; Να υπάρχει καθηγητής ξένης γλώσσας; Να λειτουργεί το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής όλων των ομάδων προσανατολισμού ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών;
-Να υπάρχει η ειδικότητα που επιλέγουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ στο σχολείο τους;
-Να μην στοιβάζονται 25 και 30 παιδιά στα τμήματα;
Η κατάσταση δεν πάει άλλο. Μπορούμε να τους εμποδίσουμε!
Με αγωνιστικότητα και αισιοδοξία, απευθύνουμε κάλεσμα συλλογικής πάλης και διεκδίκησης σε όλες και όλους. Όλοι γνωρίζουμε, παρά τις κυβερνητικές μεγαλοστομίες, ότι η νέα χρονιά ξεκινά με προβλήματα και δυσκολίες για το σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών, για τα εργασιακά μας δικαιώματα. Με τη νέα σχολική χρονιά η λαϊκή οικογένεια μαζί με το βάρος της φοροκαταιγίδας, της απληρωσιάς και της ανασφάλειας έχει να αντιμετωπίσει και το βραχνά της «δωρεάν παιδείας».
Η κατάσταση στην Παιδεία άλλωστε δεν εξαιρείται από τη γενικότερη επίθεση και χρειάζεται να υπόθεση όλης της εργατικής τάξης. Να μην επιτρέψουμε η μόρφωση των παιδιών μας και τα δικαιώματά μας να μπουν στον μόνιμο κόφτη Κυβέρνηση – Ε.Ε. – ΣΕΒ – ΔΝΤ.
Η πρώτη μάχη που πρέπει να δοθεί είναι της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσης την Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη, 11πμ στην πλ. Ελευθερίας.
Το μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Τερζάκη και η ανακοίνωση των ΝΟΔΕ Κρήτης
Ο κ. Τερζάκης, με αφορμή ανακοίνωση των ΝΟΔΕ Κρήτης για την κατάσταση στα σχολεία έδωσε στη δημοσιότητα κείμενο με το οποίο αναφερόταν σε «επιστροφή στην κανονικότητα».
Σε κοινή ανακοίνωση των ΝΟΔΕ Ηρακλείου, Χανίων, ρεθύμνου και Λασιθίου για τα τεράστια κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία της Κρήτης ανέφεραν τα εξής:
«Λίγες μόλις ημέρες πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους, η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας και, ειδικότερα, στην Κρήτη αντιμετωπίζουν ένα οξύτατο πρόβλημα άνευ προηγουμένου. Οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Κρήτης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπολογίζονται στις 2.000 περίπου.
Ειδικότερα, σημαντικά κενά υπάρχουν και στην ειδική αγωγή, αφού τα κενά υπολογίζονται στις 193 θέσεις στα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης και στις 511 θέσεις στην παράλληλη στήριξη.
Δυστυχώς, το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς χτυπά για τους μαθητές μας, με τεράστια κενά στα σχολεία της Κρήτης, με σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικών, χωρίς ειδικό βοηθητικό προσωπικό και με μεγάλες ελλείψεις γενικότερα.
Όπως και πέρυσι, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ολιγώρησε, χωρίς να ενεργήσει τα δέοντα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με αποτέλεσμα το πρωτοφανές αδιέξοδο στην παιδεία. Οι ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών που ανακοίνωσε το Υπουργείο, μόλις 3.750, μοιάζει με σταγόνα στον ωκεανό και δεν πρόκειται να καλύψει τις ανάγκες της Κρήτης.
Βέβαια, η Κυβέρνηση επέλεξε μέχρι σήμερα να προτάξει τους διορισμούς άλλων κατηγοριών προσώπων, εξαντλώντας τις σχετικές πιστώσεις, αντί να δώσει προτεραιότητα στο νευραλγικό τομέα της παιδείας.
Για την Κρήτη, για τους πολίτες και τους νέους του νησιού μας, η αλήθεια είναι ότι αξίζει σε όλους κάτι καλύτερο. Η παιδεία αποτελεί θεμέλιο για την κοινωνία μας και το δικαίωμα όλων στην παιδεία είναι αναφαίρετο.
Ο Υπουργός επέλεξε να μην σπουδάσει, οφείλει, όμως, να παρέχει στα παιδιά μας το δικαίωμα στη δωρεάν δημόσια παιδεία και τη μόρφωση».
Ο κ. Τερζάκης στην απάντησή του σημείωσε τα εξής:
Λίγες μέρες πριν από την έναρξη του σχολικού έτους η Α/θμια εκπαίδευση σε όλη την Ελλάδα και ειδικότερα στην Κρήτη υποδέχεται τους αναπληρωτές δασκάλους και Νηπιαγωγούς στην Ειδική και Γενική Αγωγή .
Το στοίχημα της τριακονταετίας για τα σχολεία μας κερδήθηκε. Το παλιό πολιτικό σύστημα εκτέθηκε ανεπανόρθωτα γιατί δεν κατάφερε ποτέ, αν και διέθετε πολύ καλύτερα μέσα και ακόμα καλύτερες προϋποθέσεις, να ανοίξει τα σχολεία αξιοπρεπώς.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για πρώτη φορά διορίζει στην Κρήτη, τόσους δασκάλους και νηπιαγωγούς , όσους ακριβώς έχουμε ανάγκη και στην Ειδική και στη Γενική Αγωγή.
Ειδική Αγωγή δάσκαλοι-Νηπιαγωγοί 123 εκπαιδευτικοί.
Γενική Αγωγή Δάσκαλοι-Νηπιαγωγοί 753 εκπαιδευτικοί
Η κανονικότητα επιστρέφει στην Α/θμια ,όλα τα σχολεία όλα τα τμήματα τη Δευτέρα 12-09 θα υποδεχθούν τα παιδιά τους και από την Τρίτη ξεκινούν κανονικά τα μαθήματα. Όχι πια χαμένες ώρες εξαιτίας της έλλειψης δασκάλων και Νηπιαγωγών.
Το υπουργείο Παιδείας με όλες του τις περιφερειακές υπηρεσίες δούλεψε οργανωμένα και μεθοδικά για να υπάρξει το σημερινό αποτέλεσμα.
Δεν πανηγυρίζουμε είμαστε όμως πολύ ευχαριστημένοι γιατί οι επιλογές μας και οι αποφάσεις μας ενισχύουν την Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση και ταυτόχρονα αποδεικνύουν στην κοινωνία ότι το αυτονόητο είναι δεδομένο και όχι ζητούμενο .
Αναμένουμε να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του υπουργείου με τις προσλήψεις στη Δ/θμια ,στην παράλληλη στήριξη, στο ΕΒΠ και ΕΕΠ.
Αποδεικνύουμε στην πράξη και με τις θεσμικές αλλαγές που ισχύουν από φέτος, οι οποίες στηρίζουν και αλλάζουν το δημόσιο σχολείο σε μια πιο προοδευτική κατεύθυνση, αλλά και με τις έγκαιρες και απαραίτητες προσλήψεις ότι υποστηρίζουμε την εκπαίδευση η οποία αποτελεί πράγματι θεμέλιο για την κοινωνία και δικαίωμα όλων των παιδιών.