18.8 C
Chania
Friday, December 5, 2025

Στην τελική φάση ο σχεδιασμός για τη μείωση της διδακτέας ύλης σε δημοτικό και γυμνάσιο

Ημερομηνία:

Στην τελική φάση επεξεργασίας του σχεδίου για τον περιορισμό της διδακτέας ύλης, που θα εφαρμοστεί από την ερχόμενη σχολική χρονιά, βρίσκεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Σπύρος Δουκάκης, το σχέδιο του ΙΕΠ θα αφορά τη διδακτέα ύλη όλων των τάξεων του δημοτικού και του γυμνασίου και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο τελικό στάδιο των επανελέγχων, προτού γίνει η τελική εισήγηση προς την υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δουκάκης, ο περιορισμός της διδακτέας ύλης θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2025-26 και θα αφορά όλες τις τάξεις, από την Α’ δημοτικού έως και τη Γ’ γυμνασίου, ωστόσο δεν θα επηρεάσει όλα τα μαθήματα.

Από τον σχεδιασμό εξαιρούνται οι τάξεις του λυκείου, καθώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις γίνεται η χρήση της Τράπεζας Θεμάτων. Έτσι, η διδακτέα ύλη των λυκείων δεν θα αλλάξει.

«Σε κάποια μαθήματα δεν θα υπάρξουν αλλαγές», εξήγησε ο κ. Δουκάκης, «και σε όποια υπάρξουν, ο περιορισμός της ύλης θα φτάνει έως και το 30% της σημερινής ύλης».

Όπως επεσήμανε, δεν πρόκειται για μία απλή μείωση της διδακτέας ύλης, αλλά ένα σχέδιο που θα δίνει περισσότερη ελευθερία στον εκπαιδευτικό για να προχωρά σε πιο ουσιαστική διδασκαλία.

Σύμφωνα με το υπό επεξεργασία σχέδιο, προτείνεται η αναδιοργάνωση των μαθησιακών στόχων κάθε γνωστικού αντικειμένου σε δύο κατηγορίες:

– βασικοί – υποχρεωτικοί, που διασφαλίζουν τη θεμελιώδη γνώση και τις αναγκαίες δεξιότητες για όλους τους μαθητές, και

– πρόσθετοι – προαιρετικοί, που δίνουν στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να επιλέγει τι επιπλέον θα διδάξει και να προσαρμόζει τη διδασκαλία στα ενδιαφέροντα, το επίπεδο και τις ιδιαιτερότητες της τάξης του.

«Έτσι, εξασφαλίζεται πολύτιμος διδακτικός χρόνος, ενισχύεται η παιδαγωγική ευελιξία και ενδυναμώνεται ο ρόλος του, ώστε να υποστηρίζει μια πιο στοχευμένη και ουσιαστική διδασκαλία, με σεβασμό στον ρυθμό κάθε μαθητή και στις ανάγκες της σχολικής ομάδας», σχολίασε ο κ. Δουκάκης.

Σύμφωνα με το ΙΕΠ, το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για περισσότερο παιδαγωγικό χώρο και χρόνο είναι διαχρονικό, και με τον τρόπο αυτό απαντάται η ανάγκη αυτή των εκπαιδευτικών και παράλληλα, δίνεται ο χώρος και για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της ικανότητας σύνθεσης και της δημιουργικότητας των μαθητών.

Ταυτόχρονα, ο νέος σχεδιασμός της διδακτέας ύλης θα βρίσκεται σε αρμονία με εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών και του συστήματος του πολλαπλού βιβλίου, που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το 2026-27.

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ