ΠΡΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Κ. ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗ
Κυριε Υπουργέ, σας παρακαλούμε όπως μας επιτρέψετε να σας παραθέσουμε τις παρακάτω σκέψεις, προβληματισμούς και προτάσεις μας που έχουν άμεση σχέση με την οδική ασφάλεια.
ΜΕΡΟΣ 1
ΑΦΟΡΑ ΚΙΝΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Ως γνωστό τα τελευταία χρόνια έχουν τεθεί σε κυκλοφορία και ταξινομούνται από τις αρμόδιες Αρχές οχήματα τα οποία κινούνται:
Α. Με υγραέριο
Β. Με ηλεκτρικό ρεύμα (Υβριδικά)
Τα παραπάνω οχήματα που έχουν συνήθως υποστεί εξωεργαστηριακές μετατροπές προκειμένου να λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι είχαν αρχικώς σχεδιαστεί , παρουσιάζουν σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων σοβαρούς κινδύνους για τους επιβάτες του οχήματος, για τα στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας , ΕΛ.ΑΣ και 166, καθώς και για τους χρήστες του οδικού δικτύου που την συγκεκριμένη στιγμή βρίσκονται στο σημείο του ατυχήματος όπως θα σας καταθέσουμε παρακάτω.
Τα προαναφερόμενα οχήματα δεν υποχρεούνται μέχρι σήμερα να είναι εφοδιασμένα με ειδική πληροφοριακή πινακίδα-σήμα που να γνωστοποιεί στον κάθε αρμόδιο που επεμβαίνει στο τροχαίο ότι το όχημα αυτό:
Α. Διαθέτει δεξαμενή υγραερίου και σύστημα τροφοδοσίας για την κίνηση του με υγραέριο ώστε σε περίπτωση απεγκλωβισμού των επιβατών του με την χρήση οξυγόνου ή ηλεκτρικού ψαλιδιού κοπής να ληφθούν τα αναγκαία προς τούτο μέτρα ασφάλειας ώστε να αποφύγουμε τραγικές επί πλέον συνέπειες
Β. Διαθέτει σύστημα κίνησης με ηλεκτρισμό ισχύς μέχρι 10000Volt ( σε ανόρθωση) ώστε να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα ασφάλειας για την αποφυγή ατυχήματος σε κάθε αρμόδιο που επεμβαίνει στο τροχαίο .
Για την αντιμετώπιση των παραπάνω διαπιστώσεων προτείνετε όπως για τα προαναφερθέντας οχήματα των ειδικών αυτών κατηγοριών εγκριθεί όπως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Συγκοινωνιών ελέγχετε κατά την ταξινόμηση τους η ύπαρξη πληροφοριακής πινακίδας που να γνωστοποιεί το είδος του καυσίμου με το όποιο κινείτε το όχημα και την ύπαρξη ενδεχομένων κινδύνων
ΜΕΡΟΣ 2
ΑΦΟΡΑ ΚΙΝΗΣΗ ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ
Κύριε Υπουργέ, επιπροσθέτως σας αναφέρουμε ότι κατά την παρακολούθηση των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων με δίκυκλα μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες προκύπτει ότι οι περισσότεροι χρήστες δίτροχων οχημάτων στερούνται κράνους με τα τραγικά για τους ίδιους ,τις οικογένειες των και για τη χώρα μας αποτελέσματα.
.Για την αντιμετώπιση αυτού του σοβαρού προβλήματος σας παρακαλούμε όπως μας επιτρέψετε να σας προτείνουμε τα παρακάτω
Α. Με τη πώληση δίτροχου από αντιπροσωπείες-εμπόρους να χορηγούνται υποχρεωτικά δυο κράνη ο ακριβής τύπος κατασκευής των (εργοστάσιο)και η ημερομηνία λήξεως χρήσεως των να αναγράφονται υποχρεωτικά επί του τιμολογίου πώλησης.
Β. Με την πώληση μεταβίβαση του δίτροχου από ιδιώτη να υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση του πωλητού στην οποία να αναφέρεται ο τύπος των κρανών κ η αντίστοιχη ημερομηνία λήξεως τους.
Γ. Κατά την υποχρεωτική επιθεώρηση-Τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ)να ελέγχονται τα κράνη του δίτροχου και η ημερομηνία λήξεως και αν συμφωνεί με το τιμολόγιο πώλησης του πωλητού η εάν υπάρχει τιμολόγιο αγοράς μεταγενέστερης αγοράς
Στα χορηγούμενα από το ΚΤΕΟ πιστοποιητικά να αναγράφονται τα στοιχεία των κρανών που πρέπει να έχει το δίτροχο όπως και να ελέγχονται τα κράνη και να σημαίνονται ως κατάλληλα με ειδικό σήμα των ΚΤΕΟ. Με τον τρόπο αυτό τα κράνη πλέον θα είναι μόνιμα παρελκόμενα των δίτροχων όπως είναι οι ζώνες ασφαλείας για τα αυτοκίνητα και ο κάθε χρήστης οδηγός ή συνεπιβάτης δίτροχου θα φέρει το κράνος αυτό που αναφέρει το πιστοποιητικό ΚΤΕΟ και το οποίο πρέπει να ελέγχουν τα αστυνομικά όργανα. Προς τούτο σας προσθέτουμε ότι με την άνω πρόταση και εκτίμηση θα αναγκασθούν οι οδηγοί δίτροχων να εφοδιαστούν με κράνη κατάλληλα με τα οποία θα προστατεύσουν την σωματική τους ακεραιότητα.
Κράνη των οποίων έχει λήξει η ημερομηνία χρήσης καθώς και εντελώς ακατάλληλα και Κράνη δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται πλέον
Κύριε Υπουργέ η εφαρμογή των ανωτέρω προτάσεων μας ως εκτιμούμε θα συμβάλλει έστω και στο ελάχιστο στον μεγάλο αγώνα που καθημερινά δίνουμε όλοι μας με απώτερο σκοπό να γλιτώσει έστω και ένας συνάνθρωπος μας την ζωή του
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Σταύρος Πολέντας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ