Τη ενσωμάτωση ενός μεγάλου μέρους των Τελών Κυκλοφορίας με τα καύσιμα σχεδιάζει η κυβέρνηση, συνδέοντας έτσι και την κατανάλωση με τη συνολική ετήσια επιβάρυνση των κατόχων αυτοκινήτων.
«Όσο πιο πολλά χιλιόμετρα κάνεις τόσο περισσότερα Τέλη Κυκλοφορίας θα πληρώνεις». Αυτό είναι το σκεπτικό κάτω από το οποίο η κυβέρνηση ετοιμάζει το νέο πλαίσιο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας, θεωρώντας το ως πιο δίκαιο αφού, για πρώτη φορά, εισάγει ως παράμετρο τον βαθμό χρήσης του οχήματος, κάτι που οδηγεί σε μια χρέωση σχεδόν «χιλιομετρική».
Η «αρχιτεκτονική» της νέας χρέωσης θα στηρίζεται σε ένα αρχικά «μικρό» Τέλος το οποίο θα πληρώνουν όλα τα οχήματα και ανάλογα με την κατηγορία του κυβισμού τους και το υπόλοιπο θα ενσωματώνεται στην τιμή του καυσίμου, επιβαρύνοντας περισσότερο εκείνους που κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα κάθε χρόνο και «ωφελώντας» όσους το χρησιμοποιούν λιγότερο.
Στην αποκάλυψη αυτή προέβη ο ίδιος ο Τρύφων Αλεξιάδης και με δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ:
«Από αυτά που εξετάζουμε είναι να υπάρχει ένα μικρό αναλογικό τέλος για όλους και από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί είναι να συνδεθεί το τέλος κυκλοφορίας με τη βενζίνη, διότι άλλο πράγμα είναι αυτός ο οποίος έχει ένα μικρό αυτοκινητάκι και δεν έχει μεγάλη κατανάλωση και άλλο πράγμα ο άλλος ο οποίος έχει πολύ μεγάλη κατανάλωση», είπε συγκεκριμένα.
Παράλληλα, και σύμφωνα πάντα με τον αναπλ. Υπ. Οικονομικών, «εξετάζεται το ενδεχόμενο να τοποθετηθεί σε όλα τα αυτοκίνητα ειδική σήμανση με την οποία να μπορεί να ελέγχεται αν έχουν πληρωθεί Τέλη Κυκλοφορίας, αν είναι ασφαλισμένα κ.λπ.