13.8 C
Chania
Wednesday, December 25, 2024

Τι είναι το “κλειστό σύστημα διοδίων” με το οποίο θα λειτουργεί ο νέος ΒΟΑΚ;

Ημερομηνία:

Το 2023 αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για τον νέο ΒΟΑΚ με προϋπολογισμο περίπου 1,5 δις ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου, η οποία ανέρχεται σε 800 εκατομμύρια ευρώ, από το Ταμείο Ανάκαμψης. Επιπλέον, το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τα ίδια κεφάλαια του παραχωρησιούχου, όπως προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης, καθώς και ένα σκέλος θα προέλθει από δανειοδότηση που θα πάρει ο ιδιώτης. Βασική πηγή χρηματοδότησης θα είναι και τα διόδια.

Αυτά είπε ο Υφυπουργος Μεταφορών και βουλευτής Ρεθύμνου της Νέας Δημοκρατιας κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης σε συνέντευξή του στο rethemnosnews.gr  και στον δημοσιογράφο Μανούσο Κλάδο για να σταθεί μετά στο πώς θα λειτουργούν τα διόδια.

Όπως ειπε, επιλέχθηκε το μοντελο του κλειστού συστηματος διοδίων το οποίο θεωρείται πιο δίκαιο για τον χρήστη του οδικού δικτύου.

Απάντησε σε σχετικη ερώτηση τα εξής:

Οι σταθμοί των διοδίων αποτελούν ένα από τα κριτήρια του χρηματοοικονομικού μοντέλου και σε αυτό το πλαίσιο, σαφώς υπάρχει ένα γενικό πλάνο και έχουν γίνει ορισμένες παραδοχές σχετικά με τον αριθμό και τη θέση τους.

Όμως, δεν βρισκόμαστε ακόμη στη φάση που μπορεί να προσδιορισθεί με απόλυτη ακρίβεια ο αριθμός των σταθμών, όπως και η χωροθέτηση των σταθμών διοδίων.

Η καινοτομία θα είναι ότι θα έχουμε ένα κλειστό σύστημα διοδίων που σημαίνει ότι ο χρήστης θα πληρώνει όση διαδρομή διανύει και θα υπάρχουν πλευρικοί σταθμοί κατά την είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο. Άρα στον ΒΟΑΚ θα λειτουργήσει ένα πιο αναλογικό και δίκαιο σύστημα διοδίων.

Τι είναι το Κλειστό Σύστημα Διοδίων

Όπως αναφέρει η πολιτική μηχανικός Σοφία Μπούκη, στο κλειστό σύστημα διοδίων υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι όσον αφορά τη μέθοδο συλλογής των τελών:

1. το κλειστό σύστημα εισιτηρίου και

2. το κλειστό σύστημα μετρητών.

Το κλειστό σύστημα εισιτηρίου διαθέτει πύλες εισόδου και πύλες εξόδου και καλύπτει όλους τους χρήστες και τα έσοδα του συστήματος. Σε κάθε κόμβο εγκαθίστανται Σταθμοί Διοδίων προλαμβάνοντας την παρέκκλιση των χρηστών από τον οδικό άξονα. Στο σύστημα αυτό τη στιγμή που ο χρήστης εισέρχεται εντός του, λαμβάνει ένα εισιτήριο.

Κατά την έξοδο του δίνει το εισιτήριο αυτό στον εισπράκτορα των διοδίων και χρεώνεται ένα συγκεκριμένο ποσό που εξαρτάται από την κατηγορία του οχήματος του και την διανυόμενη απόσταση εντός του συστήματος.

Οι δείκτες χρέωσης του συστήματος διαφοροποιούνται ανάλογα με τον χρόνο που ο χρήστης κινήθηκε σ’ αυτό. Οι χρήστες, με τον τρόπο αυτόν, πληρώνουν τέλη ευθέως ανάλογα με την απόσταση που διένυσαν στο σύστημα.

Το κλειστό σύστημα μετρητών είναι παρόμοιο με το προηγούμενο, με τη μόνη διαφορά ότι το τέλος του διοδίου πληρώνεται με μετρητά κατά την είσοδο ή/και έξοδο καθώς και σε μετωπικά διόδια που έχουν εγκατασταθεί σε στρατηγικές θέσεις στο σύστημα. Το διόδιο που επιβάλλεται στους χρήστες βασίζεται, επίσης, στην κατηγορία του οχήματος και την διανυόμενη απόσταση εντός του συστήματος. Αυτό το σύστημα διοδίων εφαρμόζεται κατά κύριο λόγο σε γέφυρες, σήραγγες και κύριες αστικές αρτηρίες και γενικότερα, σε περιπτώσεις όπου η κυκλοφοριακή ροή των εισερχόμενων ή εξερχόμενων του συστήματος οχημάτων είναι πολύ μικρότερη απ’ αυτήν του ανοιχτού συστήματος, ώστε να μην υπάρχουν επιδράσεις που εμφανίζονται μόνο κάτω από συνθήκες υψηλής συμφόρησης.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

32 επιζώντες από τους 67 επιβαίνοντες από το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν

Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα...

Από όλους εμάς στον “Αγώνα της Κρήτης”, ευχές από καρδιάς για Καλά Χριστούγεννα!

Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε...

Χριστούγεννα στην Κρήτη με απρόβλεπτη χιονόπτωση

Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε...