Στην Κρήτη θα βρεθεί στα μέσα Ιουνίου ο πρωθυπουργός της Κίνας Λι Κεκιάνγκ, ο οποίος επισκέπτεται την Ελλάδα στις 18 Ιουνίου. Τις τελευταίες ημέρες κλιμάκιο της κινεζικής πρεσβείας ήταν στην Κρήτη προκειμένου να προετοιμάσει την επίσκεψη την οποία ορισμένοι συνδέουν με το ενδιαφέρον για συμμετοχή στον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ο οποίος προωθείται με σύμβαση παραχώρησης, καθώς και άλλους τομείς, όπως ο τουρισμός και η παραθεριστική κατοικία.
Η Ελλάδα επιχειρεί, με πενιχρά αποτελέσματα μέχρι σήμερα, να προσελκύσει ιδιώτες αγοραστές ακινήτων από το εξωτερικό μέσω του προγράμματος χορήγησης πενταετούς άδειας παραμονής, στην περίπτωση που η επένδυση ξεπερνά τα 250.000 ευρώ.
Συνάντηση με Σαμαρά
Προ εβδομάδων είχε υπάρξει συνάντηση ανώτατων στελεχών της ChinaStateConstructionEngineeringCorporation, της μεγαλύτερης κατασκευαστικής εταιρίας του κόσμου, με τον κ. Σαμαρά για το συγκεκριμένο θέμα. Χθες μάλιστα έγινε γνωστό ότι ο κινεζικός κολοσσός σχεδιάζει να αντλήσει περί τα 4 δισ. ευρώ μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης για να χρηματοδοτήσει επενδυτικά σχέδια ανά τον κόσμο. Υπενθυμίζεται ότι δύο άλλοι κινεζικοί όμιλοι, η ShenzenAirport και η FriedmannPacificAssetManagement, είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το ποσοστό του Δημοσίου στην Αερολιμήν Αθηνών που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», σχέδιο το οποίο δεν ευδοκίμησε.
Το ενδιαφέρον των Κινέζων δεν περιορίζεται στο Καστέλι και στον ΟΛΠ (η Cosco είναι μεταξύ των επτά ενδιαφερομένων για το πλειοψηφικό πακέτο του οργανισμού), αλλά επεκτείνεται στους τομείς των σιδηροδρόμων και των μεγάλων αναπτύξεων (η κινεζική Fosun συμμετέχει στο επενδυτικό σχήμα που κατέθεσε τη μοναδική προσφορά για το Ελληνικό). Ειδικά για τον ΟΛΠ οι Κινέζοι υποστηρίζουν ότι θα προχωρήσουν στην περαιτέρω αναβάθμιση του λιμανιού ως διαμετακομιστικού κόμβου, ενώ υπόσχονται και εκατομμύρια ευρώ νέων επενδύσεων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Στο πακέτο του ΟΛΠ η κινεζική πλευρά επιχειρεί να εντάξει και την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Θεωρούν ότι ο Πειραιάς χάνει πόντους εξαιτίας των γνωστών αδυναμιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Προς το παρόν αναζητείται φόρμουλα συνεργασίας με βάση σχετική πρόταση που είχαν υποβάλει προ διμήνου Κινέζοι αξιωματούχοι που είχαν επισκεφτεί την Ελλάδα. Κάποιοι στην κυβέρνηση θεωρούν ότι η συνεργασία με την κινεζική πλευρά μπορεί να γίνει μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
dimokratianews.gr