20.8 C
Chania
Saturday, November 2, 2024

Τι πραγματικά ισχύει με τη διακοπή εργασιών της ΑΚΤΩΡ του Μπόμπολα στο αεροδρόμιο Χανίων

Ημερομηνία:

Όλα τα έργα είναι… πίσω. Οδικοί άξονες, σιδηροδρομικά και λιμενικά έργα. Ωστόσο, εκτός χρονοδιαγράμματος είναι και οι εργασίες στα αεροδρόμια Χανίων και Θεσσαλονίκης.

Που οφείλονται οι καθυστερήσεις; Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη Βουλή, ο αν. υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, «η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εδώ και χρόνια, έπρεπε να είχε αποδώσει 70 εκατομμύρια σε αυτά τα έργα.

Ωστόσο, η ΥΠΑ το… ξέχασε. Ούτε ένα ευρώ δεν είχε δώσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Και βέβαια, για να ξεβαλτώσουν αυτά τα έργα και για να μην μεταφερθούν στο νέο ΕΣΠΑ, η ΥΠΑ υποχρεώθηκε να δώσει κάποια χρήματα, μέσα σε αυτή τη συγκυρία».

Το αεροδρόμιο Χανιών επιδοτείται για να… ιδιωτικοποιηθεί

Αντίστοιχα, τα έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Χανίων, με προϋπολογισμό 110 εκατομμυρίων, που υπογράφτηκαν στις 16/6/2013, θα πρέπει να ολοκληρωθούν στις 17/12/2015.

Η επέκταση του αεροδρομίου των Χανίων «Γιάννης Δασκαλογιάννης», δημοπρατήθηκε τον Απρίλιο του 2012 με προϋπολογισμό 110 εκατ. ευρώ. Στο τεχνικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται:

α. Επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου, αεροσταθμού κατά 18.000 τ.μ. (από 13.325 τ.μ. σήμερα στα 31.572 τ.μ.).

β. Διαμόρφωση και αναδιαμόρφωση του συνολικού περιβάλλοντος χώρου.

γ. Κατασκευή νέου κτιρίου πύργου ελέγχου, συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ.

δ. Κατασκευή νέου κτιρίου αμαξοστασίου, συνολικής επιφάνειας 2.600 τ.μ.

ε. Κατασκευή νέου κτιρίου φύλαξης απορριμμάτων 484 τ.μ.

Ωστόσο, έχουν ολοκληρωθεί μόλις σε ποσοστό 35% και… τελειώνει το ΕΣΠΑ, με ορατό τον κίνδυνο μεταφοράς κονδυλίων από το ΠΔΕ.

Να σημειώσουμε ότι μία από τις καίριες ενστάσεις που προβάλλει η ελληνική πλευρά ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων σε σχέση ειδικά με το αεροδρόμιο Χανίων είναι ότι γίνονται πολύ σημαντικά έργα για την αναβάθμισή του από χρήματα του ΕΣΠΑ.

Δηλαδή, η γερμανική εταιρεία Fraport θα πάρει με μηδέν κόστος ένα πλήρες εξοπλισμένο και ανανεωμένο αεροδρόμιο το οποίο είναι το πιο αποδοτικό στην κατηγορία του στην Ευρώπη.

Υπό αυτό το πρίσμα, οι οφειλές προς την ΑΚΤΩΡ Α.Ε. και η κατάθεση αίτησης διακοπής των εργασιών για οφειλές 2 εκ. ευρώ είναι απλά ένα από τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργο. Χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχουν και άλλα ανείσπρακτα χρέη του δημοσίου που φτάνουν τα 4 εκ. ευρώ..

Μάλιστα, όπως σημειώνουν γνώστες του θέματος, ακόμα και αν πληρωθούν άμεσα τα 2 εκ. ευρώ είναι πιθανό να δημιουργηθεί νέα εμπλοκή για την εξόφληση και του υπόλοιπου ποσού και να μην επανεκκινήσουν οι εργασίες.

Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ» είναι συμφερόντων Ομίλου Μπόμπολα το έργο «επέκταση αεροσταθμού, λοιπές βοηθητικές εγκαταστάσεις και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου στον Αερολιμένα Χανίων «Ι.Δασκαλογιάννης», προϋπολογισμού 110.085.000 ευρώ.

Με πληροφορίες από metaforespress.gr

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ