Όλα τα έργα είναι… πίσω. Οδικοί άξονες, σιδηροδρομικά και λιμενικά έργα. Ωστόσο, εκτός χρονοδιαγράμματος είναι και οι εργασίες στα αεροδρόμια Χανίων και Θεσσαλονίκης.
Που οφείλονται οι καθυστερήσεις; Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη Βουλή, ο αν. υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, «η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εδώ και χρόνια, έπρεπε να είχε αποδώσει 70 εκατομμύρια σε αυτά τα έργα.
Ωστόσο, η ΥΠΑ το… ξέχασε. Ούτε ένα ευρώ δεν είχε δώσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Και βέβαια, για να ξεβαλτώσουν αυτά τα έργα και για να μην μεταφερθούν στο νέο ΕΣΠΑ, η ΥΠΑ υποχρεώθηκε να δώσει κάποια χρήματα, μέσα σε αυτή τη συγκυρία».
Το αεροδρόμιο Χανιών επιδοτείται για να… ιδιωτικοποιηθεί
Αντίστοιχα, τα έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Χανίων, με προϋπολογισμό 110 εκατομμυρίων, που υπογράφτηκαν στις 16/6/2013, θα πρέπει να ολοκληρωθούν στις 17/12/2015.
Η επέκταση του αεροδρομίου των Χανίων «Γιάννης Δασκαλογιάννης», δημοπρατήθηκε τον Απρίλιο του 2012 με προϋπολογισμό 110 εκατ. ευρώ. Στο τεχνικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται:
α. Επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου, αεροσταθμού κατά 18.000 τ.μ. (από 13.325 τ.μ. σήμερα στα 31.572 τ.μ.).
β. Διαμόρφωση και αναδιαμόρφωση του συνολικού περιβάλλοντος χώρου.
γ. Κατασκευή νέου κτιρίου πύργου ελέγχου, συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ.
δ. Κατασκευή νέου κτιρίου αμαξοστασίου, συνολικής επιφάνειας 2.600 τ.μ.
ε. Κατασκευή νέου κτιρίου φύλαξης απορριμμάτων 484 τ.μ.
Ωστόσο, έχουν ολοκληρωθεί μόλις σε ποσοστό 35% και… τελειώνει το ΕΣΠΑ, με ορατό τον κίνδυνο μεταφοράς κονδυλίων από το ΠΔΕ.
Να σημειώσουμε ότι μία από τις καίριες ενστάσεις που προβάλλει η ελληνική πλευρά ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων σε σχέση ειδικά με το αεροδρόμιο Χανίων είναι ότι γίνονται πολύ σημαντικά έργα για την αναβάθμισή του από χρήματα του ΕΣΠΑ.
Δηλαδή, η γερμανική εταιρεία Fraport θα πάρει με μηδέν κόστος ένα πλήρες εξοπλισμένο και ανανεωμένο αεροδρόμιο το οποίο είναι το πιο αποδοτικό στην κατηγορία του στην Ευρώπη.
Υπό αυτό το πρίσμα, οι οφειλές προς την ΑΚΤΩΡ Α.Ε. και η κατάθεση αίτησης διακοπής των εργασιών για οφειλές 2 εκ. ευρώ είναι απλά ένα από τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργο. Χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχουν και άλλα ανείσπρακτα χρέη του δημοσίου που φτάνουν τα 4 εκ. ευρώ..
Μάλιστα, όπως σημειώνουν γνώστες του θέματος, ακόμα και αν πληρωθούν άμεσα τα 2 εκ. ευρώ είναι πιθανό να δημιουργηθεί νέα εμπλοκή για την εξόφληση και του υπόλοιπου ποσού και να μην επανεκκινήσουν οι εργασίες.
Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ» είναι συμφερόντων Ομίλου Μπόμπολα το έργο «επέκταση αεροσταθμού, λοιπές βοηθητικές εγκαταστάσεις και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου στον Αερολιμένα Χανίων «Ι.Δασκαλογιάννης», προϋπολογισμού 110.085.000 ευρώ.
Με πληροφορίες από metaforespress.gr