Αυτή είναι η απλή αλήθεια.
Γιατί δε θα λειτουργήσει και για τις μικρές; Μα γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων δεν έχουν eshop. Και βεβαίως, δίνεται η δυνατότητα της τηλεφωνικής παραγγελίας, όμως ποιος καταναλωτής αγοράζει ρούχο δίχως να το δει πρώτα, έστω και ως εικόνα στον υπολογιστή του;
Οργανωμένα καταστήματα eshop έχουν συνήθως μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις και βεβαίως πολυεθνικές. Και βεβαίως, και στο ζήτημα της πληρωμής, εφόσον δεν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής για τα μικρά καταστήματα υπάρχει ζήτημα. Γιατί αν τελικώς ο πελάτης επιλέξει ρούχο τηλεφωνικά και διχως να το δει το ρούχο, στο ζήτημα της πληρωμής, από τη στιγμή που δεν επιτρέπεται η είσοδος του στο κατάστημα, θα πρέπει να τοποθετηθούν μηχανήματα πληρωμής έξω από τα καταστήματα, κάτι για το οποίο θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες οι μικρές επιχειρήσεις για την τοποθέτησή τους, αν έχουν τη δυνατότητα.
Βεβαίως, το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο μεγάλο γιατί οι επιχειρηματίες θεωρώντας βέβαιο το άνοιγμα των καταστημάτων τους για την εορταστική περίοδο προχώρησαν σε σημαντικές επενδύσεις και αγορές που έχουν σημαντικό κόστος το οποίο δίχως την προσδοκώμενη εμπορική κίνηση δε θα μπορέσουν με τίποτα να καλύψουν.
Ευνοημένοι από ολη αυτή την κατάσταση θα βγουν πάλι οι ισχυροί οι οποίοι θα καρπωθούν το μεγαλύτερο μερίδιο της όποιας κίνησης υπάρξει αφού οι μικροί θέτονται ουσιαστικά εκτός (εμπορικού) παιχνιδιού.