19.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

Το Αιγαίο κράτησε τις εταιρείες «στον αφρό» – Επιδόσεις που παραπέμπουν σε εποχές προ κρίσης για την ΑΝΕΚ

Ημερομηνία:

Επιβραβεύτηκε η επιλογή των ακτοπλοϊκών εταιρειών να ενισχύσουν τις θέσεις τους στις γραμμές εσωτερικού. Μεγάλη αύξηση λειτουργικών κερδών σε επίπεδα προ κρίσης. Ποια εργαλεία χρησιμοποίησαν οι εταιρείες.

Η αναδίπλωση των εταιρειών στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας, η μείωση δρομολογίων και η αναδιάταξη του στόλου, η μείωση των τιμών στα καύσιμα και η ενίσχυση της παρουσίας των εταιρειών στα δρομολόγια του Αιγαίου επέτρεψαν στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να πετύχουν σημαντική βελτίωση των μεγεθών τους στο α’ εξάμηνο, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώθηκε στη χώρα εξαιτίας των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με τους εταίρους-δανειστές .

• Ο όμιλος Attica Group (Blue Star Ferries, Superfast Ferries) κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών 4,5% καθώς εμφάνισε πωλήσεις 108,87 εκατ. ευρώ έναντι 104,23 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2014. Ο όμιλος, μάλιστα, πέτυχε επιδόσεις της προ μνημονίων περιόδου με βάση τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Έτσι, κατέγραψε λειτουργικά κέρδη 19,03 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,20 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Στα αποτελέσματα μετά από φόρους, αντίστοιχα, κατέγραψε σημαντική μείωση ζημιών από 21,07 εκατ. ευρώ στο α΄εξάμηνο πέρυσι σε 5,84 εκατ. ευρώ φέτος.

Η εταιρεία προχώρησε σε αναδιάταξη του στόλου της, μειώνοντας την παρουσία της στις γραμμές της Αδριατικής με παράλληλη ενίσχυση της θέσης της στις γραμμές εσωτερικού. Στο α΄εξάμηνο τα δώδεκα πλοία του ομίλου μετέφεραν συνολικά 1,53 εκατ. επιβάτες, (1,48 εκατ. Στο εξάμηνο πέρυσι), 180,80 χιλ. Ι.Χ. έναντι 175,85 χιλ. την αντίστοιχη περίοδο του 2014 και 131,63 χιλ. φορτηγά έναντι 125,92 χιλ. το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Στις γραμμές της Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι) ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε με τρία πλοία Superfast (ένα λιγότερο σε σύγκριση με πέρυσι) σε κοινοπραξία με τηνΑΝΕΚ ΑΝΕΚ 0,00% καταγράφοντας μείωση μεταφορικού έργου κατά 20,4% στους επιβάτες, 23,5% στα Ι.Χ. και 3,5% στα φορτηγά.

Η αύξηση των μεγεθών του ομίλου, ωστόσο, επιτεύχθηκε από την επιλογή της να ενισχύσει τη θέση της στις γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας. Εκεί όπου, παρότι πραγματοποίησε 1,6% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2014 κατάφερε να καταγράψει αύξηση 6,8% στους επιβάτες, 9,2% στα Ι.Χ και 9,8% στα φορτηγά. Στις γραμμές εσωτερικού ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε με εννέα πλοία ( ένα λιγότερο από πέρυσι μέχρι τον Απρίλιο) ενώ λειτούργησε σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ 0,00% στις γραμμές της Κρήτης.

• Οι Μινωικές Γραμμές κατέγραψαν εξίσου εντυπωσιακές επιδόσεις καθώς εμφάνισαν ενοποιημένο κύκλο εργασιών 78,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά € 5,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2014. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 15,2 εκατ. ευρώ,παρουσιάζοντας αύξηση 9,2 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 5,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 4,3 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η εταιρεία ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση της στη Βόρεια Αδριατική (πάτρα-Ηγουμενίσα-Ανκόνα-Τεργέστη) αποσπώντας υψηλά μερίδια αγοράς. Στη συγκεκριμένη γραμμή η εταιρεία διακίνησε συνολικά 148 χιλ. επιβάτες, 33 χιλ. Ι.Χ και 41 χιλ. φορτηγά. Με βάση αυτά τα μεγέθη η εταιρεία απέσπασε μερίδιο αγοράς 58,3% στους επιβάτες, 55% στα Ι.Χ και 58,1% στα φορτηγά.

Η εταιρεία διατηρεί την ηγετική της θέση στη γραμμή φιλέτο Πειραιάς-Ηράκλειο όπου κατά το α΄εξάμηνο διακίνησε 308 χιλ. επιβάτες (μερίδιο αγοράς 66%), 32 χιλ. Ι.Χ (μερίδιο 61%) και 29 χιλ. φορτηγά (μερίδιο 44,9%).

• Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης (ΑΝΕΚ) κατάφερε να πετύχει επιδόσεις που παραπέμπουν σε εποχές προ κρίσης (2007-2008). Ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές της Αδριατικής, της Κρήτης, των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων πραγματοποιώντας συνολικά 12% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2014. Η συρρίκνωση των δρομολογίων οδήγησε σε μείωση του κύκλου εργασιών του ομίλου από 69,2 εκατ. ευρώ στο α΄ εξάμηνο του 2014 σε 62,9 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα φέτος.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, ο περιορισμός των δρομολογίων μεταφράστηκε σε σημαντική βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων του ομίλου (EBITDA) τα οποία διαμορφώθηκαν σε 1,1 εκατ. ευρώ έναντι 5 εκατ. ευρώ ζημιών το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων ο όμιλος πέτυχε να μειώσει τις συνολικές ζημιές του από 21,2 εκατ. στο α’ εξάμηνο του 2014 σε 13,1 εκατ. ευρώ στο πρώτο μισό της φετινής χρονιάς.

euro2day.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Ρωσία θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των «ασταμάτητων» βαλλιστικών πυραύλων Oreshnik

Τρόμος στον πλανήτη επικρατεί μετά την κλιμάκωση στον ρωσοουκρανικό...

Η «επιστροφή» του ΠΑΣΟΚ

Του Αργύρη Αργυριάδη Δικηγόρου Εδώ και λίγες ημέρες το ΠΑΣΟΚ αποτελεί...