7.8 C
Chania
Wednesday, December 25, 2024

“Το κατεστραμμένο δωμάτιο”: 6 ακόμα παραστάσεις κατ’ απαίτηση του κοινού!

Ημερομηνία:

Είπαν για την παράσταση:

Την παρακολουθούσα δίχως ανάσα, όπως και οι άλλοι συν-θεατές μου άλλωστε…

Βαγγέλης Κακατσάκης, Χανιώτικα Νέα, 23/2/2018

Όμορφο, αληθινό θέατρο που τόσο έχουμε ανάγκη και που τόσο μας λείπει σήμερα.

Ειρηναίος Μαράκης, Αγώνας της Κρήτης, 16/2/2018

Μας έχει συνηθίσει ο Μιχάλης Βιρβιδάκης, πολλά χρόνια τώρα, σε θεατρικές παραστάσεις που πάντα έχουν… πολλά και ενδιαφέροντα να μας πουν. Τις μέρες αυτές το θέατρο «Κυδωνία» παρουσιάζει μια πραγματικά ανατρεπτική παράσταση, τόσο για το περιεχόμενό της όσο και για τη σκηνοθετική πρωτοτυπία της. «Το κατεστραμμένο δωμάτιο» -που είναι το δικό μας δωμάτιο, ο τόπος και ο κόσμος μας- είναι μια καταγγελία, μια εύληπτη πλην εκκωφαντική κραυγή διαμαρτυρίας, ένα κάλεσμα, τουλάχιστον αφύπνισης, σ’ όλους εμάς τους απαθείς θεατές και συνηθέστατα συνδημιουργούς των όσων ακραίων συμβαίνουν στις μέρες μας.

Απόσπασμα από επιστολή του συγγραφέα και ιδρυτή των ιστορικών εκδόσεων «Γνώση» κ. Μανώλη Μπουζάκη.

H Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ, μετά την αδιαμφισβήτητη καλλιτεχνική επιτυχία που σημείωσαν οι προγραμματισμένες παραστάσεις του θεατρικού έργου του Σκωτσέζου συγγραφέα και σκηνοθέτη Μάθιου Λέντον «Το κατεστραμμένο δωμάτιο», σε σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη, ανακοινώνει σήμερα 6 ακόμα τελευταίες παραστάσεις από την Παρασκευή 2 έως και την Κυριακή 11 Μαρτίου. Το έργο θα παρουσιάζεται κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 9.30 μμ και τις Κυριακές απογευματινή στις 8.00 μμ. Εισιτήρια 15 ευρώ και 10 ευρώ φοιτητικό.

Τον Οκτώβριο ο θίασος θα ταξιδέψει στην Αθήνα καλεσμένος από το θέατρο της οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής όπου θα παρουσιάσει το έργο για 5 παραστάσεις από τις 10 έως τις 14/10. Επίσης η Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ ανακοινώνει ακόμα μία παραγωγή που θα παρουσιαστεί στον Αίθριο Χώρο του θεάτρου Κυδωνία από την άνοιξη και μετά. Πρόκειται για θεατρικό έργο, το τρίτο στη σειρά, που μαζί με το Λαμπεντούζα (2015) και το Κατεστραμμένο Δωμάτιο (2018) συμπληρώνει τον κύκλο μιας τριλογίας που διερευνά τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή της Μεσογείου και της εγγύς Ανατολής αποκαλύπτοντας πτυχές από τις δραματικότερες στιγμές της σύγχρονης Ιστορίας. Ένας συναρπαστικός θεατρικός μονόλογος που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θα ερμηνεύσει η εξαίρετη Χανιώτισσα ηθοποιός, Κατερίνα Μαντίλ, σε μετάφραση Δημήτρη Κιούση και σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη. Οι πρόβες έχουν ήδη αρχίσει! Για τον τίτλο του έργου και τον συγγραφέα θα μιλήσουμε από εδώ λίγο αργότερα…

Το κατεστραμμένο δωμάτιο, 6 ακόμα τελευταίες παραστάσεις στα Χανιά:

Παρασκευή 2 Μαρτίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Σάββατο 3 Μαρτίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Κυριακή 4 Μαρτίου, (απογευματινή) ώρα έναρξης 8.00 μμ.
Παρασκευή 9 Μαρτίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Σάββατο 10 Μαρτίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Κυριακή 11 Μαρτίου, (απογευματινή) ώρα έναρξης 8.00 μμ.

Συντελεστές:

«Το κατεστραμμένο δωμάτιο» ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στις 19 Ιανουαρίου 2018, στο θέατρο Κυδωνία στα Χανιά, σε μετάφραση Δημήτρη Κιούση, σκηνοθεσία και αισθητική της παράστασης Μιχάλη Βιρβιδάκη, σύνθεση ήχων Δημήτρη Ιατρόπουλου, παραγωγή εικόνας Πάρη Χαμουρίκου, φωτισμούς και διαχείριση εικόνας και ήχου Γαλάτειας Σαραντάκου, ενώ παίζουν επί σκηνής οι ηθοποιοί: Ντία Κοσκινά, Στελλίνα Ιωαννίδου, Μιχάλης Βιρβιδάκης, Πάρης Χαμουρίκος και Εμμανουήλ Στεφανουδάκης, ο οποίος εκτελεί χρέη και βοηθού σκηνοθέτη.

Η παράσταση συνοδεύεται από πρόγραμμα – βιβλίο με τη μετάφραση του έργου, την διανομή, σημείωμα του Matthew Lenton, καλλιτεχνικού διευθυντή των Vanishing Point, ειδικά για την παράσταση των Χανίων, εισαγωγικά και πληροφοριακά σχετικά με το έργο κείμενα και φωτογραφίες από την παράσταση.

ΤΟ ΕΡΓΟ:

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό, γεμάτο έμπνευση και όραμα κείμενο-παράσταση που ο Λέντον έγραψε και σκηνοθέτησε με τη συνεργασία της γνωστής ανά τον κόσμο ομάδας του, Vanishing Point, και το οποίο παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα σε πολλές χώρες του κόσμου με τεράστια επιτυχία. Το έργο, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, διερευνά με ποιητικό τρόπο τη σχέση του σημερινού ανθρώπου με τις καταιγιστικές εξελίξεις στον κόσμο, καθώς, σήμερα, οι εικόνες όλων των επί μέρους συμβάντων ξεπηδούν σχεδόν αυτοστιγμεί μπροστά στα μάτια του μέσω της οθόνης του τηλεφώνου, του λάπτοπ ή της τηλεόρασής του. Υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης στις εξελίξεις αυτές ή η θέση του ανθρώπου στις μέρες μας περιορίζεται σε μια παθητική αυτάρεσκη κατανάλωση εικόνων, που αποχαυνώνουν τη θέλησή του κι αποκοιμίζουν τη σκέψη του; Το έργο αναλύει την ηθική διάσταση του τι βλέπουμε, και του πώς αντιμετωπίζουμε και συζητάμε για τον κόσμο που παρατηρούμε από το παράθυρό μας. Επανεξετάζει τα προνόμια του δυτικού κόσμου και επισημαίνει τους κινδύνους που τα απειλούν.

Η ΚΡΙΤΙΚΗ:

Ο θεατρικός κριτικός της Guardian, Mark Fisher, θέλοντας να περιγράψει το θαρραλέο αυτό κείμενο έγραψε στις 28/2/2016 : «Σίγουρα αυτή τη συζήτηση την έχετε κάνει και εσείς. Θα είχε αρχίσει σαν μια αθώα κουβεντούλα μεταξύ φίλων. Και κάποια στιγμή κάποιος θα αναφέρθηκε στο Facebook κι από κει και μετά θα αρχίσατε να μιλάτε για όλα εκείνα τα βίντεο που έχουν γίνει viral στις μέρες μας, για εικόνες από καταστροφικά και ακραία φαινόμενα, εικόνες που θα προτιμούσατε να μην τις είχατε δει ποτέ. Και χωρίς καλά καλά να το αντιληφθείτε – έχοντας κατεβάσει και κάνα δυο ποτηράκια αλκοόλ – αρχίζετε να επιτίθεστε λεκτικά ο ένας στον άλλον για το θέμα των προσφύγων, τις εκτελέσεις του ISIS, και τα νεκρά παιδιά στις ακρογιαλιές του κόσμου. Αυτή είναι η φόρμα ενός συναρπαστικά καινούργιου έργου «Το κατεστραμμένο δωμάτιο», που μας ταξιδεύει από την ατμόσφαιρα μιας κουβεντούλας μεταξύ τυρού και αχλαδίου σε ένα όραμα βιβλικού κατακλυσμού που πλησιάζει ανησυχητικά γρήγορα…»

Ενώ ο Matt Trueman, κριτικός στο θεατρικό περιοδικό What’s On Stage, έγραψε στις 29 Απριλίου 2016 : «Η παράσταση καθορίζει με ακρίβεια τα όρια της συνενοχής, την περιπλοκότητα και τις αντιφάσεις της σύγχρονης ζωής, της τόσο πολιορκημένης από τα μίντια, όπου η επίγνωση είναι αναπόφευκτη, η άγνοια είναι σκόπιμη και η αδράνεια είναι – ή τουλάχιστον φαίνεται να είναι – ασυγχώρητη».

Και η Irina Glinski στο The wee REVIEW την 1η Μαρτίου 2016: «Πρόκειται για ένα τολμηρό και θαρραλέο πείραμα, που δεν φοβάται να αντιμετωπίσει τα ρίσκα που παίρνει και να θέσει τεράστια ηθικά ερωτήματα χωρίς να πτοείται από την απουσία εύκολων απαντήσεων. Ένα ηλεκτρισμένο εγχείρημα, μεγάλου βεληνεκούς– πηγαίνετε να το δείτε».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ:

Η ομάδα Vanishing Point, υπό την καθοδήγηση του συγγραφέα και σκηνοθέτη Matthew Lenton, είναι ένας από τους πιο σημαντικούς θεατρικούς οργανισμούς της Σκωτίας. Το σχήμα αναγνωρισμένο σήμερα διεθνώς έχει αποσπάσει σημαντικούς επαίνους για την ξεχωριστή, πρωτοπόρα και οραματική δουλειά του. Η Εταιρεία ιδρύθηκε το 1999 και έχει καθιερώσει τη διεθνή της φήμη δημιουργώντας ριψοκίνδυνες και θαρραλέες παραγωγές, που διαθέτουν βάθος σκέψης, προχωρημένη αισθητική, και χιούμορ. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται πάντα η σύγχρονη κοινωνία την οποία παρατηρούν μέσα από ένα πρίσμα αφαιρετικότητας, εικονογράφησης και σκηνικού λόγου, πλάθοντας κόσμους που μοιάζουν με τον δικό μας, αλλά περιέχουν μαγεία και μερικές φορές σουρεαλιστική αισθητική. Οι παραστάσεις τους χρησιμοποιώντας πάντα πολυμέσα επί σκηνής διαπνέονται από ποιητικό οραματισμό και παραμένουν επί μακρόν στη μνήμη αυτών που τις βλέπουν. Η δουλειά τους έχει παρουσιαστεί σε πάνω από 20 χώρες, σε διεθνή φεστιβάλ, στο Εδιμβούργο, το Μπουένος Άιρες, το Σαντιάγο, τις Βρυξέλλες, το Παρίσι, τη Μόσχα, το Πόρτο και το Μπράιτον.

Περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνία, στο τηλέφωνο 28210 92395 και 6973005570 και στην ιστοσελίδα :

www.theatro-kydonia.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πώς τα social media γέννησαν μια γενιά εφήβων κοριτσιών με κρέμες αντιγύρανσης

Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Sky News δείχνουν ότι μέσα σε...

Εκατό χρόνια φυλακή σε ομόφυλο ζευγάρι από τη Τζόρτζια για τον βιασμό των υιοθετημένων παιδιών του

«Αυτοί οι δύο κατηγορούμενοι δημιούργησαν πραγματικά ένα σπίτι φρίκης...

Η χώρα που σχεδόν μηδένισε τις συναλλαγές με χρήμα

Σε όλο τον κόσμο το πλαστικό χρήμα κερδίζει έδαφος. Οι...

“Θαύμα” στα ΤΕΠ του Νοσοκομείου Χανίων: Οι γιατροί έσωσαν νέο άνθρωπο στο “παρά πέντε”

Ελπίδα για το πολύπαθο Εθνικό Σύστημα Υγείας εξακολουθεί να...