Στην απόρριψη έξι αιτήσεων ακύρωσης της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων κατέληξε, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), ανάβοντας πράσινο φως για την ομαλή συνέχιση της διαδικασίας παράδοσης.
Εν τω μεταξύ, ο αγώνας δρόμου συνεχίζεται για να αρθούν οι τεχνικές δυσκολίες, ώστε τα αεροδρόμια να περάσουν ώς τα τέλη Ιανουαρίου 2017 στον έλεγχο της Fraport, παρά την αρχική αισιοδοξία ότι η διαδικασία θα είχε ολοκληρωθεί στις αρχές του ερχόμενου Δεκεμβρίου.
Όπως ανέφερε μιλώντας στο συνέδριο «Ανάπτυξη και Επενδύσεις» ο πρόεδρος του ΤAIΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, η μικρή καθυστέρηση «οφείλεται σε τεχνικά θέματα τα οποία διευθετούνται ακόμη, π.χ. θέματα που έχουν να κάνουν με την πυρόσβεση, τις υπηρεσίες κ.ά.». Οι δύο πλευρές σχολιάζουν πάντως ότι η παράδοση θα γίνει εντός συμβατικού πλαισίου, δηλαδή το αργότερο ώς τα μέσα Φεβρουαρίου, χωρίς αυτό να δημιουργεί κενό στα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ για το 2016.
Θεμελιώδες ζήτημα αποτελεί η πιστοποίηση των αεροδρομίων με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία και αποτελεί δεσμευτική υποχρέωση όλων των κρατών-μελών ώς το τέλος του 2017. Το βάρος της αρχικής πιστοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο.
Στο ζήτημα των αιτήσεων ακύρωσης που είχαν καταθέσει κατά της συμφωνίας παραχώρησης η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορία (ΟΣΥΠΑ), ο δήμος και φορείς των Χανίων, καθώς και ο δήμος Κέρκυρας με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και άλλους φορείς, αυτές δεν έγιναν αποδεκτές.
Επισημαίνεται βέβαια ότι τα συνδικάτα έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι θα προσφύγουν εναντίον της συμφωνίας στην Κομισιόν, καθώς θεωρούν ότι αυτή παραβιάζει το δημόσιο συμφέρον και τους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού.