12.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Τουρισμός: Πτώση κρατήσεων από Γερμανία – Ψηλά η Κρήτη

Ημερομηνία:

Τι δείχνει το «ταμπλό» των κρατήσεων τουριστικών πακέτων του α’ τετραμήνου από κρίσιμες αγορές, σύμφωνα με έρευνα της Gfk. Το προφίλ των Γερμανών επισκεπτών και οι δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί. Σε πτώση η Τουρκία. Πως κινούνται οι άλλοι ανταγωνιστές.

Μείωση 1,2% κατέγραψαν στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς οι κρατήσεις τουριστικών πακέτων για την Ελλάδα από τη αγορά της Γερμανίας σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας Travel Insights της εταιρείας Gfk η οποία εξετάζει τις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των Γερμανών καταναλωτών.

Η πτώση είναι ιδιαίτερα αισθητή την περίοδο Φεβρουαρίου – Απριλίου γεγονός το οποίο, σύμφωνα με την Gfk, αποτυπώνει την ανησυχία των Γερμανών για τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στη χώρα μας, σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται ευαίσθητη για τις κρατήσεις διακοπών.

Κερδισμένη το ίδιο διάστημα στη γερμανική αγορά εμφανίζεται η Ισπανία,κυρίως χάρη στην υψηλή δημοφιλία των Κανάριων Νήσων και των Βαλεαρίδων μεταξύ των Γερμανών τουριστών.

Στους ωφελημένους του πρώτου τετραμήνου κατατάσσεται και η Τουρκία η οποία, ωστόσο, εμφανίζει αρκετά μικρότερη αύξηση σε σύγκριση με άλλους μεσογειακούς προορισμούς όπως η Κύπρος και η Κροατία. Η Αίγυπτος, ταυτόχρονα, επιβεβαιώνει την πορεία ανάκαμψης που ακολουθεί φέτος ύστερα από μια διετία πτώσης.

Από την ανάλυση των στοιχείων των Γερμανών σε εβδομαδιαία βάση προκύπτει με σαφήνεια, σύμφωνα με την Gfk πως οι αποφάσεις των τουριστών επηρεάζονται άμεσα (θετικά ή αρνητικά) από τις οποιεσδήποτε πολιτικο-οικονομικές εξελίξεις σε συνδυασμό με τον τρόπο που αυτές παρουσιάζονται από γερμανικά μέσα ενημέρωσης.

Χαρακτηριστική είναι, σύμφωνα με της Gfk, η περίοδος 15 – 21 Φεβρουαρίου και το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου όπου οι κρατήσεις προς την Ελλάδα κατέγραψαν σημαντική πτώση.

Δωδεκάνησα και Κρήτη (με αυτή τη σειρά) φέρονται να συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις των περισσότερων Γερμανών. Την ίδια στιγμή, Αθήνα και Θεσ/νίκη καταγράφουν αύξηση κρατήσεων από Γερμανία για τους χειμερινούς μήνες, επιβεβαιώνοντας τον αναβαθμισμένο ρόλο που διεκδικούν στην αγορά των ταξιδιών city break.

Ποιοι Γερμανοί προτιμούν Ελλάδα και γιατί

Σκιαγραφώντας το προφίλ των Γερμανών επισκεπτών, η Gfk αναφέρει πως η Ελλάδα προσελκύει ιδιαίτερα οικογένειες με τρία ή περισσότερα μέλη, ηλικίας 35 – 64, ενώ απευθύνεται και σε υψηλότερα εισοδήματα.

Το μεγαλύτερο κίνητρο των Γερμανών ως προς την επιλογή ενός προορισμού εμφανίζεται να είναι η πολιτιστική κληρονομιά με το φυσικό περιβάλλον και τη γαστρονομία να ακολουθούν.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, ο κύριος λόγος που την επισκέπτονται είναι ο ήλιος και η θάλασσα, καθώς και όλες οι δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτήν. Γεγονός, σύμφωνα με την Gfk, που ενδεχομένως εξηγεί την χαμηλή τους πρόθεση να επαναλάβουν την επίσκεψη τους στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα χρόνια, παρά την υψηλή τους ικανοποίηση από τις προσφερόμενες υπηρεσίες αλλά και την επιθυμία τους να συστήσουν την χώρα μας σε άλλους.

Κατά τη Gfk, η ενίσχυση ης επαναλαμβανόμενης επισκεψιμότητας, η προσέγγιση ευρύτερων κοινωνικών ομάδων, και φυσικά η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αποτελεί πρόκληση και ταυτόχρονα ευκαιρία για τον ελληνικό τουρισμό.

Η επικοινωνία και η προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, του φυσικού πλούτου και της γαστρονομίας της Ελλάδας, καθώς και η παρουσίαση ενός μοντέρνου τουριστικού brand με αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.

Άνοδος κρατήσεων από Ολλανδία, Αγγλία

Αυξημένες κρατήσεις για την Ελλάδα από κύριες αγορές όπως της Ολλανδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου καταγράφουν την ίδια στιγμή τα στοιχεία της Gfk για το πρώτο τετράμηνο της χρονιάς;. Διάστημα κατά το οποίο πραγματοποιείται ο κύριος όγκος κρατήσεων καλοκαιρινών διακοπών στις αγορές της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της έρευνας σχετικά με τις ανακατατάξεις που καταγράφονται σε αγορές όπως της Ολλανδίας και της Αγγλίας. Ανακατατάξεις από τις οποίες εμφανίζεται κερδισμένη (μέχρι και τον Απρίλιο) η Ελλάδα με την Τουρκία να καταγράφει πτώση σ κρίσιμες αγορές.

Ολλανδία: Τον τρίτο δημοφιλέστερο προορισμό διακοπών της Ολλανδικής αγοράς (πίσω από Τουρκία, Ισπανία) αλλά με σημαντική αύξηση κρατήσεων σε σχέση με πέρυσι, αποτελεί φέτος η Ελλάδα. Από τους άλλους μεσογειακούς προορισμούς η Αίγυπτος εμφανίζει τάσεις ανάκαμψης. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία κρατήσεων από την ολλανδική αγορά για την Τουρκία η οποία, διατηρεί μεν την υψηλή της θέση ως δημοφιλής προορισμός αλλά κατέγραφε κάμψη κρατήσεων μέχρι και τον Απρίλιο.

Ηνωμένο Βασίλειο: Αντίστοιχη θέση με την Ολλανδία καταλαμβάνει η Ελλάδα στις προτιμήσεις των Άγγλων τουριστών, πίσω από τις Βαλεαρίδες Νήσους της Ισπανίας. Τη μεγαλύτερη αύξηση στην αγγλική αγορά εμφανίζει, σύμφωνα πάντα με την Gfk, η Κροατία ενώ η Τουρκία καταγράφει σημαντική πτώση και στην αγγλική αγορά. Οι ελληνικοί προορισμοί που εμφανίζουν την υψηλότερη ζήτηση μεταξύ των Άγγλων τουριστών για το 2015 είναι τα Επτάνησα, η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.

euro2day.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...