Πληθαίνουν τα ερωτήματα για το κατά πόσο θα έπρεπε την μοιραία ημέρα του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης να βρίσκεται στο πόστο μόνος του έχοντας την αποκλειστική αρμοδιότητα για τα τρένα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης βρισκόταν μόνο 15 ημέρες στο σταθμαρχείο της Λάρισας που είναι αιχμής και διαχειρίζεται την κυκλοφορία πολλών τρένων, όπως τονίζουν άνθρωποι που ξέρουν πώς λειτουργεί ένας σιδηρόδρομος και τονίζουν ότι θα πρέπει κάποιος να έχει εμπειρία για το συγκεκριμένο πόστο.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές ο συγκεκριμένος άνθρωπος θα μπορούσε να τοποθετηθεί ως εφεδρικός σταθμάρχης. Η εκπαίδευσή του είχε διάρκεια εννέα μήνες. Για έξι μήνες έκανε εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη και για τρεις πρακτική.
Θα μπορούσε μετά το πέρας της εκπαίδευσής του να τοποθετηθεί σε κάποιον άλλο σταθμό λιγότερο κομβικό στον οποίο να έχει να διαχειριστεί λιγότερα τρένα.
Η Καλαμπάκα και η Λάρισα έχουν κοινή έδρα και οι σταθμάρχες μοιράζονται τις βάρδιες. Οπότε στο σταθμό της Λάρισας, ένα σταθμό αιχμής, ήταν μόνο για 15 ημέρες.
Όπως τονίζουν άνθρωποι που ξέρουν πως λειτουργεί ένας σιδηρόδρομος τονίζουν ότι θα πρέπει να έχεις εμπειρία για το συγκεκριμένο σταθμαρχείο και μάλιστα σε ένα τετραήμερο με αυξημένο φόρτο εργασίας.
Η μοιραία διαδρομή των 15 λεπτών
Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που βρίσκεται 20 χιλιόμετρα από το σημείο που έγινε η φονική σύγκρουση μεταξύ των τρένων και είναι ο επόμενος από αυτόν της Λάρισας ενημέρωσε στις 11 και πέντε τον σταθμάρχη της Λάρισας ότι ξεκινάει από εκεί το εμπορικό τρένο με πορεία καθόδου προς Αθήνα.
Ο σταθμάρχης Λάρισας έλαβε το σήμα και απάντησε «καλώς». Αυτό σημαίνει πως για 15 λεπτά τα δύο τρένα βρίσκονταν στην ίδια γραμμή.
Αυτό που προκύπτει από τις πληροφορίες της ΕΡΤ από τον σταθμό των νέων Πόρων, είναι ότι το εμπορικό ξεκίνησε ένα λεπτό αργότερα από επιβατικό. «υπάρχουν τρεις καταγραφές μεταξύ των δύο σταθμών που επιβεβαιώνουν ότι για 15 λεπτά τα τρένα ήταν στην ίδια γραμμή και σε αντίθετη πορεία».
Ο σταθμάρχης της Λάρισας πριν αναλάβει εκεί και μετά από την πρακτική του στο σταθμό της Καλαμπάκας είχε περάσει για δύο ημέρες από τον σταθμό των Νέων Πόρων.
Πρώην σταθμάρχης Λάρισας: Μεσολάβησε το κόμμα και τον έκαναν σταθμάρχη
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον πρώην σταθμάρχη Λάρισας Ιωάννη Κολλάτο, που μίλησε στο Open, ο συγκεκριμένος εργαζόμενος έγινε σταθμάρχης στα τέλη Ιανουαρίου, αφού όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «μεσολάβησε το κόμμα και τον έκαναν σταθμάρχη» προσθέτοντας ότι για λίγες ημέρες τοποθετήθηκε στην Καλαμπάκα και ακολούθως στη Λάρισα.
Μάλιστα, ο πρώην σταθμάρχης Λάρισας ανέφερε ότι έως το 2012 υπήρχαν δύο σταθμάρχες ανά βάρδια στο σταθμό της Λάρισας, «μετά άρχισαν τα εγκλήματα» δήλωσε χαρακτηριστικά.